ישראל במלחמה

החלוקים הלבנים: "להפסיק את מסע הרדיפה במערכת הבריאות"

ד"ר רני ברנע, מיוזמי גילוי הדעת שפרסם ארגון החלוקים הלבנים: "יש למצות את הדין עם כל מי שתומך בפשעי החמאס, אך להפסיק את המקרתיזם ואת הסכסוך בין אנשי צוות רפואיים"

ד"ר רני ברנע, מנהל המרכז למניעת שבץ מוחי ב"בילינסון". "אנו מבקשים מכולם לקחת אוויר ולנשום עמוק. שיקול הדעת משתבש במצב הזה". צילום: דוברות ביה"ח

ארגון החלוקים הלבנים, המונה כ-10,000 אנשי רפואה, מתוכם כ-7,000 רופאים, קורא לראשי מערכת הבריאות לעצור את מסע הרדיפה אחרי עובדים בתוך המערכת.

"אנו קוראים לקברניטי מערכת הבריאות ומנהלי המוסדות הרפואיים לבחון ביסודיות כל מקרה לגופו טרם נקיטת צעדים, לאפשר לכל עובד/ת הליך הוגן ותקין טרם קביעת אשמה, ולא לאפשר רדיפה והסתה במערכת הבריאות", נכתב בגילוי דעת שמופץ בקרב חברי החלוקים הלבנים וכן להסתדרות הרפואית, מנהלי ומנהלות בתי חולים וקופות החולים, נציבות שירות המדינה ומשרד הבריאות.

הקריאה לרסן את הרצון ל"טיהור המערכת" נולדה לאחר שעובדים ערבים הושעו לעתים ללא שימוע ולא על פי מינהל תקין מעבודתם ובין שאר המקרה של ד"ר עבד סמארה, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב בבית החולים השרון, שהושעה לטענתו ללא שימוע.

ד"ר רני ברנע, מנהל המרכז למניעת שבץ מוחי ב"בילינסון" ומיוזמי גילוי הדעת, אמר כי הוא נכתב "על רקע שני סוגים של אירועים שאירעו בשבועות האחרונים. מחד, תופעה יחסית מצומצמת אך חמורה מאוד של הבעות תמיכה מרומזת או מפורשת בטבח הנורא, תמיכה שאין לה מקום במערכת הבריאות ובחברה הישראלית, ומאידך גיסא, מקרתיזם, חיפוש בתוך פרופילים ברשתות החברתיות אחרי התבטאויות של אנשי בריאות מתוך רצון להעליל עליהם שהם תומכי טרור, ולא רק נגדם מתנהל מסע ציד, אלא גם אחרי מי שמחפש אותם.

"לתוך המתח הזה", אומר ד"ר ברנע, "אנו מבקשים מכולם לקחת אוויר ולנשום עמוק. שיקול הדעת משתבש במצב הזה ועם זאת שיש למצות את הדין עם כל מי שתומך במעשי הטרור ובפשעים נגד האנושות של החמאס, יש להיזהר מפני חריצת דין לפני שימוע על פי הנהלים.

"האנומליה שבה אנו נמצאים מסכסכת בין אנשי צוות, מעמיקה את השסע והקרע בחברה הישראלית דרך מערכת הבריאות, מערכת שהיא כור ההיתוך שבה עובדים יחד כל נציגי החברה הישראלית. ברוח הדברים שכתב שר הבריאות אוריאל בוסו באיגרת לעובדי מערכת הבריאות – כל העובדים במערכת, בני כל הדתות, פועלים יחד למען מטרה משותפת של הצלת חיים. כולנו חייבים לנהוג באחריות", סיכם ד"ר ברנע.

וכך נכתב בגילוי הדעת שהופץ אתמול:

"זוועות השבעה באוקטובר - האסון הגדול ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל - מטלטלות כל בן-אנוש העומד על דעתו, כמו גם את קהילת נשות ואנשי הבריאות והרפואה. במלחמה על קיומנו כאן כולנו מגויסים, מי האוחז בנשק ובאספקה ומי באזמל המנתחים ובמזור לתחלואי הגוף והנפש.

