דעות

נכנסים מתחת לאלונקה: אין בריאות בלי דמוקרטיה

הרופאים, החוקרים וכלל המטפלים במערכת הבריאות, קמים ויוצאים לרחובות מבתי החולים, האוניברסיטאות, המרפאות והמעבדות כדי להגן על הציבור ועל המטופלים | הסכנה ברורה ומיידית: תכנית הממשלה תפגע בבריאות, תפגע בחיים עצמם

רופאים מוחים נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב. צילום: גיל יערי/ פלאש 90

הרופאים, הרופאות וכלל אנשי המקצוע במערכת הבריאות, האנשים שמגנים על בריאות הציבור בישראל מפני הקורונה ומחלות אחרות, הם אלה שיוצאים עכשיו להגן מפני ההפיכה המשטרית, יחד עם כל חלקי החברה הישראלית.

למאבק בעד הדמוקרטיה וכנגד ההפיכה שותפים ישראלים מודאגים מכל האוכלוסיות: ימנים ושמאלנים, דתיים וחילונים, נשים וגברים, תושבי המרכז והפריפריה, יהודים וערבים וכן גם מחסנים, מחוסנים ולא מחוסנים.

נתניהו הסית השבוע כנגד המפגינים. שיקר כשקרא לנו מתנגדי חיסונים ואיים באגרוף. אנו לא נגיב באלימות אלא בסולידריות. אנו נניף אגרוף של סולידריות, של יחד, של צדק, שוויון ועזרה הדדית.

המערכת המשפטית המושמצת הגנה על הזכות של אסיר להתחסן, הזכות של נשים ללידה טבעית, הזכות של ילד לנשום אוויר נקי והזכות של חולה במחלת נפש לתנאי אשפוז נאותים

המפגינים שומרים לא רק על הדמוקרטיה אלא גם על הבריאות. כי אין בריאות בלי דמוקרטיה. הרופאים, החוקרים וכלל המטפלים במערכת הבריאות, קמו ויצאו לרחובות מבתי החולים, האוניברסיטאות, המרפאות והמעבדות כדי להגן על הציבור ועל המטופלים. נכנסנו מתחת לאלונקה, הפעם כדי להציל את מגילת העצמאות והחוקים השומרים על הבריאות.

הקמנו את תנועת החלוקים הלבנים כדי להתריע בפני הציבור בישראל כי תכנית הממשלה תפגע בבריאות, תפגע בחיים עצמם. האיזונים והבלמים בין הרשויות בישראל מגנים על הבריאות, מגנים על כולנו, ללא הבדל דת, גזע, מין או עמדה פוליטית.

המערכת המשפטית המושמצת הגנה על הזכות של אסיר להתחסן, הזכות של נשים ללידה טבעית, הזכות של ילד לנשום אוויר נקי והזכות של חולה במחלת נפש לתנאי אשפוז נאותים. לדוגמה, בג"ץ קבע כי ריסוס תושבי הנגב בחומרי הדברה על ידי המדינה פוגע בזכות החוקית לשלמות הגוף, לבריאות ולכבוד ואינו עומד במבחני פסקת ההגבלה שבחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. ההפיכה רוצה להסיר את כל ההגנות על בריאות הציבור, לצורך שלטון חסר מעצורים. ההפיכה רוצה לדרוס את כבוד האדם וחירותו.

בניגוד להבטחות, התקציב המתוכנן מזניח את הבריאות. מינוי שרים עבריינים ואור ירוק לשחיתות פוגעים בבריאות הציבור ובמערכת הבריאות. מי שרוצה לתקן את שיטת המשטר והמשפט בישראל חייב לעשות זאת בידיים נקיות, בהסכמה רחבה ובהידברות

בחוק ההסדרים הנוכחי טמונים מוקשים מסכני חיים. ביטול השיקולים הסביבתיים-בריאותיים בהליכי התכנון והרישוי ומתן אור ירוק לזיהום אוויר ורעש מסכן אותנו והדורות הבאים.

בניגוד להבטחות, התקציב המתוכנן מזניח את הבריאות. מינוי שרים עבריינים ואור ירוק לשחיתות פוגעים בבריאות הציבור ובמערכת הבריאות. מי שרוצה לתקן את שיטת המשטר והמשפט בישראל חייב לעשות זאת בידיים נקיות, בהסכמה רחבה ובהידברות.

