חדשות

הר"י דורשת תכנית לאומית דחופה למיגור האלימות במערכת הבריאות

עם התגברות אירועי האלימות בבתי החולים והאיום על חייהם של רופאים מצד מתנגדי חיסונים, יו"ר הר"י בפנייה דחופה לראש הממשלה: "להציב בכל חדר מיון יחידת שיטור – מדובר בדיני נפשות"

אלימות כלפי צוות רפואי. אילוסטרציה

יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי שיגר אתמול (ב') פנייה דחופה לראש הממשלה נפתלי בנט ובה דרישה לתכנית לאומית מיידית למיגור תופעת האלימות במערכת הבריאות. לא רק אירועי תקיפה פיזית של צוותים רפואיים, אלא גם כנגד תופעת האיומים – בכלל זה לרצח – כלפי רופאים מצד מתנגדי החיסונים.

עד כה ידוע על איומים שקיבלו ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש והבוקר נודע שגם יו"ר הצוות לטיפול במגיפות (צט"מ) במשרד הבריאות ד"ר בעז לב.

אתמול דווח בהרחבה על האיום ברצח שהופנה כלפי ד"ר ליאור הכט, מומחית ברפואת ילדים מקופת החולים מכבי, לאחר שהופיעה בקמפיין הסברתי בטלוויזיה על חשיבות החיסונים לילדים. גם רופא הילדים ד"ר עזרא אליה מאיר סיפר בהופעה קצרה בערוץ 12 כי חווה איומים. בקמפיין משתתפים במתכונת של שיחה פנים אל פנים רופאי ילדים מול הורי ילדים שמציגים שאלות שונות בדבר יעילות החיסון וחושפים חששות שיש להם. הרופאים מבהירים את פרטי כל המידע מבוסס הראיות המדעיות בדבר יעילות החיסונים גם נגד מחלת קורונה קשה וסיבוכיה העתידיים.

פרופ' חגי אמר אמש בהקשר לפנייתו הדחופה לראש הממשלה כי מה שמתרחש עתה הוא בגדר "קריאת השכמה מהדהדת לממשלת ישראל". הוא גם קורא להציב בכל חדר מיון בכל אחד מבתי החולים בארץ יחידת שיטור. "זו לא הוצבה עד כה ומדובר בדיני נפשות", ציין.

נושאים קשורים:  הר"י,  פרופ' ציון חגי,  חדשות,  אלימות בבתי החולים
תגובות

הר"י צריכה לדרוש שוטרים עם נשק חם , אקדחי טיזר, אלות וקסדות. כך נקבל את פני הבאים לבית החולים בחדר המיון .במחלקות עצמם יוצבו שוטרים ללא נשק. אולי כדאי שרופאים מנוסים בהר"י יחשבו מחוץ לקופסת הגברת האלימות ?!

אנונימי/ת
02.12.2021, 14:17

יותר קל להצטייד בנשק וטייזרים מאשר לשפר את המערכת כדי למנוע אלימות נגד צוות רפואי. הטייזר יהיה על חשבון הרופא ובכך תהיה מוטיבציה למערכת הרפואית לא להשתפר