חדשות

"שדות קליניים הם משאב לאומי, אסור שיתנהלו לפי תנאים של גילדה"

תלונות של נציגי מתמחים וסטודנטים לרפואה בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת: "פקולטות שולחות ביודעין סטודנטים למקומות שבהם ההכשרה לא טובה" | משרד הבריאות נדרש להציג תכנית מסודרת להגדלת שדות ההכשרה בתוך 30 יום

סטודנטים לרפואה, הכשרה. אילוסטרציה

בדיון מיוחד שקיימה היום (ג') ועדת הבריאות של הכנסת ועסק בנושא הסדרת ההכשרה הקלינית של סטודנטים לרפואה, הורה יו"ר הוועדה, ח"כ אוריאל בוסו, למשרד הבריאות להציג לוועדה תכנית מסודרת, כולל אבני דרך ולוחות זמנים ברורים על מנת לפעול להגדלת המקומות להכשרה בתוך 30 יום.

יו"ר הוועדה קרא "לוודא ולדאוג לכך שהשדות הקליניים, שהינם משאב לאומי, יוקצו בצורה שוויונית, שקופה ומסודרת, בהתאם לצרכים הלאומיים של הכשרות הסטודנטים לרפואה ולא משיקולים אחרים. יש מדינת תל אביב ויש פריפריה; אנחנו לא יכולים לאפשר שהפריפריה תקבל רפואה פחות טובה".

נציגי הסטודנטים שהשתתפו בדיון שיתפו במצוקתם לקבלת הכשרה ראויה. הסטודנטית נטשה אופנהיים אמרה כי "ההכשרה אינה טובה. לפעמים אומרים לנו: 'אנחנו במחסור כוח אדם, מקווים שנמצא מישהו שידריך אתכם'. הגיע הזמן להקים גוף שיפקח גם על האיכות של ההכשרה. פקולטות שולחות ביודעין סטודנטים למקומות שבהם ההכשרה לא טובה".

יו"ר הנהגת הסטודנטים בארגון מרשם, ערן דותן, אמר "לא ייתכן שהמשאב הלאומי הזה יוקצה לפי תנאים של גילדה".

יהונתן סולומונוב, סטודנט לרפואה הלומד בחו"ל אמר כי "כמחצית מהסטודנטים שלומדים בחו"ל לא חוזרים למקצועות הרפואה בישראל, יש בריחת מוחות כבר עכשיו. תדאגו להחזיר אותנו ארצה ולקבל אותנו בזרועות פתוחות".

מנהל אגף רישוי מקצועות רפואיים במשרד הבריאות, פרופ' שאול יציב, הוסיף ואמר כי "60% מהרופאים בישראל למדו רפואה בחו"ל. זהו נתון חסר תקדים בעולם המערבי. מתוכם, אחוז גבוה מאוד למד במקומות ברמה מאוד נמוכה".

הסתייג מהנאמר דיקן בית הספר לרפואה באוניברסיטת אריאל, פרופ' שי אשכנזי: "התמונה שהוצגה מאוד לא נכונה. יש מה לתקן, אבל נא לא להגזים. רשימת המועמדים לרפואה רק הולכת ועולה, הנשירה היא אפסית".

סמנכ"לית משרד הבריאות איילת גרינבאום הציגה נתונים לפיהם בין השנים 2021 ל-2023 עלה מספר מקומות ההכשרה מ-800 ל-944; "אנחנו בשאיפה להגיע ל-2,000 מקומות בשנת 2030".

נושאים קשורים:  הכשרת רופאים,  שדות קליניים,  חדשות,  ועדת הבריאות של הכנסת,  פרופ' שאול יציב
תגובות
אנונימי/ת
19.05.2023, 16:48

במידה ותנאי העסקה יימשכו כמו שהם, סטודנטים לאחר שנה ו'/ לאחר הסטאז' לא ייכנסו למערכת.
ממליץ לדיקאן אריאל להתעדכן - 2 סטודנטים עזבו בשנה ב' את ההכשרה והם כנראה לא יהיו האחרונים.