חדשות

בארגון המתמחים מרשם הודיעו: "אם אין קיצור - אין מתמחים!"

צוות משרד הבריאות ליישום קיצור התורנויות צפוי לקבוע מחר כי המהלך יכלול רק מחלקות פנימיות ומלר"דים בפריפריה. המשמעות: יותר מ-95% מהמתמחים ימשיכו בתורנויות של 26 שעות | "מרשם": "שר הבריאות הפר את כל ההבטחות מולנו"

מחאת המתמחים. במרכז, יו"ר ארגון הרופאים המתמחים מרשם, ד"ר ריי ביטון. צילום ארכיון: אלעד גוטמן

ארגון המתמחים מרשם מאיים לחדש את פעולות המחאה אם לא ייושם מתווה קיצור התורנויות של הרופאים הצעירים, בהתאם למה שהוסכם עליו בדיונים קודמים. לקראת פרסום מסקנות צוות היישום לקיצור תורנויות הרופאים שבראשו עומד ד"ר ספי מנדלוביץ, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, מבהירים בארגון מרשם: "אם אין קיצור - אין מתמחים! שר הבריאות הפר את כל ההבטחות מולנו. אנחנו חוזרים לרחובות!". בארגון הודיעו על חידוש הפגנות המחאה בתל אביב כבר במוצ"ש.

מהודעה שנמסרה בארגון מרשם עולה כי מסקנות הביניים של הצוות, שאמורות להתפרסם מחר (ה'), צפויות לקבוע כי מהלך קיצור התורנויות בבתי החולים בפריפריה בתחילת חודש אפריל יכלול רק את המחלקות הפנימיות והמלר"דים. בנוסף נמסר כי  קיצור התורנויות בבתי החולים במרכז הארץ כלל לא יתחיל בשנה הקרובה ואין אפילו תאריך יעד. "המשמעות בפועל", טוענים בארגון המתמחים, "יותר מ 95% מהמתמחים ימשיכו לעשות תורנויות של 26 שעות, בניגוד גמור למתווה שהציג שר הבריאות ניצן הורוביץ, בניגוד להבטחות ולסיכומים ואפילו בניגוד להיתר העבודה עליו חתמה שרת הכלכלה".

ד"ר ריי ביטון, יו"ר ארגון מרשם: "המסקנות שיתפרסמו מחר הן לא פחות מהכרזת מלחמה של משרד הבריאות על המתמחים. מי שחושב שאפשר למכור לנו את הקיצור העלוב הזה, שבמסגרתו יותר מ-95% מהמתמחים ימשיכו לעשות תורנויות של 26 שעות, טועה טעות מרה והוא יפגוש אותנו מולו מאוחדים וחזקים מאי פעם.

"אנחנו עומדים על כך שכל מה שסוכם איתנו ייושם! עצוב שאנחנו צריכים למצוא את עצמנו, בימים כל כך קשים ועמוסים, כשאנחנו קורסים במחלקות בתי החולים הגדושות עד אפס מקום, נאבקים שוב על הזכויות הבסיסיות שלנו ושל הציבור: לתת רפואה טובה".

לדברי ד"ר ביטון, "בחודשים האחרונים אנחנו עדים להפרה סדרתית של הבטחות וסיכומים שבסופה, כפי שניתן לראות כעת, מסמוס מוחלט של קיצור התורנויות המובטח. שר הבריאות התחייב - שר הבריאות גם צריך לקיים! כל התירוצים הפעם לא יתקבלו. שר הבריאות הוא האחראי הישיר ומאבקי כוח עם משרד האוצר לא ייעשו על הגב שלנו. שבענו מלשמוע את כל התירוצים של כולם בזמן שאנחנו ממשיכים לעבוד בתורנויות של 26 שעות".

נושאים קשורים:  ארגון מרשם,  חדשות,  קיצור תורנויות,  ד"ר ריי ביטון,  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
09.02.2022, 17:42

כלל מספר אחד: אל תאיים באיום שלא תממש. זה כמו לאיים ברובה לא טעון. יכול לעבוד אם הצלחת להערים על הצד השני, אבל ברגע שהבלופ נחשף יש בעיה

אנונימי/ת
09.02.2022, 19:07

מצויין. דר ביטון בהחלט מוזמנת לעבור לאסתטיקה. לא הייתי רוצה כזאת רופאה בבית החולים שלי. איתה יכולים ללכת כל הילדים המפונקים האחרים, שאין להם סבלנות לתהליך שהתחיל באחריות ולא בפופוליזם.

