מחקרים

מאפייני מטופלים עם פלאק פסוריאזיס אשר מתחילים טיפול עם גוסלקומאב

חוקרים אפיינו עוקבת מטופלים אשר קיבלו טיפול עם גוסלקומאב

פסוריאזיס (צילום: אילוסטרציה)
פסוריאזיס (צילום: אילוסטרציה)

גוסלקומאב הינו טיפול מאושר על ידי ה-FDA לפלאק פסוריאזיס בינונית עד חמורה. עם זאת, מאפיינים של מטופלים אשר מתחילים טיפול עם גוסלקומאב בנתוני העולם האמיתי אינם ידועים מספיק. המחקר הנוכחי מתאר את מאפייני הבסיס של מטופלים עם פסוריאזיס אשר החלו טיפול עם גוסלקומאב בשנה הראשונה לאחר אישור התרופה מתוך נתטנים ממאגר המידע Symphony Health Claims.

במחקר זה, מבוגרים עם פסוריאזיס עם תביעה אחת ומעלה להחזר עבור טיפול עם גוסלקומאב בין ה-13 ביולי 2017 וה-2 ביולי 2018 נכללו בניתוח הנתונים. תאריך ההתחלה הוגדר מהיום בו בוצעה הבקשה להחזר על הטיפול עם גוסלקומאב. התוצאים שנחקרו כללו משתנים דמוגרפיים, תדירות השימוש בתרופות ביולוגיות ולא ביולוגיות קודמות לטיפול בפסוריאזיס ותדירות האבחנות או הפרוצדורות שבוצעו במהלך השנה האחרונה לפני קבלת טיפול עם גוסלקומאב (תקופת הבסיס).

במחקר נכללו 1,520 מטופלים. תוצאות המחקר הדגימו כי הגיל הממוצע של מטופלים שהחלו טיפול עם גוסלקומאב עמד על 51.2 (ס"ת 13.4) ו-53.7% היו נשים. עוד נמצא כי במהלך תקופת הבסיס, 63.9% מהמטופלים דרשו בעבר החזר על טיפול ביולוגי אחד לפחות ו-66.9% קיבלו מרשם לקורטיקוסטרואידים או טיפול משולב. האבחנות הלא-פסוריאטיות הנפוצות ביותר בקרב מטופלים עם לפחות תביעה אחת היו יתר לחץ דם (25.1%), סוכרת מסוג 2 (13.4%) והיפרליפידמיה (13.4%). כמו כן, נמצא כי הפרוצדורות הנפוצות ביותר שיקפו את הטיפול השגרתי באוכלוסייה.

ממצאים אלה מתארים את מאפייני הבסיס של מטופלים עם פסוריאזיס אשר החלו טיפול עם גוסלקומאב, ומספקים תובנות אודות משתנים שייתכן ומשפיעים על תוצאי הטיפול. כמו כן, משתנים אלה יכולים להיות שימושיים בקבלת החלטות על הטיפול המתאים.

מקור: 

Fitzgerald T. et al. Journal of Drugs in Dermatology (2021). https://doi.org/10.36849/jdd.6024

נושאים קשורים:  מחקרים,  פסוריאזיס,  גוסלקומב,  טיפול ביולוגי,  פלאק פסוריאזיס
תגובות