ישראל במלחמה

ב"הדסה" סירבו לטפל במחבל ונימקו: "פגיעה ברגשות הלאומיים"

בעיריית ב"ש מזימים את השמועה לפיה מחבלים מקבלים טיפול רפואי במרכז בריאות הנפש בעיר | רופאים לזכויות אדם: "העובדה שבי"ח מסרב לטפל בפצוע, בגיבוי שר הבריאות, היא תעודת עניות לישראל"

מחלקת ב"הדסה עין כרם". אילוסטרציה (אין קשר בין המצולם לכתבה). צילום: הדס פרוש/ פלאש 90

הנהלת בית החולים הדסה עין כרם בירושלים שבה ומדגישה כי לא טופלו בהדסה מחבלים ממלחמת חרבות ברזל. עוד נמסר אתמול (ג') מדוברות בית החולים כי "במהלך הלילה נעשה ניסיון על ידי גורמי הביטחון להעביר מחבל חמאס לטיפול אך קבלתו סורבה".

גורמי ביטחון ניסו להעביר את המחבל לטיפול ב"הדסה" בליל יום ג' אך בית החולים סירב בנימוק שהטיפול במחבל מהווה "פגיעה ברגשות הלאומיים".

כזכור, בשבוע שעבר התגודד המון מארגון פמיליה בפתח המרכז הרפואי שיבא בתל השומר בעקבות פוסט שהופץ ברשתות החברתיות ובו נמסר שבבית החולים מטופל מחבל חמאס. קודם לאירוע הורה משרד הבריאות לבתי החולים שלא לטפל במחבלים ולהעבירם לטיפול במתקן שבו מטופלים אסירים בטחוניים של שב"ס. בתי החולים הוציאו הודעות לתקשורת כי לא טיפלו ולא יטפלו במחבלי החמאס.

לצד ניסיון להקים מתקן רפואי לטיפול במחבלים ליד באר שבע, הודיעה עיריית באר שבע בימים האחרונים כי המידע לפיו פונתה מחלקה בבית החולים לבריאות הנפש בבאר שבע עבור מחלקה לטובת מחבלים היא "שקרית והזויה".

מארגון רופאים לזכויות אדם נמסר בתגובה: "טיפול רפואי בכלואים פצועים, גם בזמנים קשים וכולל בזמן מלחמה, צריך להיעשות בהתאם לחוק, לאתיקה ולאמנות הבינלאומיות. ישראל מחויבת לטפל רפואית בכל הכלואים, ללא קשר למוצא או לסוג העבירה, בתנאים נאותים השומרים על זכויות היסוד שלהם. גם בתקופה נוראית זו, העובדה שבית חולים מסרב לטפל בפצוע, ושר הבריאות אף מגבה עמדה זו, היא תעודת עניות לישראל ובעיקר למקבלי ההחלטות במדינה ולמוציאים לפועל של המדיניות".

נושאים קשורים:  מחבלים,  ישראל במחלמה,  "רופאים לזכויות אדם",  הדסה עין כרם,  טיפול רפואי,  חדשות
תגובות
18.10.2023, 19:51

עשו נכון. יש בי״ח מיוחד בשדה תימן ליד באר שבע.

18.10.2023, 20:32

ארגון רופאים לזכויות אדם אומר: "טיפול רפואי בכלואים פצועים, גם בזמנים קשים וכולל בזמן מלחמה, צריך להיעשות בהתאם לחוק, לאתיקה ולאמנות הבינלאומיות". נוסח היוצא ממפגיני קפלן. מעשיי הזוועה הנאציים של מחבלי החאמס הוציאה אותם מוחץ לחוק ומחוץ לזכויות כלשהם. אלו מחבלים שמבחינתם הם אינם כפופים לחוק הומני כלשהוא ולכן יש לנהוג כלפיהם באופן פרופורציונלי (לשיטת יפי הנפש מאירופה ומקפלן). החוק היחידי התקף לגביהם זה מה שהגמרא פסקה: הבא להורגך השכם להורגו.

