COVID-19 בישראל

בג"צ דחה את עתירת רופאים לזכויות אדם נגד השימוש באיכוני שב"כ

שופטי בג"צ קבעו כי אין באיכון טלפונים סלולריים של נדבקים בוריאנט האומיקרון פגיעה לא מידתית בזכות לפרטיות המצדיקה את פסילתו

תושב ירושלים עם טלפון נייד. צילום: ליאור מזריח/ פלאש 90

שלושה שופטי בג"צ דחו היום (ה') פה אחד את העתירה שהוגשה נגד החלטת הממשלה להסמיך את שב"כ לאכן את הטלפונים הסלולריים של נדבקים בוריאנט האומיקרון של נגיף הקורונה וזאת באמצעות תקנות לשעת חירום. בין מגישי העתירה גם הארגון רופאים לזכויות אדם.

השופטים, עופר גרוסקופף, ניל הנדל וג'ורג' קרא, קבעו: "לא הוכח כי ההסדר הקבוע בתקנות הסמכת השב"כ פוגע בזכות לפרטיות בצורה לא מידתית, המצדיקה את פסילתו".

בפסק הדין השופטים הזכירו כי יש לחוקק חוק בהקדם במקום התקנות לשעת חירום, אך אמרו כי למדינה די זמן לעשות זאת וכבר החלה לקדם את הצעת החוק הזאת.

בפסק הדין התייחסו השופטים לעתירות קודמות נגד איכוני שב"כ וכתבו: "בדונו בעתירות נגד החלטת הממשלה, פסק בית משפט זה כי לא נפל בה פגם, אך הורה כי אם יהיה צורך בהמשך מעורבות השב"כ, 'על הממשלה לפעול לעיגון הבסיס למעורבות כזו בחקיקה ראשית'". עם זאת, ציינו השופטים כי לאור הירידה בתחלואה, הוחלט שלא לקדם חקיקה ייעודית.

נושאים קשורים:  איכוני שב"כ,  בג"צ,  "רופאים לזכויות אדם",  עתירה לבג"ץ,  19-COVID,  חדשות
תגובות
24.12.2021, 09:37

אני גאה בארגון רל״א שמביע עמדה בעד חופש הפרט. במקום לבלוש אחרי בני חורין באמצעות ארגוני ביון , המדינה צריכה לעודד ולדרוש מילדים ומבוגרים להתחסן.