חדשות

חברות פרטיות מציעות: תורי MRI באלפי שקלים ותיירות MRI בטורקיה

התורים לבדיקת MRI מגיעים לחצי שנה ויותר | ישראל היא בין המדינות עם מספר מכשירי MRI למיליון נפש מהנמוכים בעולם – רק 42 מכשירים | משרד הבריאות: "ניצול ציני ופסול"

מכשיר MRI. החברות הפרטיות מאתרות תורים פנויים במוקדי הזימון של בתי החולים ומוכרות אותם באלפי שקלים. צילום: אילוסטרציה

בשל התארכות זמן ההמתנה לבדיקת MRI, שיכול להגיע לחצי שנה ויותר בשל מיעוט מכשירי MRI בישראל – 42 בסך הכל, בין הנמוכים מעולם, בבתי החולים בישראל החלו לפעול בשנים האחרונות חברות שמבטיחות MRI פרטי, מהיום להיום. עלות השירות – אלפי שקלים. כך מדווחת הבוקר (א')  מירב כהן ב"וואלה", בהמשך למעקב של "רדיו 103".

בדיווח מצוטטת שיחה עם אחת מהחברות, MEDASSIST, אליה פנו בשם מטופלת שקיבלה תור ל-MRI לעוד חצי שנה. על פי הידיעה, נציגות החברה ענתה כך: "אין בעיה, התור יהיה בעוד יום-יומיים, זו רמת זמינות התורים שלנו. העלות נקבעת בהתאם לפרוטוקול שכתוב בהפניה. לרוב זה נע בין 3,000 ל־6,000 שקל ויש גם אופציה לקבל פיענוח עם מפענח פרטי מטעמנו, בתוך שני ימי עסקים".

שיטה אחרת לקיצור זמני המתנה לבדיקה היא תיירות MRI לטורקיה. על פי הדיווח, השירות פועל כך: "שלח לנו את ההפניה הרפואית, נסדר לך בדיקת MRI בטורקיה, תוכל כמעט מיד לצאת לבדיקה בטיסת בוקר, נהג יחכה לך בשדה התעופה הטורקי, תגיע למכון, תעבור את הבדיקה, ובלילה תהיה כבר במטוס בחזרה לישראל".

בדיווח נמסרה תגובת MEDASSIST: "החברה אינה עוברת על שום חוק או רגולציה ופועלת באופן שקוף ומסודר מול המוסדות הרפואיים וגם מול לקוחותיה. אופן הפעילות של החברה לא גורם בשום אופן לפגיעה בתהליך קביעת התורים או זמינות הבדיקות או הייעוצים של המטופלים הציבוריים ו(החברה) משתמשת אך ורק בתורים פנויים ומבוטלים אשר מתפנים במוסדות".

במשרד הבריאות תקפו בחריפות את התופעה: "מדובר בניצול ציני ופסול של אנשים שזקוקים לטיפול רפואי לקבלת שירות שהם יכולים לקבל ללא עלות. מבדיקת משרד הבריאות, אלו חברות פרטיות שמציעות באמצעות שיטות פרסום מגוונות קביעת תורים לבדיקות, על ידי העסקת מערך טלפוני שכל תפקידו הוא מציאת תורים פנויים במוקדי זימון של בתי החולים. אנו שבים ומזכירים כי ניתן לקבוע תורים ללא עלות דרך מוקדי זימון התורים של בתי החולים".

נושאים קשורים:  MRI,  רפואה פרטית,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
12.09.2022, 19:46

לקרוא את תגובת משרד הבריאות, למצמץ בעיניים ולתהות האם בכירי משרד הבריאות מתגוררים בישראל? האם גם הם ממתינים חצי שנה לתור?

אנונימי/ת
12.09.2022, 19:53

במקום להביא ביקורת לחברה אחת או אחרת משרד הבריאות היה מטפל יותר טוב במקור הבעייה. מתי יבינו שם שבריאות זה בסופו של דבר גם כלכלה. כל עוד שמבלבלים את הסכל עם כל מיני סיסמאות חסרי ארך, יותר טוב היה לסדר יותר מכשירים MRI אצלינו. באמת במשרד הבריאות לא מבינים את המציאות? ועוד דבר אחד: היום זה MRI, מחר יהיה משהו אחר. לא פוטרים שום בעייה עם קיצור תורים, שרפ״ים וכד כל עוד שבבוקר עובדים כמו סבתא צולעת. אוי אוי אוי…

אנונימי/ת
12.09.2022, 21:12

משרד הבריאות מנותק מהמציאות! אם יש ניצול ציני של חברות פרטיות תאשרו להביא עוד מכשירים לבתי החולים. גם לא מזיזים ועושים צעדים להתעדכן וגם מצפים שלא יהיה שירות פרטי. הזויים!

אנונימי/ת
12.09.2022, 21:43

שוב, משרד בריאות כושל עם שר כושל שמנהלים את העסק בצורה כושלת.
שילך כבר!

אנונימי/ת
13.09.2022, 17:50

הניצול הציני הוא ממשרד הבריאות עצמו שבמקום להשקיע במכשירי MRI נוספים לרווחת תושבי מדינת ישראל, משקיעים ים של כספים בהפעלת מערכות מסורבלות ובירוקרטיה מיותרת.

זה מזעזע לקרוא שבכל הארץ יש רק 42 מכשירים! למי משרד הבריאות מסייע כשהוא מגביל בצורה כזו את מספר המכשירים? מדוע שלא יהיה כאן שוק פרטי תחרותי? מי הגורמים האינטרסנטים המעוניינים ששוק ה MRI יישאר מוגבל?

אנונימי/ת
14.09.2022, 12:59

ניצול ציני זה מילוי צורך למענה על ביקושים על ידי יזמים פרטיים חופשיים שנותנים שירות מעולה המכסה על אוזלת היד של המדינה? חבורת קומוניסטים ארורים