חדשות

המרכז הרפואי סורוקה מייצג את ישראל באקספו דובאי 2021

כנס אקספו 2021 בדובאי יעסוק בנושאי איכות סביבה ואקלים והשפעתם על הבריאות | פרופ' ויקטור נובק, מנהל המרכז למחקרים קליניים ב"סורוקה", ינחה פאנל בכנס

פרופ' ויקטור נובק, מנהל המרכז למחקרים קליניים ב"סורוקה". "לישראל ולנגב במיוחד יש תפקיד מרכזי בחקר ופיתוח כלים להתמודדות עם משבר האקלים". צילום: דוברות המרכז הרפואי

המרכז הרפואי אוניברסיטאי סורוקה בבאר שבע מייצג את מדינת ישראל בכנס "אקספו דובאי 2021". הכנס השנה יעסוק בנושאי סביבה ואקלים והשפעתם על הבריאות. המרכז למחקרים קליניים ב"סורוקה" פרסם עשרות מאמרים מדעיים על השפעת הסביבה ושינויי האקלים על הבריאות.

כדי למצות את הפוטנציאל המחקרי הוקם ב"סורוקה" המכון לחקר בריאות וסביבה בנגב ומאז הקמתו, המכון פרסם עשרות מאמרים מדעיים, ביניהם מחקרים בעלי השפעה ציבורית משמעותית.

פרופ' ויקטור נובק, מנהל המרכז למחקרים קליניים ב"סורוקה" ומנחה פאנל בכנס האקספו בדובאי: "יש חשיבות רבה להשתתפותנו בכנס זה בפרט ולמפגשים של מומחים מכל העולם, שכן סביבות המדבר מכסות כ-40% משטח היבשה בעולם ונמצאות בהן למעלה מ-20% מאוכלוסיית העולם. לישראל ולנגב במיוחד יש תפקיד מרכזי בחקר ופיתוח כלים להתמודדות עם משבר האקלים. שילוב של סביבה מדברית, אוכלוסיה מגוונת ביחד עם רפואה מפותחת, מאפשר לנו הסתכלות מוקדמת על ההשפעה של התחממות גלובלית עתידית על כלל העולם".

פרופ' נובק שותף גם להקמת DeserTech - מרכז חדשנות בינלאומי להתאמה וחוסן של שינויי אקלים, המתמקד באזורי מדבר כחלק מרובע החדשנות בבאר שבע, ובהתבסס על נסיונה של ישראל בהתמודדות עם מחסור במשאבים באקלים צחיח. המרכז מהווה נקודת מפגש למחקר, מדיניות וטכנולוגיה חדשניים של שינויי אקלים. בין השותפים המייסדים ניתן למנות את המשרד להגנת הסביבה, עיריית באר שבע, קרן Merage, מכון החדשנות הישראלי, המרכז הרפואי סורוקה ואוניברסיטת בן גוריון בנגב.

נושאים קשורים:  פרופ' ויקטור נובק,  סורוקה,  אקספו,  חדשות,  שינויי אקלים
תגובות