ח"כ רוטמן, יו"ר ועדת החוקה, אמר בראיון שהוא מגן המיעוטים וש"שוויון הוא טמטום". חוק ביטוח בריאות ממלכתי מבוסס על צדק, שוויון ועזרה הדדית. ההפיכה המשטרית תפגע בשוויון ובזכות לבריאות ללא אפליה. אנו הרופאים נשבעים לעזור לכל אדם. אנו מאוחדים בהתנגדות לכל אפליה בטיפול רפואי. אנו מתנגדים לרוח הרעה, המעודדת אפליה. אנו מתנגדים להתערבות פוליטית בקשר הקדוש שבין המטפלים למטופלים.

האמירות הגזעניות והקיצוניות מתורגמות למעשים מבישים. כולנו ראינו את המראות הנוראים השבוע. האפליה, האלימות והגזענות מנוגדות לערכי היהדות עליהם חונכנו.

פעולות הממשלה כבר פוגעות בבריאות הנפש של הציבור, הסובל מלחץ וחרדות עקב הקידום המהיר של ההפיכה, המוביל לקרע חברתי עמוק. ההפיכה תוביל להפרת זכויות אדם ולמצוקה נפשית. מטרת התכנית היא להשיג כוח שלטוני ללא שום מעצורים.  חיסול שומרי הסף משמעו דריסת העצמאות המקצועית על ידי פוליטיזציה ואינטרסים זרים.

קיימת סכנה ממשית של קריסת מערכת הבריאות עקב התערבות באוטונומיה המקצועית ועזיבה מסיבית. האיום הוא לא תיאורטי אלא עכשווי וממשי

לאחרונה ניסה ראש הממשלה להפוך את הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ללשכה המרכזית לפוליטיקה. הוא רוצה נתינים ולא נתונים. אם המהפכה תעבור, ניתן יהיה לחוקק חוק יסוד: קורונה. ניתן יהיה לתת לאדם אחד, ראש הממשלה, סמכות להכניס את כולנו לסגרים קיצוניים, בלי הצדקה ובלי ביקורת, ללא נתונים. הבריאות שלנו בסכנה, והחופש שלנו בסכנה. מכלול הצעדים הוא דורסני והרסני לבריאות, ולכן אינו לגיטימי. החיפזון בשינוי סדרי בראשית אינו לגיטימי. חוסר הנכונות להידברות לפני ההפיכה אינו לגיטימי. ניגוד העניינים של יוזמי ההפיכה אינו לגיטימי. חובתם לעצור בטרם יהיה מאוחר מדי.

הסכנה ברורה ומיידית. אם תכנית הממשלה תעבור, היא תעקר לחלוטין ובאופן בלתי הפיך את היכולת להגן על בריאות הציבור והסביבה ותשתיק לחלוטין את הציבור ואת שומרי הסף. קיימת סכנה ממשית של קריסת מערכת הבריאות עקב התערבות באוטונומיה המקצועית ועזיבה מסיבית. האיום הוא לא תיאורטי אלא עכשווי וממשי.

הציבור הישראלי הוכיח שהוא מוכן למאבק ארוך על חיי הדמוקרטיה, בכל האמצעים הלא אלימים.

היום (ד') בשעה 14:00 נתכנס ברחבת בית המשפט המחוזי בתל אביב לעצרת לאומית של כלל מקצועות הבריאות והאקדמיה על מנת להשמיע את קולנו בעד הבריאות, בעד החופש, בעד הדמוקרטיה וכנגד ההפיכה.

הכותב הוא פרופ' חגי לוין, ממובילי מאבק החלוקים הלבנים

נושאים קשורים:  דעות,  פרופ' חגי לוין,  רפורמה משפטית,  הפיכה משטרית,  מחאה,  מערכת הבריאות,  החלוקים הלבנים,  דמוקרטיה
תגובות

תזיז את התחת של הר"י ושיהיו שיבושים בבתי חולים והפגנות מחאה יומיומיות ליד בתי החולים

01.03.2023, 16:34

הקריאה של פרופ' לוין באה בשעה קשה לישראל. מעולם לא היה מבול כזה של חקיקה מהירה ודורסנית, אשר מאיימת על אושיות הדמוקרטיה ובסופו של דבר תאתגר גם את החופש הפרופסיונלי והאקדמי של המקצוע שלנו. זו כבר לא פוליטיקה! זה הימור מסוכן על העתיד שלנו וכרופאים וכבני אדם במדינה מתקדמת וחופשית.

