חדשות

לשכת סוכני הביטוח: יש לדחות את רפורמת ביטוחי הבריאות

רק מספר קטן של חברות ביטוח קיבלו אישור לשווק ביטוחי בריאות בתנאי רפורמת ביטוחי הבריאות החדשה | לשכת סוכני הביטוח ליו"ר ועדת הבריאות: פעילות מצומצמת מובילה לפגיעה במבוטחים

רפורמה בביטוחי הבריאות. מניעת כפל ביטוחי. צילום: אילוסטרציה

לשכת סוכני הביטוח פנתה לשר הבריאות וליו"ר ועדת הבריאות של הכנסת וביקשה לדחות את החלת רפורמת ביטוחי הבריאות בשל פגיעה במבוטחים. כזכור, רפורמת ביטוחי הבריאות נכנסה לתוקף ב-1 באוקטובר אולם רק מספר קטן של חברות ביטוח קיבלו אישור לשווק ביטוחי בריאות.

במכתב ששוגר ליו"ר ועדת הבריאות ח"כ יוני שריקי, כתב נשיא לשכת סוכני הביטוח, שלמה אייזיק: "בהמשך לפגישה שקיימתי ב-30.10.2023 עם שר הבריאות אוריאל בוסו, מצאתי לנכון לפנות אליך באופן אישי ולבקשך להורות על כינוס ועדת הבריאות בראשותך בדחיפות המתבקשת נוכח הפגיעה הקשה באזרחי המדינה המבקשים לרכוש ביטוחי בריאות פרטיים והדבר נמנע מהם בשעה זו, כמו גם הפגיעה במבוטחים קיימים המחזיקים בפוליסת בריאות פרטית".

שתי רפורמות בביטוחי הבריאות נועדו להוזיל את ביטוחי הבריאות ולצמצם כפל ביטוחים בין ביטוחי קופות החולים (שב"ן) לבין ביטוחי הבריאות הפרטיים. הרפורמה של משרד האוצר, שאושרה בחוק ההסדרים ל"צמצום כפל ביטוח וחיזוק הרפואה הציבורית" והשנייה בהובלת רשות שוק ההון, נועדו לאפשר לציבור להשוות את מחירי הביטוח.

בסוף ספטמבר הגישה לשכת סוכני הביטוח עתירה לבג"ץ בנושא. אייזיק כתב כי הלשכה פנתה גם לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון על רקע העובדה שמספר מצומצם מאוד של חברות ביטוח קיבלו את אישור הרשות לשיווק מוצרי ביטוח בריאות חדשים והחלו בשיווק לציבור (AIG, כלל ביטוח, איילון והכשרה. לא קיבלו החברות הראל, מגדל והפניקס).

"משמעות הדבר ששוק ביטוחי הבריאות הפרטיים פועל באופן מצומצם מאוד בשעה שאזרחי המדינה נדרשים לכיסוי ביטוחי מבלי שיש באפשרותם לפעול בעניין, זאת מאחר שחלק גדול מחברות הביטוח עדיין לא החל בשיווק פוליסות ביטוח בריאות בהתאם להוראות הרפורמה. עוד נדגיש, פעילות שוק מצומצמת זו מובילה לפגיעה באוכלוסיות מבוטחים הנסמכים על חברת הביטוח בה בוטחו עד כה וזו טרם החלה לשווק פוליסות ביטוחי בריאות בהתאם להוראות הרפורמה".

לצד הבקשה לכנס את ועדת הבריאות בנושא, ביקש אייזיק לאפשר מתן הנחות קצרות טווח למבוטחים קיימים. הוא ציין כי מבוטחים שדמי הביטוח (הפרמיה) בפוליסת הבריאות שברשותם גדלה באופן משמעותי מפאת שינוי גיל או מפאת הפסקת ההנחה שהיתה קיימת להם בפוליסה שברשותם, פנו אל הלשכה, אולם "חברות הביטוח שאינן יכולות עוד לפעול בדרך זו, זאת מאחר שעל פי הוראות הרשות (ובהתאם לרפורמת הבריאות) אין באפשרותן להעניק עוד הנחות קצרות טווח", כתב.

בלשכת סוכני הביטוח מציינים כי ההשלכות הן שמבוטחים עלולים למצוא עצמם חסרי ביטוח ובשים לב במיוחד לאותם מבוטחים קיימים שמצב בריאותם השתנה מאז הצטרפו לראשונה לביטוח.

נושאים קשורים:  ביטוח בריאות,  חברות ביטוח,  חדשות,  ועדת הבריאות של הכנסת,  לשכת סוכני הביטוח
תגובות
אנונימי/ת
22.11.2023, 20:35

עוד "רפורמה" מבית מדרשה של הממשלה ההזויה שהביאה חרבון של הפוליסות הפרטיות והרס הרפואה הפרטית, שתהיא לקריסה גמורה של המערכת הציבורית.
וכך גם בריאות לא תיהיה לנו.
בכייה לדורות.