חדשות

באוצר הורו להפחית את שכר המתמחים בהתאם לקיצור התורנויות

ארגון מרשם מתכוון לעתור לבית הדין לעבודה לצו מניעה להוראה שניתנה על ידי הממונה על השכר באוצר | המתמחים טוענים: "מדובר בפגיעה חד צדדית ובלתי חוקית בתנאי העבודה"

מחאת המתמחים לקיצור תורנויות. צילום ארכיון: ארגון מרשם

ארגון המתמחים מרשם מתכוון להגיש היום (א') עתירה לבית הדין לעבודה בבקשה לצו מניעה להוראה שניתנה על ידי משרד האוצר לקצץ בשכר הרופאים המתמתחים, בהתאם למתווה קיצור התורנויות שייצא אל הפועל ב-1 באפריל.

בעקבות מכתב ששלח המשנה לממונה על השכר במשרד האוצר, אפי מלכין, אל ד"ר דודו דגן, מנהל חטיבת המרכזים הרפואיים במשרד הבריאות ואל אורנית ברטל, סמנכ"לית משאבי אנוש, שירותי בריאות כללית, ובו הודיע על הפחתת שכר למתמחים עליהם יחול קיצור התורנויות בהתאם להיתר של שרת הכלכלה, הודיע בארגון מרשם: "אם הממונה על השכר לא יחזור בו מההוראה לפגוע בשכר המתמחים, נעתור לביה"ד ונדרוש צווי מניעה להוראה הבלתי חוקית הזו באופן מיידי".

במכתבו של הממונה על השכר צוין, בין השאר: "למתווה קיצור יום העבודה צפויות השפעות לגבי שכרם וזכויותיהם של הרופאים שיועסקו בתורנויות במסגרת מתווה הקיצור". הוא מפרט כיצד תחול ההפחתה: "כתוצאה מהתיקון להיתר, הרופאים שיבצעו תורנויות במתווה הקיצור ייעדרו מעבודתם בשעות העבודה הרגילות שלפני התורנות. לרופאים לא קיימת כל זכות הסכמית ליום מנוחה בתשלום בבוקר התורנות. לפיכך יש להתייחס ליום ההיעדרות בבוקר התורנות כאל שעות חוסר, ולהפחיתן בהתאמה משכרו החודשי של הרופא".

מארגון המתמחים נשלח בתגובה מכתב התראה למלכין לפני נקיטת הליכים משפטיים ובו הם טוענים כי מדובר "בפגיעה חד צדדית ובלתי חוקית בתנאי העבודה". מארגון מרשם נמסר: "לא נעמוד מנגד שעה שיש מי שמבקשים לפגוע כך במתמחים. לא נסכים ל'עונש' שיוטל על המתמחים בגלל קיצור התורנויות. לא נסכים להקריב אף מתמחה במשחקי הכוחות שכולם מנהלים על הגב שלנו".

הרופאים המתמחים טוענים כי "אין לנו ספק שאם הוראה כזו היתה ניתנת ביחס לשכר הבכירים, לא היינו מספיקים לספור עד 3 וכבר הסתדרות הרפואית היתה מכריזה על סכסוך עבודה ועושה קולות מלחמה. השקט שלה, המבשר על הכניעה וכנראה גם על שיתוף הפעולה, הוא בלתי נסבל, ומתכתב עם רצונם לפגיעה במתמחים עד שהם עצמם יבקשו לוותר על הקיצור".

הרופאים המתמחים מציינים כי "עוד בטרם סוכם המתווה, נכתב שהקיצוץ הוא 'בגין השעות שלפני התורנות ובגין יום המנוחה שלאחריו', והקיצוץ עשוי לפגוע בשכר באלפי שקלים".

נושאים קשורים:  ארגון מרשם,  קיצור תורנויות,  חדשות,  משרד האוצר,  שכר
תגובות
אנונימי/ת
22.03.2022, 07:22

הר"י זה ארגון טרור. אני מתבייש להיות רופא בארץ.

אנונימי/ת
22.03.2022, 19:37

א לך על זה. רד מפה. הרי אתה לוזר שלא יעז להגיד להם בפנים שהם ארגון טרור. אז במקום שתבלע את המרמור שלך ותשאר מולם שנים אחרי שנים, מציע שלך לחול.