COVID-19 בישראל

"אנחנו אופטימיים אבל צריך לצאת בזהירות מגל התחלואה הרביעי"

על אף הירידה בתחלואה, פרופ' סלמן זרקא חד משמעי: "ביטול מוחלט של כללי התו הירוק לא נמצא על השולחן - זה יהיה חלק מהחיים שלנו בעידן הקורונה"

פרופ' סלמן זרקא, פרויקטור הקורונה. "כמות המידע היתה מוגבלת ונערכנו בחוסר ודאות". צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, אמר אתמול (ב') בתדרוך לתקשורת כי הוא וצוותו "מאוד אופטימיים" נוכח הירידה בתחלואה. כמו כן מסר כי על פי ההערכות, "בפער של שבועיים, גם התחלואה הקשה בבתי החולים תלך ותרד".

עם זאת אמר: "עדיין לא יצאנו מהגל הרביעי. הנגיף עדיין מסתובב בינינו. עלינו להיזהר מאוד ולשמור על עצמנו. חשוב לשמור על ההנחיות ולקבל את החיסון. הוכח שבלי מנה שלישית אנשים שעברה חצי שנה מהחיסון השני שלהם - לא מוגנים. צריכים להיזהר כדי למנוע גל חמישי או לעכב אותו".

פרופ' זרקא הוסיף: "ביטול מוחלט של כללי התו הירוק לא נמצא עתה על השולחן. זה יהיה חלק מהחיים שלנו בעידן הקורונה, חלק מהשגרה בשבועות הקרובים או אפילו בחודשים הקרובים". הוא העריך כי יתאפשר למסעדות לפעול בחוץ גם בלי תו ירוק ונבחנית הרחבתו של פיילוט "כיתה ירוקה", המתווה לפיו תלמידים שנחשפו לחולה קורונה יוכלו להגיע למוסדות החינוך בכפוף לבדיקה - גם לגני הילדים. "אני חושב שלמדנו לקח מהגל הקודם: לא נכון לצאת מהר מההגבלות, במיוחד כשבעולם יש תחלואה לא פשוטה".

בתשובה לשאלת הכתבים מסר פרופ' זרקא כי אין מחסור בערכות הבדיקה הביתית: "רכשנו מיליוני ערכות ונחלק אותן השבוע לבתי הספר". בימים הקרובים גם יועברו לקופות החולים תרכיבי החיסון לקורונה של חברת אסטרהזניקה המיועדים למי שפיתחו תופעות לוואי מחיסוני "פייזר" ו"מודרנה".

נושאים קשורים:  פרופ' סלמן זרקא,  חדשות,  קורונה,  תו ירוק,  19-COVID
תגובות
13.10.2021, 10:32

מבחן התוצאה לטיפול במגיפה:
140,500 מאובחנים למיליון תושבים (מקום 14 בעולם)
853 מתים למיליון (מקום 82 בעולם)
3 מיליון בדיקות (מקום 18 בעולם)