אנונימי/ת
11.02.2022, 10:00

ואני ממש לא רוצה שאתה/את תהיו רופאים בבית חולים, עם מנטליות כזאת.
יפה. אז עכשיו סילקנו אותה ואותך. אצ מי עוד נעיף בהינף המקלדת ונסגור לו את הקריירה רק כי לא נעים לנו?

אנונימי/ת
11.02.2022, 11:26

דור הדינוזאורים ברפואה - אין לאף אחד מכם ילד/ה מתמחה?!

אנונימי/ת
19.02.2022, 08:50

בטח שיש, בחו״ל…היא לא מספיק מזוכיסטית להתמחות בישראל.

11.02.2022, 09:33

תתרגלו יקרים.
אין לפוליטיקאים רצון לשפר בריאות.
וגם לא תמיד לעמוד בהבטחות.

אנונימי/ת
12.02.2022, 12:58

תתפלא לשמוע אבל גם ריי ביטון היא פוליטיקאית על מלא, וגם אותה לא מעניינים המתמחים (היא כבר לא) או רמת הרפואה בישראל. את ריי ביטון מעניין רק דבר אחד והוא כוח.
עליכם היא רק עושה סיבוב

11.02.2022, 09:57

יישר כוחכם,
ה"תהליך" לקיצור תורניות התחיל בשביתת הרופאים 1976! רק בשביתת 1983 "זכינו" ב 26 שעות לתורנות רגילה, ו 24 שעות אחר תורנות מיון.
אל תכנעו
זכותכם לבריאות ותנאי העסקה אנושיים עולה על כל "צורכי המערכת"

12.02.2022, 10:45

לגמרי צודק

אנונימי/ת
11.02.2022, 10:18

יישר כח למתמחים ובהצלחה למערכת הבריאות ובכלל למדינת ישראל שחושבת שיישארו מספיק רופאים במערכת עוד כ-5-10 שנים שיהיו מוכנים לספוג את התנאים המכפירים האלו כשיש אפשרויות העסקה אלטרנטיביות. ולכל מי שמאחל ל״דור הצעיר והמפונק״ ללכת - מתי תבינו שאין דור חליפי?! זה מי שיטפל בכם וביקירים שלכם וזו המצב. הגיע הזמן לפתור את הבעיות במקום להציע שכל מי שבא עם הצעות לשיפור הזוועה שזו מערכת הבריאות יעזוב. עם מנטליות כזאת אין פלא ששום דבר לא השתנה 20 שנה. להגיד ״רפואה זו שליחות״ זה ממש לא פותר שום דבר ובעיקר ממחיש את הבעיה

אנונימי/ת
11.02.2022, 12:39

תנאים מחפירים, לא מכפירים

אנונימי/ת
11.02.2022, 11:44

למה לא מבינים פעם וסופית שכל המערכת חולה. כל פעם שומעים ״רפואה מתקדמת״ ולאחר מכן ״גרעון״, כל הזמן מצבים די פונקציונליים. בוא נסתכל רק שנייה לאמת בפנים: ל״דור הקודם״ שמזמן היה צריך חהיות בהית, לא מעניין אותו קלום חוץ מי עוד כמה שר״פים ולנצל עוד קצת כסף. הדור אחדש? ״יהיה בסדר״! זה כבר לא בסדר.

אנונימי/ת
11.02.2022, 11:44

למה לא מבינים פעם וסופית שכל המערכת חולה. כל פעם שומעים ״רפואה מתקדמת״ ולאחר מכן ״גרעון״, כל הזמן מצבים די פונקציונליים. בוא נסתכל רק שנייה לאמת בפנים: ל״דור הקודם״ שמזמן היה צריך חהיות בהית, לא מעניין אותו קלום חוץ מי עוד כמה שר״פים ולנצל עוד קצת כסף. הדור אחדש? ״יהיה בסדר״! זה כבר לא בסדר.

אנונימי/ת
11.02.2022, 13:24

למה לא 5 ימי עבודה בשבוע, 36 שעות בשבוע ויום חופשה אחרי כל תורנות. שכחתי, גם חדשיים חופשה משולמת לכל בחינה..
בקיצור, אני מאחל לכם הצלחה בדרככם החדשה, כי רופאים אתם לא .

