COVID-19 עולמי

זינוק במספר הנדבקים היומי בדרום אפריקה - רובם נדבקו באומיקרון

המכון הלאומי למחלות מידבקות בדרום אפריקה: "החיסונים מספיקים כדי להגן מפני מחלה קשה ומוות" | ארה"ב, שווייץ ודרום קוריאה מדווחות על עלייה משמעותית במספר המאומתים החדשים

מגיפת הקורונה, קייפטאון, בירת דרום אפריקה. צילום: שאטרסטוק

דרום אפריקה דיווחה אתמול (ד') על זינוק במספר מאומתים הקורונה: מקרי התחלואה החדשים שעמדו על ממוצע שבועי של כ-300 ביום זינקו בשבועות האחרונים כאשר הממוצע השבועי בשבוע שעבר עמד על כ-3,500 ובתוך יום (אתמול) הוכפל ל-8,561 מקרים. הזן החדש אומיקרון הוא הדומיננטי במדינה זאת – 74% מהמקרים.

עוד הודיע המכון הלאומי למחלות מידבקות של דרום אפריקה (NICD) כי "נתונים אפידמיולוגיים מוקדמים מצביעים על כך שהאומיקרון עוקף במידה מסוימת את החסינות הקיימת מהחיסונים, אך החיסונים הקיימים עדיין מספיקים כדי להגן מפני מחלה קשה ומוות".

רשויות הבריאות בארה"ב הודיעו על מספר הנדבקים הגבוה ביותר שאובחן בה מאז ספטמבר - מעל ל-137 אלף מאומתים ביממה החולפת. גם שווייץ הודיעה על מספר הנדבקים הגבוה ביותר מאז תחילת המגיפה - יותר מ-10 אלף ביממה החולפת. שווייץ הקשיחה את הגבלת כניסת זרים מ-19 מדינות לתחומה, כולל ישראל. כל הנכנסים יידרשו להציג תוצאת בדיקת קורונה שלילית עוד בטרם כניסתם למדינה זאת.

בנוסף, הרשויות בדרום קוריאה דיווחו על מספר שיא של נדבקים מאז ההתפרצות הראשונה של המגיפה - מעל ל-5,000 מאומתים ביממה החולפת. ממחר יידרשו כל הנוסעים המגיעים אליה מכל מדינה בעולם להיכנס לעשרה ימי בידוד. דרום קוריאה גם הודיעה על חמישה מקרי אומיקרון שנתגלו בתחומה עד כה. שיעור ההתחסנות במדינה זו עומד על 92% בשתי מנות. עתה מתמקד מבצע החיסונים בה על מתן מנת דחף לילדים.

נושאים קשורים:  דרום אפריקה,  אומיקרון,  שווייץ,  דרום-קוריאה,  ארה"ב,  מגיפת הקורונה,  חיסונים,  חדשות,  19-COVID
תגובות