חדשות

ההסתדרות הרפואית הכריזה על שביתה מלאה של מערכת הבריאות

ההשבתה המיידית של מערכת הבריאות תכלול את כלל בתי החולים והקופות | הר"י מתנה את הפסקת השביתה: "לא נסתפק בעצירת החקיקה ללא תוכן מהותי יותר שיבטיח הגנה על זכויות המטופלים"

פרופ' ציון חגי, יו"ר הר"י. "צעד תקדימי ומסוכן של משרד האוצר, שעוד עלול להיזכר לדיראון עולם"

ההסתדרות הרפואית יצאה בהחלטה דרמטית: "שביתה מלאה במערכת הבריאות, עד להודעה על מסלול ברור ורציני של הידברות, בדרך להסכמות רחבות. לא נסתפק בעצירת החקיקה ללא תוכן מהותי יותר שיבטיח הגנה על זכויות המטופלים". ההשבתה הכללית במערכת הבריאות תכלול את כלל בתי החולים והקופות. מוקדם יותר הודיע המרכז הרפואי  שיבא כי הם נערכים להשבתה ועוברים לפעול במתכונת שבת.

ההסתדרות הרפואית יוצאת לשביתה מיידית ברגעים אלה ממש. מדוברות הר"י נמסר: "השביתה יוצאת לפועל תוך אחריות מירבית, מתוך ניסיון לצמצם ככל הניתן את הפגיעה במטופלים. על כן, כל הטיפולים שכבר החלו, או מתוכננים להיום יימשכו ויינתנו ללא הפסקה. בנוסף, רופאות ורופאים שיבקשו להשתתף היום במחאות ובהפגנות יוכלו לממש את זכותם האזרחית, זאת בתיאום עם המנהלים והמנהלות". פרטים פרטים בנוגע להמשך השביתה מחר יימסרו בהמשך.

פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית, מסר הבוקר (ב'): "אנחנו לא דנים פה לא בהסכם שלום ולא בחלוקת התיקים בממשלה. אנחנו נמצאים ברגע של משבר היסטורי וחסר תקדים בחייה של אומה, בניסיון אחרון לשים אצבע בסכר או בעולם המושגים שלנו, לחבוש את הפצע המדמם לפני שנאלץ לכבות את המוניטור. לכן, לא נסתפק בעצירת החקיקה ללא תוכן מהותי יותר. משטר דמוקרטי ומערכת משפט עצמאית הם הבסיס לחברה מתוקנת ולמערכת בריאות מתקדמת. הגיע הזמן לומר די. מהרגע שאני מסיים פה - פורצת שביתה".

השביתה תכלול את כל בתי החולים הציבוריים ואת כל מרפאות הקהילה. ההסתדרות הרפואית תפעיל ועדת חריגים כמקובל ותאפשר טיפולים ושירותים מצילי חיים. השביתה תיעצר ככל שיגובש מתווה ברור ומוסכם להידברות שיבטיח, בין היתר קרקע יציבה לשמירה על זכויות המטופלים במערכת הבריאות".

יו"ר הר"י הוסיף: "חזרנו והדגשנו לאחרונה שההסתדרות הרפואית היא ארגון א-פוליטי. אנחנו מייצגים רופאות ורופאים שמגיעים מכל קצוות הארץ ומכל הקשת הפוליטית. אבל אנחנו לא נמצאים באירוע פוליטי".

הצהרה זו מגיעה במקביל להודעת יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, על השבתת המשק אם החקיקה לא תיעצר - "רגעים היסטוריים. החלטה לא פשוטה". כמו כן הודיע פנחס עידן, יו"ר ועד שדות התעופה, כי ההמראות מישראל הופסקו בנתב"ג. הבוקר הודיע גם מרכז השלטון המקומי והשלטון האזורי על הצטרפות לשביתה במשק עליה הכריזה ההסתדרות. "זה צו השעה", אמר חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, שציין כי יושבתו כל השירותים המוניציפאליים וקבלת קהל.

ראשי אוניברסיטאות המחקר הודיעו על השבתה והצטרפו גם אוניברסיטת רייכמן, המכללה האקדמית תל אביב-יפו, המכללה למינהל, המכללה האקדמית עמק יזרעאל, האקדמית רופין, המכללה האקדמית תל-חי, המכללה האקדמית ספיר ובצלאל.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "משרד הבריאות מכבד את זכות השביתה. גורמי המקצוע במשרד נמצאים בקשר עם כלל מנהלי בתי החולים, קופות החולים וראשי המערכת הרפואית על מנת להבטיח את מתן המענה הטיפולי לכל מי שיידרש לכך".