אנונימי/ת
02.03.2023, 04:18

אבנר היקר!
אנחנו יודעים היטב, מאיזה קיבוץ הגעת למעמדך ולקריירה היפה שעשית!
מדוע לא מחית בעבר , כאשר אהרן ברק השתלט על מערכת המשפט ?
היו בחירות והיום תוצאות מסויימות.!!!!!
כדמוקרט הגון (ללא קשר למקצועך כרופא) מדוע אינך מקבל את התוצאה.
בעוד 4 שנים, תנסה לעשות שינוי, ועד אז תמשיך במקצוע הקדוש שלך.

שאלה: למה תומכי ה"הרפורמה" תמיד תוקפים אישית ולא עניינית ולמה הם תמיד אנונימיים?
תשובה: אין להם כל תשובה עניינית הולמת שממסתמכת על נתוני אמת. הם אנונימיים כי הם פחדנים ובזה הם צודקים - יש ממה לפחד...

אנונימי/ת
03.03.2023, 02:31

כי הם פוחדים מהבולשביקים.
איש ימין

אנונימי/ת
01.03.2023, 17:29

חגי לוין, אין לך שום בסיס לדבר בשם כלל המטפלים במערכת הבריאות.
זכותך לדבר בשם עצמך.
ואולי כדאי להזכיר שכשניסית לשחק בפוליטיקה לא בדיוק הצלחת

אנונימי/ת
01.03.2023, 19:40

מאמר צודק וזועק לשמיים. ממשדבריו מדם ליבו! תחושה אמביוולנטית!
אני ערבייה ושמחה שמישהו זועק זעקתי. אני מודרת ומושתקת. עוף מוזר, לא בחרתם בי ולא אני בכם. אבל אני כאן יחד אתכם, מולכם לצדכם מאחוריכם רוצה לזעוק אבל הקול שלי רדום ולא נחשב. סוף סוף הבנתם מזה הדרה, מזה קיפוח, דיכוי.. אני ופרופ' חגי לוין מדוכים באותה מידה!! שווים בדיכוי. אנו שותפים לאותו דיכוי ממוסד. הבנתם מזה מיעוט שהיה רב, הבנתם מזה להיות זר באדמתך? הזוי.. תוהה עד כמה אצליח להכיל הכול? הצרה אין לאן לברוח. להתומדד או להתפוגג

אנונימי/ת
02.03.2023, 04:20

חגי לוין אינו מדוכא כלל ועיקר.
הוא משמיע את קולו עוד מימי הקורונה
.

אנונימי/ת
01.03.2023, 19:48

לזו שהתחזתה לערביה, צר לי לאכזבך אבל רבים ממנהיגי המחאה חשים אליך שנאה ובוז הרבה יותר גדול מאשר אנשי הימין.
אני מציע לך לחפש ב youtube את הנאום של ג'אמל זחאלקה מול סתיו שפיר. אולי יפתחו לך העיניים.

אנונימי/ת
01.03.2023, 19:58

אני אכן ערבייה מוסלמית.
סכם/ י מה אמר גמאל זחאלקה?
אין לי כוחות נפש לחפש.
ברור שיש שנאה בשמאל יותר בימין. בכלל השנאה בין יהודים ליהודים קשה שבעתיים. גם ערבים שונאים ערבים. שנאה זו תכונה שנולדים איתה. נולד לשנוא!! אין קשר לימין ושמאל!! יהודי או ערבי!!
אני כאן על אדמתי עם הפיכה משפטית או בלי. מה כבר יכול להיות?

אנונימי/ת
01.03.2023, 19:49

כמובן לא התחזתה לערביה אלא התחזתה כערביה

אנונימי/ת
01.03.2023, 20:00

מה הכוונה? לא הבנתי משחק המילים. עכשיו הדיון ערבייה או דמוי? مُصيبةٌ كبرى!!

אנונימי/ת
01.03.2023, 21:39

צבוע שכמותך! היכן היית כאשר כפו על אזרחים ובהם צוות רפואי זריקות בניסוי הגדול בעולם? האם אתה ממומן על ידי גוף פוליטי?

