חדשות

דיקאני הפקולטות לרפואה ומנהלי בתיה"ח מגנים את דברי ח"כ סטרוק

דיקאני כל הפקולטות לרפואה בישראל חתמו על גילוי דעת: "מזועזעים מהקריאות לאפליה בטיפול רפואי - לא ניתן יד להרס עקרונות יסוד" | ראשי בתיה"ח מזהירים מפני "הנזק שייגרם אם רוח הדברים תחלחל לעשייה"

ח"כ אורית סטרוק. צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90

דיקאני הפקולטות לרפואה בישראל ומנהלי בתי החולים הצטרפו למחאה המתרחבת במערכת הבריאות ופרסמו גילויי דעת נגד דבריה של ח"כ סטרוק, שאמרה בדיון על תיקון חוק האפליה במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, כי רופא יכול להימנע מלהעניק טיפול רפואי אם זה נוגד את אמונתו.

במנשר של דיקאני הפקולטות, שפורסם הבוקר (ג'), נאמר: "אנו דיקאני שש הפקולטות לרפואה בישראל מזועזעים מהקריאות הנשמעות לאחרונה, לאפשר אפליה במתן טיפול רפואי על רקע דתי, מגדרי, לאומי או כל רקע אחר.

"כדיקאנים האמונים על הכשרת רופאות ורופאי העתיד בישראל, אנו יוצאים חוצץ נגד קריאות כאלו, באשר הן. מאז ומתמיד, אנו מחנכים את פרחי הרפואה לעמוד לימין כל מטופליהם במצוקתם, בכל עת ובכל שעה. בסוף לימודיהם, עם קבלת הדיפלומה, אנו משביעים אותם בשבועת הרופא, האומרת: 'ועזרתם לאדם החולה באשר הוא חולה אם גר אם נכרי ואם אזרח אם נקלה ואם נכבד'. לא ניתן יד להרס עקרונות יסוד אלה ונמשיך לחנך את רופאות ורופאי ישראל ברוח הדברים הללו".

על גילוי הדעת חתומים פרופ' קרן אברהם, דיקאנית הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב; פרופ' אילון איזנברג, דיקאן הפקולטה לרפואה בטכניון; פרופ' שי אשכנזי, דיקאן בית הספר לרפואה באוניברסיטת אריאל; פרופ' דינה בן יהודה, דיקאנית הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית; פרופ' חיים פוטרמן, מ"מ דיקאן הפקולטה לרפואה באוניברסיטת בר אילן ופרופ' אנגל פורגדור, דיקאן הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן גוריון.

גילוי דעת זה מצטרף למכתב מחאה פתוח, שפרסם אתמול (ב') איגוד מנהלי בתי החולים ובו נאמר כי "בבתי החולים בישראל אנו רואים ערך עליון בהגשת שירותי הרפואה, על בסיס שוויוני וללא אפליה על רקע אמונה, לאום, מוצא אתני, השתייכות פוליטית או נטייה מינית. כך פועלים שכם אל שכם חברי הסגל שלנו בעת הטיפול בכל החולים הפונים לסיוענו.

"אנו דוחים את הדברים הקשים אשר נשמעו מפיה של חברת הכנסת אורית סטרוק", ציינו מנהלי בתי החולים, "ומזהירים מפני הנזק שייגרם ככל שדבר מרוח דברים אלה יחלחל לעשייה ולשליחות בה אנו נושאים".

נושאים קשורים:  אורית סטרוק,  פקולטות לרפואה,  מנהלי בתי חולים,  חדשות,  אפליה,  טיפול רפואי
תגובות