משה בר סימן טוב, מנכ״ל משרד הבריאות, מסר: ״מערכת הבריאות היא תמונת ראי של החברה הישראלית והפגיעה במרקם החברתי עלולה למצוא את ביטויה גם במערכת. נמשיך לדאוג לכך שהמערכת תמשיך ותהיה נקייה מכל שיקול שאיננו רפואי. אני מקווה שבמהרה יימצא פתרון למשבר בו נמצאת המדינה, שיאפשר להשיב גם את המערכת לתפקוד מלא".

נושאים קשורים:  מערכת הבריאות,  שביתה,  רפורמה משפטית,  ההסתדרות הרפואית,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
27.03.2023, 12:31

חוסר אחריות, ושימוש לא הוגן המנדט שקיבלתם.
במקום לדאוג לזכויות הרופאים- לתנאי עבודה, להסכם קיבוצי ולתנאי פרישה של רופאים, אתם עושים פוליטיקה.
רוב העם בעד הרפורמה במערכת המשפט, סביר להניח שגם בין הרופאים יש אחוז גבוה של תומכים- מאיפה המנדט להצטרף כך למחאה, ועוד בשביתה?
אני ממשיך לבוא לעבודה.

אנונימי/ת
27.03.2023, 16:08

ממש כך!! וגם הסתדרות האחיות הודיעו שיקחו חלק. באיזו זכות?

אנונימי/ת
27.03.2023, 18:13

צודק, ברור.
עכשיו זה בדיוק הזמן לדאוג לתנאי עבודה של רופאים וזכויותנו.
בואו לא ניתן ללכלוך לגעת בחלוק היפה הלבן שלנו. מה שקורה ברחובות זה לא קשור אלינו.

חלאס עם זה כבר, נו. מעל 85% הביעו תמיכה בהר"י להכנס למעורבות. זה חתיכת מנדט.
רוצה ללכת לעבודה, לך לעבודה. רק אל תפריע לאחרים לנסות לתקן, לעזאזל

אנונימי/ת
27.03.2023, 20:31

תצאו מההיסתדרות הזות, תעזבו אותה שפונקציונרים השמנים שלה יחפסו פרנסה אחרת.

27.03.2023, 13:13

ציבור הרופאים לא יכול להישאר אדיש למתרחש במדינה. כל ארגון פרופסיונלי המייצג עובדים חייב להגיב כדי לעצור את הטירוף שמפלג את העם. לחוקים המוצעים יש נגיעה ברורה למקצוע שלנו ולמטופלי מערכת הבריאות ולכן טוב עשו פרופ' חגי והנהגת הרי שהצטרפו לפעולה לעצירת החקיקה. הרי היא הארגון היציג של רופאי ישראל ומי שזה לא מתאים לו חופשי למצא ארגון אחר שייצג אותו.

אנונימי/ת
27.03.2023, 20:25

אבנר רשף. שמאלני היית וגם נשארת !!
לפחות לא שינית את דעתך מאז ימי הקיבוץ שלך.
אבל לא כולם חושבים כמוך

אנונימי/ת
27.03.2023, 17:01

לא הבנתי את תנאי העצירה של החקיקה. מה זה בדיוק תוכן מהותי? מה זה מסלול הידברות? מה זה הסכמה רחבה?
אי אפשר לפתוח בשביתה ללא הגבלת זמן כשהדרישה כל כך לוטה בערפל. האם הפלת הממשלה היא גם דרישה?
אני מקווה מאוד שהממשלה תבקש צווי מניעה. כמו שזה מוצג השביתה בלתי חוקית. אפילו הכרזה על סכסוך עבודה אין כאן

אנונימי/ת
27.03.2023, 18:28

מכעיס ביותר. מי נתן לכם זכות לנקוט עמדה פוליטית " בשם כולנו "?
ראשית מעבירים עצומה , לכאורה נייטראלית, שכעת אני מצטערת שחתמתי, כי זו בוודאי לא היתה לגיטימציה להשבתה או ללקיחת מנדט בשמנו. מי שמצקצק מחשש מ"הדיקטטורה", כשטרם נעשה דבר בממשלה, אך מנגד מנצל כח שלא ניתן לכם לכפיית דיעה, ולא בתחום הרפואה. מעניין מי הדיקטטור כאן ....