אנונימי/ת
01.03.2023, 21:58

לאחר כל ההתכתבויות בחודש וחצי אחרונים הבנתי שבית המשפט העליון הוא הבסיס והציר שמדינת ישראל נשענת עליו ולא יכולה להתקיים בלעדיו. כלומר עם חיזבלה ירצה לחסל את מדינת ישראל - הוא רק צריך להפגיז את בית המשפת העליון על יושביו ומדינת ישראל תעלם, תקרוס כבית הקלפים, כי מה שהבנתי מכל ההודאות עד היום- פרוצדורה (רפורמה) בבית המשפט העליון פוגעת בבריאות, סביבה, כלכלה, דמוקרטיה, בקיצור בכל דבר שחי וזז במדינתינו החכמה והמתקדמת (כולל הייטק) ואם העלמות 15 שופטים של בית המשפט העליון זה מה שיקרה. זה מה שעולה לי בראש בעקבות כל ההמולה.
לגבי ההפיחה השילטונית- זה מוזר- מתברר שעד היום חיינו במשטר של בג"ץ ונסיון להעמידו במקומו יביא, כמה שזה נשמע מוזר לשילטון של כנסת והממשלה. כלומר הבחירות ופחות סוף סוף לקדאיות. כך שלא ברור על מה מדברים - על הפיחה שלטונית והחזרת שילטות לכנסת וממשלה נבחרים - האם זה לא נשמע תקין במדינה דמוקרטית?. שאר הפילפולים - זה סתם דיבורי סרק. בלה-בלה. לכן על תמשוך רופאים לשטויות ועל תפריע לנו לעבוד. יש לך זמן מיותר בתפקידך הרם - תפגין. על תנצל את מעמדך הרם.

01.03.2023, 22:23

חגי לוין
דבר בשם עצמך.
אתה לא מייצג אותי, רופאה, ימנית, תומכת בממשלה הציונית ימנית המצוינת שקמה, וברפורמה המשפטית.
די חהםחדות
די לסתימת הפיות.

05.03.2023, 08:26

באיזה חלק של ה"רפורמה" את תומכת?
מינוי שופטים ע"י פוליטיקאים מהקואליציה
ערעור עליונות מערכת המשפט ( דבר שמנחם בגין הטיף לו) ושמירה על 3 רשויות?
מינוי יועצים משפטיים מטעם ( נכון , לא חברי מרכז ליכוד אבל חברים של השרים)
עיקור העצמאות של הפרקליטים ע"י חקירות בידי שר המשפטים במקום מח"ש
ואם רצו לתקן את מערכת המשפט למה לא דאגו להגדלת מספר השופטים ע"י תקציבים מתאימים ( במקום לזרוק כסף רב לחרדים).
ובכלל האם "רפורמה " משפטית כל כך חשובה , יחסית לרפורמות הרבה יותר חשובות ב2 הרשויות האחרות - ממשלה וכנסת ( שכנראה בענייך הן מושלמות)

01.03.2023, 22:47

תראי טליה, מותר לך כרופאה לתמוך בחיסול הרפואה הציבורית. ואף רופא לא יכול לדבר בשם כלל רופאיו באופן מוחלט. אבל הרוב המוחלט של הרופאים כנראה לא מסכים לחוק האפליה מטעמי דת, או עם התמיכה שלה בפוגרומים, או ההשוואה של מחבלי חווארה היהודים למפגינים על אילון. אז כן, הוא לא מדבר בשמך, אבל למזלי, בתוך הרופאים, את מיעוט קטן מאוד. וטוב שכך.

01.03.2023, 22:53

אדון זזז
תעוות את שמך כרצונך, כדי שאיש לא ידע מי אתה, אבל אל תשקר ותכתוב שהרוב איתך.
כי אין לך זנב נתון בנושא. העובדה היא, שרופאים רבים במערכת נאלצים להסתיר את עמדותיהם בגלל תפיסת עולמך.