"מערכת הבריאות בישראל היא סמל להצלחה ולמימוש החזון הציוני ברוח מגילת העצמאות, כמו גם לדו קיום ולחתירה בלתי מתפשרת לערכים הומניים, צדק, שוויון ועזרה הדדית.

"בימים מבעיתים אלה, כשכולנו 'על הקצה', שיקול הדעת עלול להשתבש, וכשברקע רעם התותחים וזעקת הנרצחים, אנו עדים למעשים ואמירות מקוממות ואסורות בתווך הבין-מגזרי במערכת הבריאות.

"מובן מאליו הוא כי כל איש או אשת בריאות, מכל המגזרים, מוקיעים את הטבח הרצחני בנגב המערבי ואת הפשעים נגד האנושות שבוצעו במהלכו. כל תמיכה בפשעים אלה, במבצעיהם, שולחיהם או עוזריהם, במפורש או במובלע, או הצדקתם במישרין או בעקיפין, הינם בגדר שפיכות דמים שהדעת והנפש אינן סובלות. רשויות החוק ומוסדות המדינה נוקטים צעדים קשים ומוצדקים נגד ביטויים אלה והעומדים מאחוריהם.

"לצערנו, גם בשעתה הקשה ביותר של החברה בישראל, יש המנסים להסית, ללבות את האש, לסמן ולרדוף בוגדים ולצוד משתפי פעולה עם האויב. ציד בוגדים-מקארתיזם זה מעמיק עוד יותר את השסע הקיים, מספק הצצה למשטרים אפלים, ובמרבית המקרים מתברר כעלילת דם.

"אנו קוראים לקברניטי מערכת הבריאות ומנהלי המוסדות הרפואיים לבחון ביסודיות כל מקרה לגופו טרם נקיטת צעדים, לאפשר לכל עובד/ת הליך הוגן ותקין טרם קביעת אשמה, ולא לאפשר רדיפה והסתה במערכת הבריאות.

"אנו קוראים לכלל נשות ואנשי הבריאות בישראל להמשיך ולשמש דוגמה ומופת למקצוענות בלתי מתפשרת ולערכי הרפואה המיטיבה, להמשיך ולממש את דו הקיום ההכרחי לתקומתנו, ולהימנע מהעמקת השסע הבין-מגזרי, שאין לו מקום כלל ועיקר במערכת הבריאות.

"נמשיך לפעול ללא לאות וללא משוא פנים למען בריאות האדם, זכויות האדם וכבוד האדם, ללא הבדל דת, גזע, מין, מגזר או מגדר. נמשיך לממש את החוזה שיש לנו עם כלל תושבי ישראל, עם החברה האזרחית בארץ ובעולם, בקולגיאליות, ברגישות, ברעות ובמקצועיות".

נושאים קשורים:  ד"ר רני ברנע,  הסתה,  ישראל במלחמה,  החלוקים הלבנים,  רופאים ערבים,  חדשות,  מערכת הבריאות,  שימוע
תגובות
30.10.2023, 18:58

חשוב מאוד.

אנונימי/ת
30.10.2023, 19:04

מזה״ ארגון החלוקים הלבנים״?

אנונימי/ת
30.10.2023, 19:16

מיהו ארגון החלוקים הלבנים ?
כל בר דעת יודע, שלא מכניסים פוליטיקה או תמיכה בטרור, לעולם הרפואה

אנונימי/ת
30.10.2023, 19:51

הוא היחיד שהסכים להיות פוץ צבוע. אחרי המלחמה הזאת זה כבר לא יהיה באופנה להתחנף.

אנונימי/ת
30.10.2023, 20:13

הטישרטים האדומים מחזיקים במניית יסוד לקרע שהוביל למה שקורה כיום. הצלחתם!