תגובתו מעוררת הבחילה של ד"ר תמרי לוקה גם ברשעות וגם בטעות בסיסית. החובה לטפל בכול חולה, בלי כל שמץ של אפליה, מובנית בעצם המקצוע הרפואי ולא נובעת מזכויות החולה. אני מציע לד"ר תמרי לקחת כדור של קלונקס וכעבור שעה לקרוא את שבועת הרופא העברי לה נשבע, כך אני מקוה, כשסיים את לימודי הרפואה.

19.10.2023, 18:14

לפרופ' אבירם. תגובה אופיינית לטרול מקפלן. השמצות אישיות, התלהמות, עלבונות, וכל זה כי לא הבין וכנראה אין גם סיכוי שיבין את מה שכתבתי. לא הייתי מטפל בד"ר מנגלה אם היה מגיע למיון עם התקף לב, פרופ' אבירם יכול לצעוק עכשיו בושה בושה ולנפנף בשבועת הרופא העברי או היווני. גם לרופא כבן אנוש יש גבולות אנושיים מעבר לשבועות כל שהם. אבירם קרא שנית מה שכתבתי, אולי הפעם תבין יותר טוב. אתה לא מעורר בי בחילה אלא רחמים בלבד.

הקלונקס לא עזר. תמרי מגייס עכשיו גם את השואה כדי לחפות עלהעדר הבנה בסיסית את מהות המקצוע וחוסר מוחלט של בסיס מוסרי.

כל הזכויות אדם שייכות לבני אדם, חמאסניקים הם לא בני אנוש, לכן אין להם שום זכויות. צריך להיות הזדהות עם העם שלך ולא עם מחבלים. גם צורת התבטאויות שלך לא מתאימה לפרופסור.

אנונימי/ת
18.10.2023, 21:14

ומה עושה הלישכה לאטיקה?

אנונימי/ת
18.10.2023, 22:05

שוחטי תינוקות הם שדים ולא בני אדם. דינם מוות

אין לרופאים את הפריבילגיה לבחור את מטופליהם! זו מחוייבותו של כל רופא בכל מדינה תרבותית לטפל בכל מי שזקוק להם. אי קיום מחוייבות זו היא פגיעה קשה באתיקה.
לא פחות מטרידה העובדה שיש רופאים בישראל שאינם מבינים זאת (ראו התגובות שלפני תגובתי)

ישר כוח!

19.10.2023, 21:29

מצא מין את מינו. על איזה אתיקה ופריבילגיה אתם מדברים? נטישת בתי חולים וסגירת מרפאות ויציאה להפגין נגד הרפורמה? זוג צבועים, לכו ותטפלו בשם האתיקה ברוצחי ושורפי תינוקות. ירדתם לגמרי מהפסים (אם כי יתכן שלא הייתם מעולם עליהם).

אנונימי/ת
19.10.2023, 22:34

שני קשישים פאתטים

אנונימי/ת
19.10.2023, 21:11

ארגון רופאים לזכויות מרצחים/ מחבלים. דרך אגב, לכל המצקצקים בלשונם את שבועת הרופא, אין לה שום משקל הואיל ואף רופא לא חתום על כך.

20.10.2023, 13:52

1300 אזרחים נשים ילדים וגברים שנטבחו ונרצחו ונשחטו ונשרפו חיים ועברו התעללות מזויעה. 250 עדיין לא זוהו בשל ההתעללות הקשה ומצב הגופות שלא מאפשר קבורה. זה עמי ואלו אחיי ואחיותי שנרצחו. אני בוש ונכלם שיש רופאים הדואגים לטפל בחיות שביצעו את הטבח הנורא. שיטופלו במתקן צבאי / רפואי מאובטח וודאי שלא בבית חולים ציבורי ליד אותם אזרחים אוד מוצל מאש ששרדו את הזוועה. תנו להתאבל בשקט.