אנונימי/ת
02.03.2023, 08:21

חצוף!!! בחווארה רוצחים יהודים ומנסים לרצוח אותם על בסיס יום יומי. הילדים שלי חוטפים זריקות אבנים יום יום בהסעה לבית הספר בכפר הזוועתי הזה! הם מבצעים בנו פוגרומים ואנחנו פעם אחת אחרי רצח נתעב של שני אחים טהורים וקדושים יורדים להגיד דיייי לרצח ולנסיונות הרצח, ושורפים להם כמה רכבים שגם ככה היו שחוטים במשחטת רכב, ואתם המנותקים האכזריים מציגים את זה כאלימות וקוראים לזה פוגרום!!! נמאסתם. תפסיקו להסית נגד המתיישבים. לא היה שום פוגרום. יהודים שקמים לעמוד על דמם זו הגנה עצמית שהצבא לא מצליח לספק לנו בגלל שמאלנים שונאי יהודים כמוך שמונעים ממנו להלחם!

אנונימי/ת
01.03.2023, 23:55

מה זה? " רופאים נגד הרפורמה" זה הולך לפי מקצוע. איזו כותרת מטופשת, מר לוי אתה רפה שכל

אנונימי/ת
02.03.2023, 01:49

דר לוין
מי אתה שתייצג את הרופאים?
מישהוא בחר בך??
דבר רק בשם עצמך

אנונימי/ת
02.03.2023, 02:56

חגי לוין הנכבד!
דיעותיך הפוליטיות ידועות זה מכבר !
מה הקשר בין המקצוע שלך וניצחון הימין שעושה אותך חולה !!!
מציע לך לקחת טיפול פסיכולוגי, שירגיע אותך

אנונימי/ת
02.03.2023, 04:28

חגי לוין
דבר בשם עצמך.!!!!
אנחנו נמשיך לטפל בפציינטים ,ללא קשר לפתק אותו דחפנו בקלפי.
**ולאתר הנקרא דוקטור אונלי- ממליץ לכם להתעסק ברפואה ולא בפוליטיקה!!
אם אתם שופר של השמאל, אזי תצהירו א,"אנחנו אתר לרופאים שמאלניים בלבד, ותפסיקו לבלבל את המוח.
אתם מוסיפים שנאה באיגוד הרופאים!!!!!!!!!!!

אנונימי/ת
02.03.2023, 07:59

חגי לוין נכשלת בפוליטיקה כאשר הצטרפת למפלגת תל״ם נכשלת ועפת משם
אתה לא מייצג את הרופאים אלא רק את עצמך!!!

אנונימי/ת
02.03.2023, 08:13

אני חושבת ששעברתם כל גבול כשהתחלתם להתערב בפוליטיקה. הרפורמה היא המהלך הכי דמוקרטי שיהיה פה אי פעם אחרי שנים של שלטון האליטות בבית המשפט מאז המהפכה הלא דמוקרטית של אהרן ברק שעשה אותה בשם עצמו. הפוליטיזציה של האתר שלכם תוך הצגתו כמקצועי ובעל תכנים רפואיים, פשוט מזעזעת ומרגיזה. חבל שהרסתם את הטוהר המקצועי בהתעסקות בנושאים לא קשורים שאין עליהם הסכמה רחבה למרות שאתם מנסים לייצר תחושה כאילו כן. בושה בושה בושה לכם.

אנונימי/ת
02.03.2023, 11:50

אתר דוקטורס אונלי הוא אתר האינטרנט המוביל בישראל לרופאים ולאנשי מקצוע בתחומי הרפואה.

אתר דוקטורס אונלי מביא את מיטב תקצירי המאמרים מכתבי העת ומאגרי המידע הרפואיים המובילים בעולם, כיסוי נרחב של הנעשה בתחום הרפואה בישראל ובעולם, סקירת חדשות מתחום הרפואה, מאמרי דעה, מדורים בנושאי משפט ואתיקה רפואית, לוחות זמנים לאירועים וכנסים בתחומי הרפואה ועוד.

דוקטורס אונלי משמש כפלטפורמת אינטרנט רשמית לאיגודים ולחברות המדעיים, הנהנים במסגרת האתר משירותי תוכן, שירותי חדשות, אפשרות לנהל את כלל הפעילות המקוונת שלהם באמצעות האתר ועוד שירותים נוספים רבים.

