ישראל במלחמה

בעקבות הביקורת: מחבל שאושפז בביה"ח השרון הועבר למתקן צבאי

בכירים ב"שרון" התנגדו לאשפוזו של המחבל הפצוע והוא הועבר למתקן צבאי בדרום | מתחילת הלחימה טופלו 12 מחבלים בבתיה"ח בישראל

בית חולים השרון. צילום: דוברות בית החולים

מחבל שפונה השבוע (ג') לאשפוז בבית חולים השרון בפתח תקווה בשל פגיעות ברגליים, נשלח מבית החולים למתקן צבאי, בעקבות ביקורת של בכירים בבית החולים על אשפוזו אצלם. המחבל שנפצע בעזה, עבר ניתוח בבית החולים השרון ונלקח משם למתקן צבאי.

בדיווח של נוב ראובני בכאן, נכתב כי מקורות במרכז הרפואי הסבירו כי יש הנחיה לבתי חולים לקלוט מחבלים על פי סבב. כאמור, לאחר הביקורת, המחבל הועבר למתקן שבויים בבסיס צבאי בדרום הארץ. כזכור, משרד הבריאות התנגד לטיפול במחבלים במתקנים ציבוריים ודרש שהאחריות לטיפול תהיה של צה"ל או של השב"ס.

ראובני מצטט מנתוני משרד הבריאות שהגיעו לידיו, לפיהם מאז 17 באוקטובר ועד כה טופלו בבתי החולים בישראל 12 מחבלים. מחבלים אחרים שנזקקו לטיפול רפואי קיבלו אותו במתקנים שאינם אזרחיים.

עוד צוין כי כמה ממחבלי חמאס שהשתתפו בטבח בשבעה באוקטובר נפגשו והתייעצו עם עורך דין במתקן צבאי, למרות צו המונע מהם לעשות זאת במטרה לבודד אותם מהעולם החיצון. המחדל, מסביר ראובני, נבע כנראה בשל אי סדר ששרר במערכת בימים הראשונים לאחר הטבח ומכך שהמחבלים הוחזקו וטופלו בידי גורמים שונים - משטרת ישראל, צה״ל ושב״כ.

נושאים קשורים:  חמאס,  טיפול רפואי,  חדשות,  משרד הבריאות,  בית החולים השרון,  ישראל במלחמה
תגובות

אם אכן רופאים (בכירים?) סרבו לטפל באדם פצוע, זו היא בגידה באחד מהסעיפים החשובים ביותר של הקוד האתי של מקצוע הרפואה והפרה של השבועה שנשבע כל אחד מאיתנו. אם זה אכן קרה, אז מה לנו כי נלין על הטיפול הגרוע שקיבלו חטופינו?

15.12.2023, 15:39

מתוך שבועת הרופא העברי (תשי"ב 1952): " ועזרתם לאדם החולה באשר הוא חולה אם גר אם נכרי ואם אזרח אם נקלה ואם נכבד".

ראוי לזהות הבדל בין הדברים! איני חושב שמחבלים בשבי כאן עוברים עינויים, הרעבה, התעללות, כפי שקורה לחטופים בעזה. אין זה סביר לחלוטין להשוות!