ישראל במלחמה

תמיכה של שר הבריאות הגרמני בישראל במלחמתה מול חמאס

לאחר פגישה עם פרופ' רן בליצר, שר הבריאות הגרמני הביע תמיכה בישראל ובמערכת הבריאות הישראלית בכנס מרכזי שנערך בברלין | פרופ' בליצר: "גילוי תמיכה פומבי מסוג זה חשוב לנו ביותר"

שר הבריאות הגרמני ד"ר קרל לאוטרבך, פרופ' רן בליצר ויו"ר Charite פרופ' היו קרומר. צילום: דוברות "כללית"

לאחר פגישה עם סמנכ"ל וראש מערך החדשנות של שירותי בריאות כללית פרופ' רן בליצר, שר הבריאות הגרמני הביע תמיכה בישראל ובמערכת הבריאות הישראלית בכנס מרכזי שנערך בשבוע שעבר בברלין.

השר, ד"ר קרל לאוטרבך, נשא דברים בפתח הכנס אשר כלל פאנל עם בכירים בתחום הבריאות באירופה בנושא חדשנות ודיגיטליזציה, והביע את תמיכתו הגורפת בישראל מול חמאס בפלטפורמות שונות של המדיה החברתית.

הכנס שעסק בדיגיטליזציה ובחדשנות בבריאות, תחת הכותרת Interdisciplinary Congress on Research and Practice, נערך בהשתתפות בכירי מערכת הבריאות הגרמנית ובראשות שר הבריאות הגרמני, ד"ר לאוטרבך וראש רשת בתי החולים הגדולה בגרמניה ("שריטה"), פרופ' היו קרומר.

אורח הכבוד של הכנס היה פרופ' בליצר, שקודם לכנס לקח חלק במפגש עם לאוטרבך וקרומר בו נדונה הדיגיטליזציה של מערכת הבריאות בגרמניה. במהלך הפגישה וגם בנאומו בכנס העלה השר את חשיבותה של מערכת הבריאות הישראלית ושל שירותי בריאות כללית כמודל עבור מערכות הבריאות בגרמניה לדיגיטליזציה ושימוש חכם ומתקדם בדאטה רפואי ובינה מלאכותית. בנאומו ציין כיצד סייעו השיחות שקיים עם פרופ' בליצר ובכירי מערכת הבריאות במהלך ביקוריו בישראל בשנתיים האחרונות, לעצב את תכנית הדיגיטליצזיה וכיצד הן ממשיכות לשמש אותה גם כיום.

במפגש עלה גם האתגר שנוצר במערכת הבריאות הישראלית בעקבות המתקפה הברברית של חמאס בשבעה באוקטובר, ושר הבריאות הגרמני ציין על הבמה את תמיכתו בישראל במאבקה הצודק מול חמאס ואף הביע תמיכה חד משמעית בישראל בפוסט שפרסם במספר ערוצי מדיה חברתית.

פרופ' בליצר מסר כי "זה אירוע ייחודי של תמיכה של אחת הדמויות המובילות במערכות הבריאות האירופאיות, אשר בחר באומץ לב לצאת באופן חד משמעי בתמיכה פומבית בישראל ובמערכת הבריאות הישראלית, הן בבמה מרכזית בכנס והן מול כל העולם במדיה החברתית. לצערי, מדובר בחריג - המצב אל מול גורמי בריאות בעולם מבחינת נכונותם להביע ציבורית תמיכה באתגרים מולם אנו עומדים הינו מורכב ביותר, וגילוי תמיכה פומבי מסוג זה חשוב לנו ביותר".

במסגרת הכנס התקיים פאנל בהשתתפות בכירים אירופאים בנושא חדשנות ודיגיטליצזיה במערכות בריאות, בין השאר את ה-CTO של "סימנס" העולמית, ראש לשכת האתיקה הגרמנית, מנהלת החדשנות של חברת התרופות באייר ונשיא מכון לייבניץ למחקר כלכלי באירופה.

בין השאר נדונה הסוגיה האתית של שימוש בדאטה של המטופלים ובינה מלאכותית לשיפור הטיפול. מקרי בוחן מתוך נסיונה של "כללית" הבהירו עד כמה גדול הפער בין ישראל לגרמניה בתחום זה. בעקבותיו, הובעה העמדה בפאנל שהשימוש בדאטה ובינה מלאכותית הופך לזכות חיונית יותר ויותר, ושקריטי להסתכל לא רק על האתגרים אלא גם על המחיר הכבד, במשאבים מבוזבזים ובאיכות הטיפול, שמשלמות מערכות שמשאירות את הסטטוס-קוו וגישות הטיפול המסורתיות על כנן.

נושאים קשורים:  פרופ' רן בליצר,  שר הבריאות הגרמני,  חדשות,  ישראל במלחמה,  כנסים בינלאומיים
תגובות