אנונימי/ת
30.10.2023, 20:19

הנגב המערבי.... ארגון חצוף.
הכינוי נגב מעלה קונוטציה של מדבר וצחיחות.
הטבח המזוויע נעשה בתחומי מדינת ישראל על ידיי מרצחים בני עוולה.
ואם יש מישהו שמביע הזדהות ולו הקטנה ביותר עם רצח כשזה מקומו לא במערכת הרפואית.
שנים מקדמים, מקלים, נותנים פקטורים שונים ומקבלים אותם בשם האינטגרציה אך לא עוד.
אנחנו במלחמה והבעת אהדה והזדהות עם אויביי בעת הזו שוות ערך לבגידה נקודה, אין יותר כיבוס מילים והתיפייפות כמו שאומרים בצבא חדל קשקשת ברשת נקודה

אנונימי/ת
30.10.2023, 20:48

הנחמה הגדולה היא שקשקשני הרשת הגזענים מהווים אולי רוב בין אלו שמגיבים בפוסטים ההזויים, אבל הם מיעוט מבוטל בין הרופאים ( ראו המשאל שנערך לפני השבת השחורה). רוב הרופאים מזדהים עם החלוקים הלבנים ורעיונתיהם, ולא יתנו, לכן , לכהניזם הגזעני להשתלט על עולם הרפואה בישראל .

אנונימי/ת
30.10.2023, 20:57

לא כל הבעת נאמנות למדינה הוא כהניזם משיחי.
תראו את ההפגנות בעולם והבעת הזדהות עם חמאס.
עולם הרפואה חייב להישאר א- פוליטי.
דעות איש איש ודעתו אך בביתו ולא במוסדות הרפואה.
היו הרבה רופאים ואנשי מערכת הרפואה שתמכו ברפורמה כזו או אחרת אבל קולם לא נשמע ודרך אגב לא היה אמור להשמע במערכת.
דעות ימין שמאל מחוץ למערכת, נאמנות למדינה .all over וזה ממש לא כהניזם כי לי פשוט אין ארץ אחרת גם אם אדמתי בוערת

אנונימי/ת
04.11.2023, 22:13

קשקוש. מסיתים ומדיחים. העובדות לא יבלבלו אותם. ימשיכו לצאת בפומבי עם חמץ בפסח יבקשו להוריד מזוזות וסממנים יהודיים. שמאל פרוגרסיבי ומבולבל. צריכים מבוגר אחראי בהרי שירסן אותם

אנונימי/ת
30.10.2023, 20:51

אתה קורא ואומר ש-יים דו קיום. דו קיום שיבינו החברים מהמגזר שאט נפש מכל מה שקורה. שיבינו כאב. אין שוםהבעה.גם בחדרי חדרים גם אם אני בכוונה מביעה את. כאב לידםלא ברשת לא ליד מי מכפרם. הם שותקים. הם לא מביעים ייתכן?????

אנונימי/ת
30.10.2023, 21:21

אתה באמת חושב שפיטרו אותו סתם כך?

אנונימי/ת
30.10.2023, 22:41

התופעה מחמירה ומדאיגה, אני כרופא ערבי, נאמן לאתיקה הרפואית, אני הומניסט, אוהב אדם ומאמין בזכויות אדם, ואמשיך להיות כך עד יומי האחרון.
אני מזועזע מהטבח הנורא, ומגנה בתוקף את הפשעים והברירות של חמאס.

מאז פרוץ המלחמה אני מרגיש שהקהל הרחב רודף אותי, מחפש אותי, ואני חושש להביע דעה, כל דעה !. נשאלתי כמה פעמים על ידי מטופלים וקולגות על המתרחש, כאילו אני חייב להבהיר את המובן מאליו שאני נגד פשעי חמאס והפשעים נגד האנושות.
אני חושש, מבוהל מבפנים, חושש שגזען אחד יעליל עלי עלילות שווא, יפברק פוסט בפייסבוק או יפיץ תמונה מזויפת וישייך אותי לצד "תומכי טרור", אך אצליח להגן על עצמי? מי יאמין לי? ואם כבר אז הנזק התדמיתי כבר נעשה.
חבל לי, מאוד חבל לי שהחברה היהודית שעברה הפליה בהיסטוריה, פוגרומים, עלילות דם, ומשפט דרייפוס מתנהגת בצורה חשדנית ופרנואידית כלפי אחרים. צריך להפסיק עם " משטרת המחשבות" ומשפטי שדה לאזרחים ערבים. איפה הבוגר האחראי שיפסיק את התופעה? משרד הבריאות?