Doctors Only הוקם ומנוהל על ידי קבוצת מדיה פארם

אנונימי/ת
02.03.2023, 11:50

חה חה חה
פוליטיקה אונלי

02.03.2023, 12:35

כל עוד ה"רפורמה" לא הושלמה ואין צנזורה על חופש הדיבור, האנונימים יכולים להמשיך ולהשתלח ולפגוע ad hominem ברופאים שמנסים לשמור על שיח תרבותי. היו כאן בפורום דיונים סוערים וקיצוניים על נושא החיסונים ל-Covid 19, ובאותה מידה יש הצדקה לקיים דיון על בליץ החקיקה האנטי-משפטית שעלול להשפיע על כל אחד מאתנו. מי שמשמיץ רופאים אחרים ומסתתר תחת מעטה של אנונימיות הוא פחדן. אני מבטיח שאמשיך להביע את דעתי ככל שאמצא לנכון.

אנונימי/ת
02.03.2023, 14:49

אתר פוליטיקה (פראבדה) אונלי הוא אתר האינטרנט המוביל בישראל לרופאים ולאנשי מקצוע בתחומי הרפואה.

אתר פוליטיקה אונלי מביא את מיטב תקצירי המאמרים מכתבי העת ומאגרי המידע הרפואיים המובילים בעולם, כיסוי נרחב של הנעשה בתחום הרפואה בישראל ובעולם, סקירת חדשות מתחום הרפואה, מאמרי דעה, מדורים בנושאי משפט ואתיקה רפואית, לוחות זמנים לאירועים וכנסים בתחומי הרפואה ועוד.

פוליטיקה אונלי משמש כפלטפורמת אינטרנט רשמית לאיגודים ולחברות המדעיים, הנהנים במסגרת האתר משירותי תוכן, שירותי חדשות, אפשרות לנהל את כלל הפעילות המקוונת שלהם באמצעות האתר ועוד שירותים נוספים רבים.

Political Only

הוקם ומנוהל על ידי קבוצת מדיה פארם

אנונימי/ת
02.03.2023, 14:50

האתר פראבדה , עושה בדיוק מה שעשו בקיבוץ שלך מר אבנר רשף

02.03.2023, 20:48

כל אחד יכול למחות ולהפגין.... אבל: חלק מקהל הבוחרים הצביע בעד חיזוק הדמוקרטיה וביטול הדיקטטורה של בג"ץ והפרקליטות. מובן גם שחלק מקהל הבוחרים הם חברי הר"י והסתדרות האחים והאחיות ויתר עובדי מערכת הבריאות. שכל אחד ימחה בשמו בלבד; לאף אחד אין רשות להביע דעה בשם המערכת כולה, כאשר הקריטריונים לבחירות בהר"י היו אחרים לגמרי. בית המשפט לא תמיד הגן על מערכת הבריאות, והמחוקק לטוב ולרע היא כנסת ישראל.

02.03.2023, 20:54

אבנר היקר. אותה מערכת שתמכה בשופט ברק ומתנגדת עכשיו להשבת הדמוקרטיה למקומה ולמקורה, החליטה גם על אחידות העמדה הפוליטית בעולם האקדמי. יש משטר שמאל בעולם האקדמיה כאשר בשם הליברליות - השתלטה הפרוגרסיביות על המערכת. אתה רוצה שזה יקרה גם במערכת הבריאות? עוד מעט כל רופא יהיה חייב לבצע בילדים בני חמש ניתוח לשנוי מין - אם לא נעמיד את בג"ץ והפרקליטות במקומה. הרפורמה בעד דמוקרטיה, ותשמור על המקצועיות והחופש הפרופסיונלי של הרפואה.

05.03.2023, 08:17

מעניין שמיכאל סער משתמש באותה דוגמה מופרכת ומטורללת , שהשתמשו בה בהונגריה , כשפגעו בדימוקרטיה - "כל רופא יחויב לבצע שינוי מין בילדים".
להגיד שזה סתם טמטום ופייק ניוז זה נכון, אבל זה לא מספיק.
ישנה תחושה קשה שלכל מה שקורה כאן יש יד מכוונת דרך קוהלת ומממניו בישראל , וארגוני טרלול עולמיים טראמפיסטים , אוונגליסטים ושמרניים , על גבול הטירוף.

אנונימי/ת
04.03.2023, 13:55

אבנר לא שם לב שבכך שהוא תוקף אנשים רק משום שמגיבים בעילום שם הוא בעצמו נוקט באד הומיניום.
שיתמודד עם הטענות ללא קשר למי טוען אותן (במידה והוא מסוגל)