COVID-19 בישראל

בר סימן טוב: "ישראל תפקדה יפה מאוד במגיפת הקורונה"

מנכ"ל משרד הבריאות סיכם את פעילות המשל"ט - מרכז השליטה הלאומי לניהול מגיפת הקורונה, שסיים השבוע את פעילותו לאחר שלוש שנים | מפקדת אלון של פיקוד העורף תעוצב כמפקדה משימתית לניהול משברים לאומיים אזרחיים

מימין, ראשי מפקדת אלון, הפרויקטור פרופ' סלמן זרקא, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב וראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס בטקס הסיום של משל"ט הקורונה. צילום: משרד הבריאות

לאחר שלוש שנים שבהן ניהל המשל"ט - מרכז השליטה לניהול המאבק הלאומי בנגיף הקורונה של משרד הבריאות את המגיפה בישראל - מסתיימת פעילותו.

פעילות המפקדה המשימתית אלון של פיקוד העורף, שהיוותה את הזרוע המבצעית בסיוע למשרד הבריאות, עתידה לעצב עצמה מחדש כמפקדה משימתית קבועה לניהול משברים לאומיים אזרחיים. במקביל, החל תהליך הטמעת הפעולות החיוניות מהמשל"ט למשרד הבריאות, הצפוי להסתיים בזמן הקרוב.

בטקס לציון סיום הפעילות שנערך אמש (ד') בראשות מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, השתתפו הפרויקטורים שניהלו את "מגן ישראל", ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, מפקד פיקוד העורף, מפקד מפקדת אלון ועשרות עובדי משל"ט הקורונה בתחומי הפעילות השונים בשלוש שנות ניהול המגיפה.

מנכ"ל משרד הבריאות בר סימן טוב אמר כי "ישראל תפקדה יפה מאוד במגיפת הקורונה. היא תפקדה טוב בזכות האנשים שיושבים כאן, במשל"ט הקורונה שנסגר היום, ובזכות הרוח הישראלית גם של הארגונים וגם של האנשים שעובדים במערכת הבריאות שפעלו כולם יחד למען המטרה המשותפת".

הוא הוסיף ואמר כי כבר בשנת 2018, עם כתיבת התכנית האסטרטגית למערכת הבריאות, ניתנה הערכה שמגיפה עשויה להיות אחד האירועים הבלתי צפויים שיאתגרו את מערכת הבריאות.

"היום, אחרי מגיפת הקורונה, אנו מבינים את חשיבותה של מערכת הבריאות החשובה לא פחות מהביטחון בתרומתה להצלת חיים ולתפקוד תקין של הכלכלה והמדינה. בלי בריאות, אין כלכלה ואין חיים, ולכן זוהי מערכת שדורשת תוספת הקצאת משאבים וקשב ציבורי", אמר.

הוא התייחס למחלוקות בחברה וציין כי "זו מערכת שהיא מודל שאין שני לו בישראל, מערכת של קיום משותף. כולם עובדים יחד. כל מרכיבי החברה הישראלית משילים מעליהם את הזהות השבטית שלהם ופועלים כבני אדם עבור בני אדם. עוצמתה של המערכת היא בשילוב של כלל האנשים.  בימים שבהם יש עיסוק במחלוקות, אפשר להסתכל על מערכת הבריאות ולראות שלא רק שהדבר אפשרי - זה מה שהופך אותנו למצוינים".

פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא אמר כי הורדת השאלטר ממשל"ט הקורונה היא נקודת ציון להצלחת המדינה להכיל את המגיפה ולהביאה לרמת תחלואה נמוכה שלא משבשת את חיי השגרה ואת פעילות המשק כולו.

"כאיש מערכת הבריאות ובמסגרת תפקידי כפרויקטור, פגשתי והתוודעתי לכל מערכת הבריאות של ישראל, במגוון פניה. בקהילה, בבתי החולים, בלשכות הבריאות, במעבדות, במוסדות מגן אבות ואמהות, בחיל הרפואה, בארגוני הסיוע כמו מד"א וגופים פרטיים נוספים. חטיבות משרד הבריאות, האגפים וגופי המטה והביצוע הנוספים מהווים משענת מקצועית גדולה ליכולת לנהל אירוע משברי כזה, וכן מפקדת אלון שהתאפיינה במשימתיות, בחתירה מתמדת למגע, בתרבות ארגונית של משמעת, עשייה, תהליכי עבודה מסודרים, יכולות תחקור ולמידה גבוהות".

נושאים קשורים:  משל"ט קורונה,  מפקדת אלון,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב,  פרופ' סלמן זרקא,  מגיפת הקורונה,  חדשות
תגובות

LOL

אנונימי/ת
31.03.2023, 09:46

אמר והחמיא בעיקר לעצמו..
פחחחח

אנונימי/ת
31.03.2023, 09:53

הבריאות שלנו נשלטת על ידי אנשי צבא

אנונימי/ת
31.03.2023, 17:05

מגפת הקורונה כנראה הייתה מגפת השקרים והזיופים הגדולה בהיסטוריה האנושית