אנונימי/ת
31.10.2023, 01:18

כנראה שיש עוד הרבה רופאים ערבים שחושבים כמוך,
אבל אל תיתמם ואל תהיה מופתע... לצערנו הרב התנהגות רבים רבים בחברה הערבית בישראל, כולל ובמיוחד מי שמתיימר להנהיג אותה, היא הגורם לחשדנות האוטומטית הזאת

אנונימי/ת
31.10.2023, 07:28

אל תדאג יהודים לא עושים דברים כאלו. אבל אתה יודע מי כן…

אנונימי/ת
31.10.2023, 09:42

דר רוני הנכבד.אתה פשוט טומן את ראשך בחול ורואה שם עולם וורוד של דו-קיום.

אנונימי/ת
04.11.2023, 22:17

אכן צריך לחזק את הנאמנים לרפואה ללא הבדל מין דת ולאום. יחד עם זאת אזרח ישראלי צריך להיות נאמן לישראל להיות לפחות בשירות לאומי ולא לדבר נגד ישראל בצורה ישירה או עקיפה. רב הקולגות הערבים שלנו רוצים שוויון ולהתערות באופן מלא במדינת ישראל על זכויות וחובות

31.10.2023, 12:01

בנושא הקריטי הזה כולם מגיבים אנונימית משום מה.
התומכים. השוללים. כולל הרופא הערבי שכתב יפה אך שוב - לא הזדהה, ולכן דברי כולם בטלים.
אירגון החלוקים הלבנים דחף פוליטיזציה בכוח לתוך הרפואה, וכעת חוזר על אותה טעות חמורה תוך גלגול עיניים.
מקארתיזם אינו הרחקת גורמים רפואיים שתומכים באויבים המדינה בעת מלחמה, ואם ישנם אנשי צוות מכחישי שואה או תומכי חמאס אין להם כל מקום בשירות רפואי ישראלי.
טוב יעשו ראשי החלוקים הלבנים אם יטלו קורה מבין עיניהם.

31.10.2023, 20:47

מבורך. צייד המכשפות חייב להפסק. כמו הגופים האחרים של מתנגדי הרפורמה, החלוקים הלבנים מתבררים כגוף שמפיח תקווה לעתיד טוב יותר בחברה בריאה יותר.

אנונימי/ת
31.10.2023, 23:00

תודה רבה וכל הכבוד לד"ר ברנע

אנונימי/ת
31.10.2023, 23:03

תודה רבה וכל הכבוד לד"ר ברנע. מצפון ורפןאה חייבים ללכת ביחד. ד"ר יבגני רידר

אנונימי/ת
01.11.2023, 18:27

ברנע היה אחד האנארכיסטים האלימים ביותר. ועכשיו אנחנו רואים לאן הם הובילו את המדינה!

אנונימי/ת
04.11.2023, 22:18

תמים מבולבל ומחפש פרובוקציות

05.11.2023, 20:09

יש פיל לבן ענק בחדר שלמרבה התדהמה כולם מתעלמים ממנו. הניצול של שרותי הרפואה ,בתי חולים ,אמבולנסים ושימוש ברופאים וצוות רפואה על ידי ארגון החמאס ולצורכי השגת מטרתו היא השמדת העם היהודי. צר לי שד"ר ברנע במילים יפות כותב על זהירות ממקרתיזם ואף לא מילה על החטופים ,נשים זקנים וילדים שנמצאים בשבי החמאס ללא זכויות ללא ביקור צלב אדום לאחר שהוריהם נטבחו מול עיניהם והם ביד רוצחים אנסים אנשי חמאס . הם אמורים להיות בראש מעניינו אותם אנו אמורים להציל ולהם לדאוג לא פסאודוקורבנות הנרמזים בכתבה.
מבשרך לא תתעלם...

27.12.2023, 20:26

יום אחד המלחמה תסתיים.
אף אחד לא הולך לשום מקום.
לא הערבים, לא היהודים, לא הרופאים לא האחים לא הרוקחים
ובעיקר - לא החולים.
כולנו נמשיך לעבוד יחד. יום יום שעה שעה. להציל חיים, להיאבק במחלות, לפתח וללמוד ולחקור ולהשתפר.
ברורה הוצאת הקיטור - מכל הכיוונים ומכל הצדדים.
אבל ביום שאחרי - כולנו עדיין נהיה פה.
כדאי שניקח בחשבון