חדשות

החלוקים הלבנים מתריעים: "במקרה של משבר חוקתי – נשבות"

קוראים להר"י להצטרף לשביתה אם הממשלה לא תציית להחלטת בג"צ | שר המדע אופיר אקוניס התבקש על ידי הנהלות איכילוב ושיבא לא להגיע לביקורים בבתי החולים על רקע המחאה

אנשי צוותים רפואיים מוחים נגד מהלכי החקיקה של הממשלה. צילום: מרים אליסטר/ פלאש 90

רופאים החברים בארגון החלוקים הלבנים הודיעו אמש (ב') כי אם ייווצר מצב של משבר חוקתי, דהיינו שהממשלה לא תציית להחלטת בג"צ, הם ישבתו. הארגון קרא לכל הגופים והאזרחים המצייתים לחוק, כולל להסתדרות הכללית ולהסתדרות הרפואית,  להצטרף לשביתה. "אנו קוראים להצהיר מראש כי במקרה של משבר חוקתי, המשק יושבת עד אשר ראש הממשלה ושריו יחזרו לציית לחוק", הודיעו במטה מאבק הרופאים.

לנוכח האפשרות שבג"צ יפסוק באופן מחייב התריעו 'החלוקים הלבנים' מפני משבר חוקתי, וכתבו: "במדינת ישראל, כל אדם חייב לציית לפסיקתו של בית המשפט, מאחר ורק הוא הגורם המוסמך לקבוע באופן סופי את המצב המשפטי. אף אדם אינו מעל החוק. ממשלה שאיננה מצייתת לחוק ולביהמ״ש העליון מפרה את החוזה הבסיסי בינה לבין האזרחים.

"לפיכך, ברור שאם ראש הממשלה ושריו לא יקיימו את פסיקתו של ביהמ״ש במכוון, או ייתנו לעובדי הציבור הוראות הסותרות את הפסיקה, אזי הם מובילים ממשלה עבריינית ודיקטטורית אשר איבדה את הלגיטימיות שלה, ואין לציית לה. לפי הצהרות ראש הממשלה ושריו, הם מתכוונים להפר את החוק".

החלוקים הלבנים מתריעים: "במצב זה של משבר חוקתי, ניאלץ לא להתייצב לעבודה עד אשר הממשלה תחזור לכבד את פסיקות בית המשפט העליון. האחריות על השיבושים במערכת הבריאות תוטל כולה על ראש הממשלה ושריו שהובילו לכך".

בתוך כך, נדחו ביקוריו של שר המדע, החדשנות והטכנולוגיה אופיר אקוניס בבתי החולים איכילוב ושיבא שהיו מתוכננים השבוע בשל חשש של הנהלות בתי החולים ממחאת צוותים. על פי דיווח של ירון אברהם ב-N12, השר אמור היה לערוך ביקור מקצועי הבוקר (ג') בבית החולים איכילוב, אך בשל מחאה רחבה שתוכננה במקום נגדו ועל רקע המהפכה המשפטית, נאמר לו ב"איכילוב" כי "העיתוי רגיש ויש לשקול אותו בכובד ראש".

לאנשי צוות בית החולים נודע כי השר אקוניס מתכנן להגיע לביקור במעבדות בית החולים ורבים מהם תכננו למחות ולהצטרף למחאת המפגינים מחוץ לבית החולים. אחד הרופאים המוחים ציין כי "רובנו נוטלים חלק פעיל במחאה ומשתתפים בקביעות בהפגנות ובפעילות החלוקים הלבנים והר״י, ויהיה זה אך צבוע שנאפשר לארח את נציגי הממשלה שפוגעים בבריאות ובדמוקרטיה. לצד זאת וחשוב לציין שכמובן שתמיד נעניק טיפול רפואי מעולה ומקצועי לכל אזרח שיידרש לכך ובכלל זה גם השר אקוניס, אם חלילה יזדקק לכך".

מלשכת השר אקוניס נמסר בתגובה: "מצרים מאוד על ההחלטה השגויה של הנהלת 'איכילוב'. נחושים לקדם שיתוף פעולה בבית החולים לטובת כלל אזרחי ישראל באשר הם ובתוך כך את הקמת מרכז החדשנות ומחקרים פורצי דרך לרפואת החולים, ללא קשר לעמדותיהם הפוליטיות".

מבית החולים איכילוב נמסר בתגובה: "בית החולים הינו ממלכתי ויארח כמקובל כל נציג ממשלה. מתוך משנה זהירות ושקיפות, בית החולים הסב את תשומת ליבה של לשכת השר על התארגנות מחאה סביב הביקור בבית החולים. החלטה על שינוי מועד הביקור התקבלה על ידי לשכת השר ובקרוב ייקבע מועד חדש".

בדיווח מאוחר יותר, של יואב אבן בחדשות 12 אמש, נמסר עוד כי בשבוע שעבר ביטל שר המדע ביקור בבית החולים שיבא, עקב לחץ הרופאים שתכננו למחות נגדו.

שר המדע מסר בתגובה: "צר לנו שבתי חולים מערבים שיקולים פוליטיים לא עניינים בעניינים מקצועיים. מטרת הביקורים שבוטלו ביוזמת הנהלות בתי החולים היתה לקדם מחקרים פורצי דרך ושיתופי פעולה במרכזי חדשנות. משרד המדע והחדשנות ימצא את הדרכים להמשיך ולסייע לציבורים גדולים, ללא שיקולים זרים".

נושאים קשורים:  בית החולים שיבא,  איכילוב,  אופיר אקוניס,  מחאה,  החלוקים הלבנים,  הפיכה משטרתית,  ממשלת ישראל,  רפורמה משפטית,  בג"צ,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
08.08.2023, 13:47

החלוקים הלבנים אינם גוף יציג ולכן לא יכולים לשבות.
אנמ מקווה מאוד שהר"י תתעשת ובמקום להתעסק בשטויות תנצל את המצב כדי להשיג הסכם קיבוצי טוב יותר.

אנונימי/ת
09.08.2023, 20:45

עתיד המדינה זה "שטויות" בעיניך?

אנונימי/ת
09.08.2023, 21:57

הנאשם סגול השיער ימשיך לחרב את המדינה עד שמשפטו יבוטל.

אנונימי/ת
10.08.2023, 07:59

הטוב שברופאים לגיהנום. אני חושש שחברי ״החלוקים הלבנים״ אינם ראויים לגיהנום.

אנונימי/ת
10.08.2023, 09:29

בוט או ביביסט לא מתוחכם?

אנונימי/ת
10.08.2023, 10:28

למגיב מאתמול ב 20:45 .
תפקידה של הר"י הוא לדאוג לרופאים ולא לעתיד המדינה.
מעבר לכך שאין לה מנדט ודעתה (כמו דעתו של כל רופא) לא נחשבת יותר משל כל אדם אחר. אז מוטב לחדול מאיומים מטופשים.
הקו בו נקטה הר"י עד עכשיו עלול להוביל למצב בו גם נאכל את הדגים המסריחים וגם נגורש מהעיר.

אנונימי/ת
10.08.2023, 16:19

אפשרות של זונדות בכפיה לאסירים ביטחוניים , תרומות איברים רק ליהודים, מנהל רפואי מאנשי שלומנו של ש"ס או ממרכז הליכוד, הגבלות תנועת אזרחים לא רציונלית מבחינה רפואית בתקופת הקורונה,פנוי חדרים במחלקה עבור האדמור של ליצמן ועוד שכאלה.
זה אתיקה רפואית ? או אתיקה פוליטית מפלגתית מושחתת !