COVID-19 בישראל

פרופ' לוי: יש להרחיב את אוכלוסיית המתחסנים במנה הרביעית

מנהל בית החולים ברזילי טוען כי אין להגביל את מתן הבוסטר לגילאי 60 פלוס בלבד וסבור כי היה צריך להמתין עוד עם ביטול הבידודים לתלמידים - "הילדים כרגע מעמיסים על מערכת הבריאות"

פרופ' חזי לוי, מנהל בית החולים ברזילי. צילום: פלאש 90

מנהל בית החולים ברזילי, פרופ' חזי לוי, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, אומר הבוקר בראיון אלכסנדרה לוקש ב-ynet, שהיה צריך להמתין שבוע נוסף עם ביטול הבידודים במערכת החינוך. כמו כן לדבריו, לאור הנתונים שהצטברו על יעילות החיסון הרביעי, המלצת הצט"מ נכונה ו"כדאי להרחיב את אוכלוסיית המתחסנים".

על ההחלטה לא להקפיא את מתווה הבידודים במערכת החינוך, אמר לוי: "אם אנחנו נמצאים בכזה שבוע שמתקרבים לשיא, וכל מגע מהווה סיכון גדול להדבקה, לא היה קורה כלום אם היינו ממתינים עוד שבוע. הילדים כרגע מעמיסים על מערכת הבריאות. יש הרבה מאושפזים עם מחלות חורף, דלקות בדרכי הנשימה, יש כאלה שמאושפזים עם קורונה ויש כאלה עם שניהם. אבל מה זה משנה, הם נדבקים, הם תופסים את המיטה ומייצרים עומס אשפוזי רב".

לגבי ההחלטה של פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות, להגביל את החיסונים, הוא אומר כי היה נוהג אחרת. "אני חושב שהייתי מקבל את ההחלטה של הצט"מ, לחסן באופן יותר נרחב, משום שהחיסון מאוד מגן על כל אלה שחוסנו עד כה בשלושה חיסונים ותוקף החיסון השלישי דעך. לכן החלטת הצט"מ דווקא נכונה".

נושאים קשורים:  פרופ' חזי לוי,  משרד הבריאות,  בידוד,  פרופ' נחמן אש,  חיסון לקורונה,  חדשות,  19-COVID
תגובות