מחקרים

פרופיל מולקולרי של כולנגיוקרצינומה עם איחוי של הגן FGFR2

במחקר שנערך בגרמניה, החוקרים הציגו היבטים שונים הנדרשים לזיהוי איחוי של הגן FGFR2, המאפיין כ-15% ממקרי סרטן דרכי המרה

מקרה של כולנגיוקרצינומה. אילוסטרציה

סרטן דרכי המרה (CCA: Cholangiocarcinoma) היא ממאירות ראשונית המלווה בפרוגנוזה עגומה. לאחרונה, זוהו מספר סטיות (אברציות) גנטיות בנות-שימוש, עם העשרה מובהקת ב-CCA תוך-כבדית (iCCA: intra-hepatic CCA), הכוללות איחוי של הגן FGFR2, בשכיחות של 10-15%. נתונים קליניים עדכניים שנעשו בנושא הדגימו כי האיחויים הללו יכולים לשמש כמטרה לטיפול כקו שני במחלה מפושטת או גרורתית. בנוסף, ניסויים קליניים מתמשכים, נכון להיום, בודקים את היעילות הטיפולית בקווי טיפול מוקדמים יותר.

במחקר שממצאיו פורסמו בכתב העת 'British Journal of Cancer', החוקרים בחנו את הפרופיל המולקולרי של גידולים בדרכי המרה, המתאפיינים עם איחוי של הגן FGFR2. לצורך כך, נערכה אנליזה מפורטת של המידע הגנטי המקורי מתוך המחקר FIGHT-202, אשר ממצאיו ביססו את אישור התרופה פמיגטיניב.

על ידי השוואתן של גישות זיהוי שונות והצגת מקרים מייצגים, החוקרים תיארו את הנוף הגנטי (genetic landscape) ואת הארכיטקטורה של איחוי FGFR2 ב-iCCA, והדגימו היבטים ביולוגיים וטכניים שיש לקחת בחשבון לצורך איתורם. בנוסף לכך, החוקרים פיתחו פרמטרים, כולל הצעה לביאור, שיש לציין בדוח אבחון מולקולרי של FGFR2 על מנת לאפשר הבנה מלאה של האנליזה שבוצעה ושל המידע שסופק.

לסיכום, במאמר זה, החוקרים סיפקו הצגה וניתוח מפורט של ההיבטים הטכניים והביולוגיים הנוגעים לזיהוי של איחוי של ה-FGFR2, שמטרתו לתמוך בפתולוגים מולקולריים, פתולוגים וקלינאים, באבחון, דיווח תוצאות וקבלת החלטות טיפוליות בכולנגיוקרצינומה.

מקור:

Neumann, O., Burn, T.C., Allgäuer, M. et al. Genomic architecture of FGFR2 fusions in cholangiocarcinoma and its implication for molecular testing. Br J Cancer (2022).

נושאים קשורים:  מחקרים,  סרטן דרכי המרה,  FGFR,  אפיון מולקולרי,  כולנגיוקרצינומה
תגובות