27.03.2023, 21:29

איכשהו, לי כבר לא כל כך קשה לזהות דיקטטור: אני רואה שליט שמשתלט על הזרוע השופטת, שליט שמקים עם עבריינים כוח מזוין (עאלק משמר לאומי) נגד בני עמו, שליט שהוא מעל לחוק. זו לא עת לדיקדוקי עניות - יש לפעול בנחישות נגד כל שינוי מסוג זה בסטטוס קוו המשטרי.

אנונימי/ת
27.03.2023, 19:18

היה משאל בקרב הרופאים קבעו כמדומני ש 89% תמכו בפעולה נגד הרפורמה לשינוי מערכת ע-קיפת החוק. בתוצאות המשאל לא היה נתון כמה חברים יש בהר"י. כמה מהם הצביעו. אם 10% מחברי הר"י הצביעו מדובר בתרמית של עיצוב תודעה. כמו שקיימת באירן, צפון קוריאה וסוריה. עצוב. למה לפגוע בחולים. קלמן ליבסקינד מתאר חולה סרטן שהתור נדחה בגלל בשביתה לחודש מאי. הפכנו לחיות ??? פסיכוזת ההמונים הפכה לכאוס ממומן משומן ומהנדס תודעה. בגלל 2 שופטי בג"ץ. חבל. אין לנו ארץ אחרת.

אנונימי/ת
27.03.2023, 20:26

גם פוטין נבחר ברוב דומה, כמו ציון חגי.....

אנונימי/ת
27.03.2023, 21:39

שלום טלי גוטליב

27.03.2023, 19:32

שביתה מיותרת, שפוגעת בציבור המטופלים ואינה לטובתנו. לא אשבות!

גועל נפש ושערוריה - רופא צריך בראש וראשונה לדאוג לא להרע את מצבו של המטופל - אף אחד מהמתחזים לרופאים לא חושב על סיבלו וכאבו של החולה - גועל נפש - לאלו יקראו רופאים??

אנונימי/ת
27.03.2023, 20:51

מצטרף לכל התגובות נגד השביתה !
איך ניתן להגדיר את החלטה של ההסתדרות כא-פוליטית כשי כל המרד הוא רק של השמאל וכשי רוב העם בחר בצורה דמוקרטית בימין שכולו בעד הרפורמה ?
אם היינו בדיקטטורה לא היו נותנים להפגנות ולכל השיבושים הקשים להתקיים .
אשמח לדעת מכן מה ההשלכות השליליות של הרפורמה על בריאות הציבור על עבודת הרופאים ועל זכויות החולים ?
תודה

אנונימי/ת
27.03.2023, 21:43

אם לא שמת לב הליכוד הוא שליש מהעם ואליו הצטרפו שני גושים לא דמוקרטיים במוצהר-החרדים והציונית הדתית/עוצמה יהודית.
מחפשים מתנדבים לבית חולים חדש בבית המקדש שייבנה על הר הבית.כדאי שתירשם!

27.03.2023, 21:05

ממש צריך להגיד די להתערבות של ההסתדרות הרפואית לפוליטיקה!
מה הקשר עם המטופלים?

אנונימי/ת
28.03.2023, 00:47

חוצפה ממדרגה ראשונה, בשם ההגנה על זכויות המטופלים, פוגעים בהם.
הרי האליטה המתנשאת, תמשיך לקבל טיפול בפרטי. אולי זו הכוונה האמתית.
עצוב ומקומם.

אנונימי/ת
28.03.2023, 01:01

חגי תתבייש לפגוע בחלשים ביותר שלא יכולים לרכוש רפואה פרטית, בדיוק ברמאדן.
حجي صهيون اخجل.
لقد صنعت مزيجًا قبيحًا على ظهور المرضى كما لو كان باسم الأطباء.
لا توجد علاقة بين الاستطلاع الأخير والقرار الذي اتخذته
آمل أن يعتني بك نظام العدالة بعد إصلاحه

אנונימי/ת
28.03.2023, 06:55

מאוד לא ראוי ולא הגון לנצל במה מקצועית להבעת דעה פוליטית!

אנונימי/ת
28.03.2023, 07:10

בושה!
בושה!
בושה!

חטפתם את הארגון בכח הזרוע בהשתלטות דיקטטורית עם תמיכה של לשכת אהרון ברק.

עוזב את הארגון.

