חדשות

תלונה במשטרה ומכתב למפכ"ל: לחקור הסתה נגד רופאים ורוקחים ערבים

ח"כ אל-הוואשלה מרע"ם פנה למפכ"ל המשטרה וביקש לחקור דברי הסתה בסרטון של רב שאמר על הצוותים בבתי החולים ש"הם רוצחים כל יום" | תלונתו במשטרה נחקרת

עובדי בריאות ערבים מהווים יותר מ-25% מכלל עובדי מערכת הבריאות בישראל. אין קשר בין המצולמים לכתבה. צילום: יהונתן סינדל/ פלאש 90

חבר הכנסת ואליד אל-הוואשלה ממפלגת הרשימה הערבית המאוחדת (רע"מ), פנה למפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, בתלונה בעקבות סרטון בו נשמע הרב מאיר שמואלי המאשים רופאים ורוקחים ערבים כי הם "יותר גרועים מהחמאס". במכתבו כותב ח"כ אל-הוואשלה כי ב-24 בדצמבר 2023 פורסם סרטון ובו משמיע רב דברי "הסתה מסוכנת ומפורשת נגד רופאים ואחיות ערבים".

חה"כ אל-הוואשלה, שהגיש הבוקר (ד') תלונה למשטרה בעניין מצטט את הדברים שאמר הרב: "הם רוצחים כל יום, הערבים והערביות רוצחים בבתי חולים יותר מהחמאס... אתם יודעים כמה רופאים ערבים יימח שמם יש בבתי חולים? הם רואים חייל, הם כורתים לו יד, כורתים לו רגל. הם רוצים להרוג אותם. מה אתם חושבים? הם לא הורגים אותם, הם הורגים כל יהודי".

לדוקטורס אונלי אמר חבר הכנסת: "לסרטון ההסתה הזה נגד רופאים, אחיות ורוקחים ערבים, יש כבר אלפי צפיות. פניתי היום למפכ"ל קובי שבתאי בדרישה כי יפעל על מנת לעצור ולחקור את הרב מאיר שמואלי המופיע בו, ואת כל מי שהיו מעורבים בהעלאת הסרטון. בנוסף הגשת הבוקר תלונה במשטרה נגד הרב מאיר שמואלי על סרטון ההסתה הגזעני שפירסם. ‏דבריו  מסכנים את חייהם של מי שפועלים יומם וליל להצלת חיים".

ח"כ אל-הוואשלה ציין כי "חובתה של משטרת ישראל לפעול בכל הכוח כנגד מי שמסיתים נגד אנשי צוותים רפואיים ערבים, כי המילים הללו שאלפי צופים כבר נחשפו להן, עלולות להפוך למעשים מסוכנים". הוא קרא למשטרה לפעול בצורה נחושה "כדי לחזק את האמון בין המשטרה לחברה הערבית, המבקשת לדעת שמשטרת ישראל פועלת כדי לעצור את ההסתה כנגדה".

הבוקר גם העלה ערוץ הכנסת ברשת X (טוויטר) ציוץ בנושא.

ממשטרת ישראל נמסר: "הסרטון ותוכנו נבחנים ע״י גורמי האח״מ (אגף חקירות ומודיעין)".

נושאים קשורים:  הסתה,  רופאים ערבים
תגובות

לפי דעתי הר"י חייבת להצטרף לתביעה זו, אף שיותר מתאים ש"רב" כזה יהיה לקוח של שירותי בריאות הנפש

מסתבר כעת שהר"י אכן הגישה תלונה נגד השקרן המתועב, כה לחי!

אנונימי/ת
28.12.2023, 06:41

הגזענות, ההסתה והדרת דמם של עובדי הבריאות הערבים התחילה כאשר המשטרה וכל העומדים בראשה תקפו צוותים רפואיים ערבים על לא כלום.
וזה תוצאה ישירה לכך
ומה בעתיד?
תקיפה פיזית או אפילו רצח של רופא או אחות ערבים?!
תתעוררו, עדיף מאוחר מאשר אף פעם!!
הרצח הבא מעבר לפינה

29.12.2023, 11:37

במה מדובר?

28.12.2023, 08:16

נכון, רב מופרע אחד הוא קוריוז עצוב ( אם כי נפוץ למדי בקרב החרדלים),
אבל בקרב ה"רופאים השפויים", שחלקם מגיבים בפוסטים גזעניים על עמיתיהם לעבודה , יש חברי צוות רבים לא מעטים שמביעים את דעותיהם החשוכות הן ביום - יום בעבודה, והן ( בצורה אנונימית,כמובן) ברשתות.
תפקידנו, הרופאים השפויים באמת ( ולא בביטוי האורווליאני) לא לשתוק ! ,להגיב ולהתנגד בכל הזדמנות על כל ביטוי של גזענות שמושמע בסביבה שלנו.

28.12.2023, 18:11

אמירותיו של הרב מאיר שמואלי הן שיא הגזענות וההסתה על הרופאים הערבים והאחיות והרוקחים הערבים שעובדים ללא הפסקה לטפל ולהציל חיים של ישראלים בכלל. יש לחקור את הרב המוזר הזה ולתת לו את העונש המירבי בחוק, חשוב מאד שלא יופיע בציבור בתור מטיף ומלמד.

מצטרף לקריאה להעמדה לדין של הרב המסית.
מאז ומעולם מערכת הבריאות הייתה והינה מודל לדו קיום. וכך גם נמשיך!

12.01.2024, 11:12

צריך לתבוע את הרב כביכול וממנניו על הוצאה דיבה ותביעה היצוגית בשם כל העמיתים הערבים.
אני, כמנהל מערך הרדמה במרכז הרפואי מעיני הישועה יכול להעיד על האחווה ושיתוך פעולה בין הרופאים היהודים והרופאים הערבים, כולל העמיתים משתלמים מן הרשות.
אי נקיטת צעדים מטעם הר"י פשוט מבייש את כל ציבור הרופאים בישראל.
פרופסור נתן וקסלר