COVID-19 עולמי

ארה"ב: חיסון שלישי לכל אזרח החל מסוף חודש ספטמבר

רשויות הבריאות בארה"ב מצפות לאישור ה-FDA עבור מתן מנת הדחף, שתינתן לכל אזרח בתנאי שחלפו 8 חודשים מהמנה השנייה | "פייזר": "החיסון השלישי הוביל ליצירת יותר נוגדנים בהשוואה לקודמיו"

חיסון לקורונה באונ' קליפורניה, לוס אנג'לס. צילום: שאטרסטוק

רשויות הבריאות בארה"ב מתכוונות לאשר מנת חיסון שלישית לכל אמריקאי, ללא הגבלת גיל או מצב בריאותי אך בתנאי שחלפו שמונה חודשים מאז שקיבל את המנה השנייה. בישראל מאפשרים את קבלת המנה השלישית לאחר חמישה חודשים מהחיסון השני. לפי "ניו יורק טיימס" הבוקר (ג'), האישור למתן מנת הדחף צפויה בין אמצע ספטמבר לסוף אותו חודש ו"בכפוף לאישור רשמי של ה-FDA".

על הצורך במנה שלישית תינתן הצהרה לציבור בארה"ב כדי להבהיר שנדרשת מנת בוסטר בגלל זן הדלתא של הנגיף. מדובר כרגע במנה שלישית של "פייזר" או "מודרנה". לפי הדיווח, מי שקיבל את החיסון של "ג'ונסון אנד ג'ונסון" - מנה אחת - יידרש גם הוא לקבל מנה נוספת. עד סוף החודש אמורים להתפרסם תוצאות מחקר קליני בנושא זה שעורכת החברה. לפי הדיווח בעיתון, גורמי המקצוע בארה"ב "עיינו בתוצאות ראשוניות של השפעת חיסון שלישי בישראל".

בארה"ב, המהלכים הללו נעשים באיטיות. בשבוע שעבר המליצו הרשויות הבריאות לאוכלוסיות עם מערכת חיסונית חלשה לקבל את מנת החיסון הנוספת וכן קשישים, צוותי רפואה ועובדים בבתי אבות שהתחסנו ראשונים יתועדפו עתה בקבלת המנה השלישית.

ד"ר פרנסיס קולינס, ראש ה-NIH, אמר: "קיים חשש שהחיסון שניתן עד כה מתחיל לאבד השפעה. זן הדלתא מקשה בהתמודדות עם המגיפה. השילוב בין שני אלה מעלה את הצורך בזריקת הדחף". במקביל גם תיבחן סוגיית המנה הנוספת לאלה שחוסנו בתרכיב "ג'ונסון אנד ג'ונסון".

עד כה, יותר מ-198 מיליון אמריקאים חוסנו לפחות במנה אחת ויותר מ-168 מיליון בשתי המנות. מנתוני הגל הרביעי בארה"ב רואים שההדבקה גבוהה יותר בעיקר בקרב קהילות לא מחוסנות. ארה"ב הודיעה כי העבירה למדינות שונות, בעיקר העניות, יותר מ-110 מיליון מנות חיסון.

"פייזר", שהגישה אתמול ל-FDA את הבקשה לקבלת אישור לחיסון השלישי, ציינה כי ייתכן שמנה זאת תוכל להיות יעילה ועמידה היטב גם מול הזנים הבאים של הנגיף, אם וכאשר יתפתחו. "התוצאות בניסוי שלנו הראו כי המנה השלישית הובילה ליצירת רמת נוגדנים מנטרלים גבוהה משמעותית נגד הקורונה בהשוואה לרמות שנצפו לאחר המנות הראשונה והשנייה", הודיעה "פייזר".

נושאים קשורים:  פייזר,  מנה שלישית,  חיסון לקורונה,  ארה"ב,  אישור ה-FDA,  קורונה,  חדשות,  19-COVID
תגובות
19.08.2021, 14:28

מדוע שהחברות לא יכינו כבר חיסון שמתאים לוירוס דלתא?? זה צריך לקחת זמן קצר מאד ולהיות יותר אפקטיבי. הוריאנט הזה כנראה מתגבר על החיסון הישן די בקלות, לפחות בשלב ההדבקה, כפי שרואים ממספר הנדבקים הגדול. עם זאת, יש להזהיר שכאשר מחסנים עם חיסון חדש לוירוס מאד דומה לוירוס הקודם, אז חלק ניכר מהנוגדנים שיווצרו יהיו עדיין מכוונים לוירוס הקודם. קוראים לתופעה זו הטבעה או אימפרינטינג והיא נצפתה בחיסוני שפעת שבהם משנים כל שנה את החיסונים כדי להתאים אותם למוטציות חדשות