COVID-19 עולמי

האומיקרון הסמוי - תת הזן החדש שמידבק ומתפשט מהר יותר

תת הזן של האומיקרון BA2, המכונה גם "האומיקרון הסמוי", מדביק יותר לא-מחוסנים, מתפשט עתה בדנמרק וזוהה כבר במדינות אירופה נוספות

וריאנט של נגיף הקורונה. אילוסטרציה

תת הזן של האומיקרון המסומן עתה BA2 נראה יותר מידבק ויותר מתפשט מ"אחיו" BA1 – אבל איננו מחולל מחלה חמורה יותר. הרשויות בדנמרק הודיעו רשמית כי BA2 יותר שכיח מקודמו. כך גם הודיע שר הבריאות הדני אמש (ד') בתדריך לתקשורת המקומית, על פי דיווח של סוכנות החדשות רויטרס.

"אין הוכחות שהוא גורם למחלה יותר קשה. BA1 – סימונו של האומיקרון – עדיין אחראי עתה ל-98% מכלל מקרי הקורונה בעולם ובדנמרק דחק אותו ה-BA2 שנעשה הדומיננטי ביותר בשבוע השני של ינואר", מסר השר.

על פי הערכות ראשוניות, BA2 מתפשט ומידבק כדי פי 1.5 יותר מאשר "אחיו", אבל לא נמצא עקב הידבקות בו יותר סיכון לאשפוז בהשוואה ל-BA1. הוא הרבה יותר מידבק עבור לא מחוסנים, אבל יש גם מחוסנים שעלולים במידה מסוימת להידבק בו.

בדנמרק העריכו כי התחזית לפיה שיא המגיפה יהיה עד סוף ינואר נעשתה פחות רלבנטית בעקבות ה-BA2, כך שהשיא "הוזז" לאמצע פברואר. גם בריטניה, שוודיה ונורבגיה הודיעו שאובחנו אצלם כמה מקרי BA2, אבל לא בהיקף דומה לזה שבדנמרק.

למעשה ה-BA2 זוהה לראשונה בנובמבר האחרון בהודו ומיד החל המעקב אחריו. הוא קיבל כמה כינויים: "האומיקרון הסמוי", "האומיקרון החמקן" וגם "המגונדר", כי חלו בו כמה שינויים גנטיים לעומת האומיקרון המקורי, BA1. היתה הערכה שעובדה זאת מקשה על אבחונו ב-PCR או גורמת להארכת הזמן הנדרש לזיהויו בריצוף גנטי, אבל דרום קוריאה דיווחה כי במעבדותיה ניתן לקבל זיהוי מדויק בתוך 4-3 שעות.

עוד ידוע של-BA2 מוטציות משותפות גם ל-BA1 ויחד עם זאת חוקרים סבורים שהוא מכיל 28 חומצות-אמינו שונות מעט מאלו של האומיקרון.

נושאים קשורים:  אומיקרון,  זן BA2,  נגיף הקורונה,  דנמרק,  חדשות,  19-COVID,  וריאנטים
תגובות

שוב זה מתחיל להשמע כספור דווח כאן ודווח שם . איפה המחקרים המדווחים על BA2 שמכיל 28 ח״א מראה מקום מאמר כראוי לעיתון מיקצועי שמנחית מידע מוזר ובעיני לא אמין

שוב זה מתחיל להשמע כספור דווח כאן ודווח שם . איפה המחקרים המדווחים על BA2 שמכיל 28 ח״א מראה מקום מאמר כראוי לעיתון מיקצועי שמנחית מידע מוזר ובעיני לא אמין אינו תגובה אליה התכתבנתינ אך תקלה מנעה ממני למחוק זאת

התגובה הבאה בשמי אינה משקפת את דעתי לאא הצלחתי למחוק אותה

28.01.2022, 11:06

צריך להיות עם תודעה וערנות גבוה.