חדשות

המכון לרפואה משפטית לא עמד בעומס וסגר את שעריו

בשל מחסור חמור בכוח אדם ומספר אירועים גבוה מהרגיל, הודיע המכון בתחילת השבוע כי הוא לא מקבל מקרים נוספים | משרד הבריאות: מודעים לבעיה ופועלים להפחתת העומס

המכון לרפואה משפטית באבו כביר. צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90

המכון לרפואה משפטית סגר ביום א' את שעריו בשל מחסור חמור בכוח אדם ומספר אירועים גבוה מהרגיל. על כך דיווח אור רביד במאקו. על פי הדיווח, 21 גופות פונו למכון שבו היה רופא אחד ו-19 מקררים.

קודם לכן פורסם בגלי צה"ל כי במהלך סוף השבוע פונו 21 גופות על ידי זק"א למכון לרפואה משפטית בתל אביב, המכון הפתולוגי היחיד בישראל. במכון הודיעו לראשי משרד הבריאות ומערכת הביטחון כי לאור המספר הגבוה, לא יוכלו לקלוט עוד גופות והודיעו כי המכון יסגור את שעריו ל-24 שעות.

כזכור, כבר בחודש יוני דנה ועדת הבריאות של הכנסת במצוקת המכון לרפואה משפטית לאחר שמנהל המכון ד"ר חן קוגל כתב לח"כ אוריאל בוסו, יו"ר הוועדה, כי עומס המטלות אדיר, תנאי העבודה קשים, כוח האדם מצומצם מאוד, מתמחים בורחים מהמכון וכי יש להכריז על המקצוע כעל מקצוע במצוקה.

במשרד הבריאות אמרו כי מדובר בשעות בודדות בתחילת השבוע שבהן המכון לא קיבל מקרים נוספים. עוד נמסר כי משרד הבריאות מודע לעומס במכון הלאומי לרפואה משפטית ופועל להפחתתו.

נושאים קשורים:  המכון לרפואה משפטית,  חדשות,  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
24.08.2023, 10:48

שותפים בפשע של בן גביר