אנונימי/ת
11.02.2022, 14:26

תתפטרו וברוך שפטרנו

אנונימי/ת
11.02.2022, 14:53

לפי נתוני הרי הצטרפו בשנת 2020 למערכת הרפואה 1800 רופאים חדשים (קיבלו רישיון) כאשר הצורך הוא כ750 רופאים חדשים בשנה.
בקרוב אנשים יהיו מוכנים לעבוד בחינם תמורת סיכוי שיקבלו אותם מתישהו לעבודה אמיתית, אלה שיזכו לעבוד כתורני חוץ יתפסו עצמם כברי מזל.
בדיוק מה שהיה לנו בסוף שנות התשעים - תחילת שנות ה2000.
המתמחים המפונקים שלא רוצים תורנויות באורך נורמלי, כמו שתמיד היו - מוזמנים לעזוב, אף אחד לא צריך אתכם, תחפשו את החברים שלכם בטרם, נטלי או כרופאים בטיולים השנתיים. במחלקה שלי לא תעבדו

אנונימי/ת
11.02.2022, 17:56

אדוני הנכבד, יכול חהיות ששכחת את הביטוי הקלסי: ״שהייתי כמוך.,.״ וזה נכון. כשהיית כמו המתמחה לא היו כל כך הרבה מחלות, היו פחות אנשים…היו היו..ואם אתה, בדיוק כמוני, עבדנו כמו עבדים זה לא אומר שגם המתמחים של היום צריכים לעשות אותו הדבר. חבל לזרוק עליהם את הכותרת ״מפונקים״. הם לא מפונקים. מילא היה מדובר בקבוצה מצומצמת, אבל פה זה משהו אחר. הילדים האלה, בסופו של דבר אומרים בצורה מאוד ברורה: אנחנו רוצים גם לחיות, גם לתת למשפחות שלנו אבא או אמה ועוד. הרפואה של היום היא רפואה של מחשבים, בינה מלחותית, מטימטיקה ופיסיקה. וכמובן הרופא שמאחורי כל זה. ממש לא במקום השלטים ״שליחות״ וכאלה. אני רוצה שהרופא שיטפל בי ברגע האמת יהיה אופ״א רענן, רופא שלא עבד מהבוקר ונופל מהרגליים. אם אתה אוצה רופא עייף, שלא רואה באור מול העיניים, זכותך. רק שתייה בריא!

14.02.2022, 17:59

אנונימי=פחדן
מסתבר שתואר ד"ר ברפואה ואף רישיון לעסוק ברפואה אינו מהוה סייג לחוכמה
...במחלקה שלי... אתה בנית מחלקה שהיא שלך? מוסד פרטי? קיבלת בירושה? במיקרה הטוב אתה מונית בהתאם לכישוריך לנהל מחלקה במוסד ציבורי
המתמחים מפונקים- גיבור גדול נראה אותך עובד במחלקה שלך יום ולילה.
זו מנטליות של מ"כ טירונים-אם אותי טירטרו אזי גם אתם תקבלו יחס פוגעני זה.
לא רוצים תורנות באורך נורמלי??? מה זה נורמלי?! , 26 שעות עבודה זה נורמלי? גם עם פרקי זמן חטופים לשינה הוכח לא אחת כי פוגעים בבריאות! הנפשית והגופנית. אבל כנראה מאמרים שאינם באג'נדה שלך אינך קורא. אם אתה באמת רופא מי שמך לגרום לעמיתים זוטרים לעבודה נזק בריאותי במתכוון?
הריני קורא לעמיתי, אצל איש פוגעני כזה לעולם אל תעבדו לעולם.

11.02.2022, 18:05

Why am I not Surprised?

אנונימי/ת
16.02.2022, 19:35

לא ניתן להכשיר מתמחים בפרק זמן סביר ולקיים רפאות בית חולים ברמה סבירה ללא תורנויות שיצריכו בהכרח שעות עבודה ארוכות מהמקובל וחפיפה בין משמרות.

קללת הגלובליזציה, המבטלת את המחויבות למערכת ולחברה, משתקפת בשינוי פניו של הדור הצעיר (איש איש לנפשו).

הרפואה הופכת לעיסוק ככל העיסוקים עם העדפת "הנוחיות והאנוכיות" על טובת המערכת והחברה.