COVID-19 בישראל

ב-10% מ-400 אלף הילדים שנבדקו סרולוגית נמצאו נוגדנים

המתווה לחיסון תלמידי בתי הספר יתבסס על שיעורי החיוביים בבדיקות הסרולוגיות ביישובים | תלמידים שנמצאו חיוביים יקבלו תו ירוק ופטור מבידוד גם אם ייחשפו לחולה מאומת

אנשי פיקוד העורף במתחם בדיקות סרולוגיות לילדים. צילום: מיכאל גלעדי

במבצע הפיילוט לאיתור נוגדנים לקורונה באמצעות בדיקות סרולוגיות בקרב ילדים בני 12-3, בוצעו בידי פיקוד העורף  399,815 בדיקות, ובמעט יותר מ-10% מהן - 40,595 נמצאו תוצאות חיוביות. כלומר, הן הדגימו הימצאות נוגדנים.

מעל 40 אלף הילדים שנבדקו ונדגמו ושאצלם נמצאו הנוגדנים לקורונה יקבלו עתה תו ירוק ופטור מבידוד גם אם ייחשפו לחולה מאומת. המבצע חשף את שיעורי ההידבקות בנגיף ביישובים השונים וממחיש פערים ניכרים בין הרשויות השונות. הדיווח מפרט באילו רשויות בוצעו הבדיקות ושיעור הנדבקים שנמצאו בבדיקות אלו. את התוצאות פרסם אדיר ינקו ב-ynet היום (ד').

המבצע יועד כאמור לבני 3-12 אולם ביומיים הראשונים לעריכתו היו קשיים משמעותיים בביצוע ובהזנת נתונים למערכת המחשוב ואז הוחלט לצמצם בהיקפו של המבצע ולרכזו רק ביישובים עם שיעורי חיוביים גבוהים. הנתונים אמורים לשמש את מערכת הבריאות ומערכת החינוך בשנה הקרובה ולהניח, בין היתר, את התשתית לחיסון התלמידים בבתי הספר. "הנטייה להתחיל במבצע החיסונים ברשויות שבהן נדגמו שיעור גבוה של נדבקים", דווח.

"המפה האפידמיולוגית מציגה פערים משמעותיים בין הרשויות השונות: באבו גוש נמצאו 31% חיוביות לנגיף, בעוספייה 26%, בקרית גת 23.5%, בטייבה 22%, באלעד 20%, כנ"ל בעמנואל, 18.5% בדלית אל כרמל, 17% בבית שמש, 16% באום אל פאחם, 14.9% ברהט, 13% בנתיבות, 12.6% בחורפש, 12% בטבריה, 10.9% בירושלים, 8% בפרדס חנה, 7.6% באשקלון, 6.6% בראשל"צ, 6.5% בתל אביב, 5.5% בבאר שבע, 4.5% בנצרת ו-2.6% בבנימינה.

בכיר בפיקוד העורף מצוטט בדיווח: "זה היה אחד המבצעים היותר מיוחדים שעשינו. ברשויות חזקות שבהן היתה הקפדה על הכללים, התחלואה הסמויה היתה נמוכה. לעומת זאת, יש מקומות שבהם אנחנו מבינים עתה שיש תחלואה סמויה גבוהה מאוד ושם צריך לרכז את המאמצים בהמשך".

נושאים קשורים:  בדיקות סרולוגיות,  חיסונים,  תלמידים,  מערכת החינוך,  פיקוד העורף,  קורונה,  19-COVID
תגובות
01.09.2021, 22:01

למה הפסיקו את הבדיקות? כדי לחסן ילדים עם נוגדנים? לא להפסיד שפנים?

אנונימי/ת
02.09.2021, 07:45

הפסיקו עם הבדיקות תמר, משום שזה לא יעיל לבדוק מעל מיליון ילדים כאשר אחוז הבדיקות החיוביות נמוך כל כך. זה מבצע מורכב, זה מבצע יקר ולכן לא מוציאים דבר כזה לפועל אם הוא לא משתלם.
קבוצת הילדים בגיל הזה אינה מאושרת לחיסון עדיין, ומטרת המבצע לא הייתה כדי לבדוק את מי לחסן אלא כדי להרחיב את כמות הזכאים לתו הירוק על מנת לשמור את מערכת החינוך פתוחה.
את תאוריות הקונספירציה שלך שמרי לפעם אחרת.