28.03.2023, 08:08

בסביבתי הקרובה רוב הרופאים בעד הרפורמה. הבעיה היא ויש להודות שהיא לא הייתה מלווה בהסברה ולכן אזרחים רבים נתקפו בבהלה והגיבו כפי שהגיבו. אין לי ספק שכעת לאחר שלמדו לקח ותהיה הסברה רוב רובו של העם יתמוך ברפורמה. מכל מקום לא לשכוח אנו רופאים ! אנו אמורים לעמוד במצבי לחץ, בהחייאה , בניתוח וכו' . ולא להכנס לא אמורים ללכת עם העדר כי יש לנו אחריות כלפי בני אדם . מה שקרה שציון חגי שלצערי נבחר לקדנציה שניה, נכנס לפניקה והעז להשבית את המערכת ולפגוע בחולים. לפני שבוע רופאים נטשו משמרתם בבית חולים בילינסון והפגינו על הגשר והיום הוא מצווה על כלל הרופאים לשבות בגלל ענין פוליטי טהור . מי שעיניו בראשו יודע שהמערכת המשפטית רקובה מן היסוד ויש לשנות . את זה אומרים כל הפוליטיקאים ורוב עורכי הדין. לצערנו השינוי המיוחל לא לווה בהסברה ולכן אזרחים רבים נבהלו והגיבו לרוב בחוסר פרופורציה. אבל, הר"י הייתה צריכה להיות המבוגר האחראי ולא להיות חלק מההתלהמות הכללית . למה מינוי שופט כזה או אחר צריך לגרום לרופא לא לטפל בחולים ?! מה ואת מי משרתת שביתת הרופאים ? ציון חגי תתבייש לך . ברור שאני וחברי לא נשבות ואני מקווה שכך ינהגו שאר הרופאים.

אנונימי/ת
28.03.2023, 08:16

מעניין מהי סביבתך הקרובה?
רופאים ? עורכי דין? ( כתבת שאתה לא קלינאי אלא עוסק בחוות דעת בלבד) ,אנשי "לה פמיליה"?
בטוח שסביבתך הקרובה אינה בית חולים שרופאיו מיוצגים בהר"י

28.03.2023, 08:43

לפחות תהיה הגון ותזדהה. את פעולותי אני לא מפרסם ברשות הרבים ום תזדהה ותתן לי מספר טלפון אפרט בפניך מה אני עושה כרופא . אני מאחל לך את היקף הפעילות הרפואית שבצעתי ומבצע . סביבתי הקרובה היא לפחות 10 חברים טובים מומחים במקצועם ואנשים ישרים והגונים.

אנונימי/ת
28.03.2023, 12:06

דיקטטורה הייתה עד כה ורצו לתקן ואתם מתעסקים עם פוליטיקה זולה מתבייש

אנונימי/ת
28.03.2023, 19:32

הזוי ???! פוליטיזציה של הרפואה עלולה לפגוע בשרות הרפואי וברופאים עצמם. רפואה זה לא פוליטיקה. עדיף לחדול מזה אחרת הגרוע מכל יקרה לרפואה בישראל, ושכרנו ייצא בהפסדנו, ונצטער על כך מאד. ליווי

אנונימי/ת
28.03.2023, 19:55

הבל הבלים ורעות רוח אמר קוהלת. כך תוכן דברי המאמר.

אנונימי/ת
28.03.2023, 19:56

הבל הבלים ורעות רוח אמר קוהלת. כך תוכן דברי המאמר.

כרגיל יז מעטים שמזדהים ואל דיבריהם ניתן להתיחס ורבים שמסתתרים מאחורי אנונימוס או אנוס ומפרסמים שטויות. כמו אנוס 19:18 שפיתח תאוריות של 10% ומחטפים. אז אנוס נכבד. הצביעו כ 9000 רופאים ו 90% מהם היו בדיוק מה שהר"י עשתה. אתה לא מסכים, אולי עוד אחרים, אבל 90% מאלו שהשיבו קיבלו בדיוק טת מה שרצו.
אז חברים יקרים. ניתן יהיה להתיחס למה שכתבתם כאשר תזדהו. לא תזדהו זה רק מוכיח שלא צריך להתיחס למה שכתבתם כי אפילו אתם לא מתיחסים ברצינות לעצמכם.
ועובדה שאחרי שהר"י ואחרים הגיבו כחול השער השקרן החשוד בפלילים עצר הכול. אז אולי 9000 רופאים כן צדקו

31.03.2023, 16:23

מכעיס ביותר. מי נתן לכם זכות לנקוט עמדה פוליטית " בשם כולנו "?

זה די עקבי אופי התגובות המכועורות בכול פוסט .
צריך לבדוק האם בכלל מדובר באנשי מיקצוע או מסתננים מתוך כוונה ברורה .