חדשות

בעקבות שיחות עם הממשלה: המתמחים מעכבים את התפטרותם

בעקבות שיחות שמתקיימות לפתרון המשבר בין ארגון מרשם למשרדי הממשלה, עשרות מכתבי ההתפטרות של הרופאים המתמחים שאמורים היו להיכנס לתוקף היום יעוכבו עד יום ב' הבא

ד"ר אילן זינגר בבית החולים, לאחר שחש ברע בעקבות שביתת הרעב. צילום: "מרשם"

ארגון הרופאים המתמחים מרשם הודיע אמש כי "בעקבות שיחות שמתקיימות לפתרון המשבר, מול מנכ"לית משרד ראש הממשלה ומשרדי הממשלה הרלוונטיים האחרים, הוחלט לעכב את כניסתם לתוקף של מכתבי ההתפטרות. אלה היו אמורים להיכנס לתוקף היום (ה'). הכוונה לעשרות המכתבים שהוגשו בפעימה הראשונה. העיכוב הוא עד יום ב' בשבוע הבא (12 בחודש)".

מאז שהחלו המתמחים לחתום על מכתבי התפטרות במחאה על אי קיצור התורנויות שלהם, מנסה משרד ראש הממשלה, בעיקר בימים האחרונים, לפתור את המשבר הנמשך כבר חודשים ארוכים. עיקר זעמם של המתמחים-המתפטרים מופנה כלפי בכירים במשרד האוצר ש"תוקעים את המשא ומתן איתם, לפי טענת "מרשם". בתוך כך מתברר שעשרות מתמחים משכו את מכתבי ההתפטרות או שאלה נדחו על ידי מנהלים בבתי חולים שונים.

הערכה: "מרשם" מנסה למצוא פשרה שתבטיח את תחילת יישום קיצור התורנויות וכך לסגת מאיום ההתפטרות גם נוכח העובדה שאישים שונים הביעו התנגדות למהלך הזה, בין השאר בנימוקים משפטיים.

כל זאת, גם לאחר שהרופא המתמחה שפתח בשביתת רעב לפני חמישה ימים הודיע כי חש ברע ולכן הפסיק את שביתתו. ד"ר אילן זינגר, מתמחה במיון ב"איכילוב", פרסם פוסט בפייסבוק  שבו סיפר כי החליט להפסיק בשביתת הרעב מאחר שנמצאו חריגות בבדיקות שעבר במהלך הימים האחרונים. הוא החל לשבות רעב ביום א' השבוע, אתמול חש ברע, הרגיש חולשה קיצונית והגיע לחדר המיון לקבל טיפול. תוצאות בדיקות הדם שעבר הציגו חריגות.

"מצטער שלא הצלחתי להחזיק מעמד עוד כמה ימים. אבל המאבק שלנו נמשך, המחאה עדיין חיה אני ממש מקווה שראש הממשלה יתחיל להזיז עניינים ונסיים עם הפארסה הזאת", כתב בפוסט שבו הודיע על הפסקת שביתת הרעב.

נושאים קשורים:  קיצור תורנויות,  מתמחים,  התפטרות,  חדשות,  ארגון מרשם
תגובות