חדשות

פרופ' אפק נבחר ליו"ר הקתדרה להיסטוריה של הרפואה באונ' ת"א

במסגרת התפקיד מתכוון אפק לשלב תכנים של היסטוריה ופילוסופיה של הרפואה בהוראה ובמחקר | "המינוי", הוא אומר, "הוא הגשמת חלום חשוב בדרך להקמת פקולטה לרפואה חדשנית באוניברסיטת רייכמן"

פרופ' ארנון אפק, המשנה למנהל המרכז הרפואי שיבא ומנהל בית החולים הכללי. צילום: דוברות "שיבא"

"להבין את העבר על מנת להיות מוכן לעתיד". כך מגדיר את חזונו לעולם הרפואה פרופ' ארנון אפק, המשנה למנהל המרכז הרפואי שיבא ומנהל בית החולים הכללי, שנבחר לכהן כיו"ר הקתדרה להיסטוריה ופילוסופיה של הרפואה באוניברסיטת תל אביב.

לדברי פרופ' אפק, הכרת ההיסטוריה והפילוסופיה של הרפואה מאפשרת הבנה לעומק של תהליכים בתחום: "למשל, הוויכוח האידיאולוגי בין ההסתדרות למחנה הרביזיוניסטי, הוביל את ההסתדרות להקים את קופת חולים כללית ואת הימין לייסד את קופת חולים לאומית".

מעבר לחשיבות הבנת ההווה דרך הכרת העבר, עיקר חזונו של פרופ' אפק עוסק ברפואת העתיד: "בעוד עולם הרפואה הנוכחי מבוסס בעיקר על המדע וההבנה המדעית, הרי שהתפתחות הטכנולוגיה - כולל שימוש הולך וגובר במסד נתונים ובבינה מלאכותית - תחייב אותו להשתנות ולשים במרכזו את דמות הרופא החדש, כך שיהיה בעל הבנה תרבותית, כמו גם מקצועית, כישורי אנוש וידע כללי רחב".

במסגרת תפקידו כיו"ר הקתדרה, מתכוון פרופ' אפק לקדם את העיסוק בהיסטוריה ובפילוסופיה של הרפואה בתוך הפקולטות לרפואה ואף בתוך בתי החולים. לצורך כך, יפעל לשילוב תכנים אלה בהוראה ובמחקר ויקיים כנס מקצועי שייתן במה לנושאים אלה.

"גדלתי להורים שההיסטוריה והאמנות היו התחביב המשותף שלהם", מסכם פרופ' אפק בנימה אישית. "עיצובי כאדם קשור במידה רבה מאוד לערכים ולתרבות שספגתי בבית. לכן, לצד הגשמת החלום להיות רופא, המינוי ליו"ר הקתדרה הוא הגשמת חלום חשוב נוסף בדרך להקמת פקולטה לרפואה חדשנית באוניברסיטת רייכמן, שתחנך את רופאות ורופאי העתיד".

נושאים קשורים:  פרופ' ארנון אפק,  חדשות,  מינוי,  ההיסטוריה של הרפואה,  אוניברסיטת תל אביב
תגובות
20.01.2023, 11:44

בהצלחה רבה מאד

אנונימי/ת
20.01.2023, 17:19

מברוכ.
איני יודעת לאן שואפים כול הקודקודים האלו?? לא מורגשים כלל וכלל בעשייה הציבורית. כול אחד לנפשו ולהונו!!?

21.01.2023, 15:22

מסכים איתך לחלוטין.
ואפרופו הן אישי- על הדרך ״הקודקוד עקץ ״את המערכת והוציא אחוזי נכות.

אנונימי/ת
20.01.2023, 19:11

שאלת השאלות לפרופסור אפק היא איך נוכח עמדותיו ותפקידו הציבורי בקרונה ישמור על חוסר פניות בכתיבת ההיסטוריה של ׳מגפת קץ האנושות׳. האם ניסוח הפילוסופיה והמוסר של מערכת היחסים בין רופא/ה ומטופל/ת ישתנה כדי להתיישר עם נרטיב ממסדי?

אנונימי/ת
21.01.2023, 23:31

ואיך הכשרתו בפתולוגיה ומנהל רפואי קשורה למינוי?
ומה הקשר בין המינוי באונ' ת"א לקידום הקמת הפקולטה (השנויה במחלוקת) ברייכמן.. טוב על זה אני יכול לענות לבד - הבוחטה ששיבא הולך לעשות מזה
האמת שקצת נמאס ממשחק הכסאות המסתובבים במע' הבריאות, אותם שמות, כל הזמן...הגיע הזמן קצת לגוון