חדשות

משרד הבריאות התחייב ליישם את מסקנות ועדת טור כספא

מנכ"ל משרד הבריאות הודיע לאיגוד לרפואה פנימית כי לוחות הזמנים ליישום מסקנות הוועדה לשיפור מערך הרפואה הפנימית ייקבעו בקרוב: תוספת תקנים, בינוי מחלקות נוספות ושינוי שיטת הקאפ

אשפוז במחלקה פנימית. צילום: איגוד הפנימאים

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש סיכם עם הנהלת האיגוד לרפואה פנימית כי בקרוב מאוד יתקיים עימם דיון שבו יוצגו לוחות הזמנים ופרטים נוספים לשם מימוש מסקנות ועדת פרופ' טור-כספא, שמטרתן לשפר את תחום הרפואה הפנימית. עיקרי מסקנות הוועדה נוגעים לתוספת תקנים למחלקות הפנימיות, בינוי מחלקות נוספות בבתי החולים ושינוי שיטת הקאפ לעניין עלות האשפוז במחלקה פנימית.

דוברות משרד הבריאות מסרה כי "המשרד והמנכ"ל מביעים מחויבות ותמיכה בישום ההמלצות לקידום מסקנות דו"ח טור כספא לשיפור הרפואה הפנימית בישראל".

במהלך השיחה הודה פרופ׳ אש על "התגייסות הרופאים הפנימאים למאבק בנגיף הקורונה". כמו כן הציג את המשאבים שניתנו עד כה למחלקות הפנימיות, כולל ההישג של השארת תקני הקורונה הזמניים שהוקצו בחלקם הגדול לטובת המחלקות הפנימיות.

עם זאת יש לציין שהרופאים הפנימאים הביעו אכזבתם מכך שהמחלקות הפנימיות לא צוינו באופן ייחודי וברור בחוקר ההסדרים הנלווה לתקציב המדינה.

בשיחה הזאת שמע פרופ' אש גם על הקושי הקיים עתה במחלקות עקב העומסים הכבדים כאשר מדובר בשיא הקיץ ועל חששם של הרופאים להחמרה בחודשים הקרובים בעקבות התגברות תחלואת הקורונה והסבת חלק ממיטות האשפוז במחלקות הפנימיות בבתי החולים למיטות אשפוז לחולי הקורונה.

כן סוכם עם הנהלת האיגוד שפרופ' אש ימשיך לעמוד בקשר שוטף בנושא זה עם משרד הבריאות וימשיך להיות מעורב בקידום מסקנות הדו"ח. בעקבות הסיכומים הללו, הרופאים הפנימאים שנטלו חלק בדיון הזה הביעו אופטימיות שהמהלך יניב בקרוב את התוצאות המתבקשות.

נושאים קשורים:  מחלקות פנימיות,  ועדת טור כספא,  משרד הבריאות,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
12.08.2021, 11:58

בסדר.

אנונימי/ת
13.08.2021, 09:42

התחייב...לוחות זמנים...ועדה...מסקנות...מחויבות.... נו, טוב

13.08.2021, 09:47

מעט מאוד רופאים, בתוך המערכת הרפואית, מבטאים נקודת ראות אחרת או מביעים הסתייגות מהתנהלות משרד הבריאות. ניגודי עיניינים חמורים ותכתיביים מונחתים על הרופאים, באופן חד צדדי.
הרופאים המעזים לבטא גישה אחרת מוקעים, או מאויימים, באופן ישיר או בעקיפין.
על כפות המאזניים מונחים שניים:
יושרה מקצועית או וויתור עליה.
התאגדות של רופאים סביב הלגיטימיות להשמיע קולות אחרים מאלה המתנגנים בתקשורת החד צדדית, ישיבו את הכבוד לרופאים ולרפואה.

כך אני מתרשמת.

אנונימי/ת
13.08.2021, 12:06

פרופסור אש נראה באמת בחור טוב. אבל בחור טוב זה לא מספיק פה. מישהו יכול להעיר את לוי אשכול?

היכן הר"י? היכן האגוד הפנימי? היכן מזכירויות הארגונים? ועדת טור כספא סיימה פעילותה לפני שנתיים, אולי יותר. כול הדרישות היו שם. משרד הבריאות קיבל את ההמלצות. מה נעשה מאז? כלום. לכן היום אנו בפני אסון ושוב הבטיחים הבטחות שלא יקיימו. לפני מס' חודשים עלו דרישות להכין רופאים לחזרת הקורונה, כי הכתובת. ייתה על הקיר. לא נעשה כלום. האיגוד הפנימי דרש. אז מה? כול עוד אנו הרופאים לא נתעורר אף אחד לא יתיחס אלינו. הזמן להתעורר עבר כבר, עכשיו הזמן לקום ולהלחם. אם לא נעשה זאת אנו משמים, כמו הממשלה ומשרד הבריאות, במחדל קורו ה 4 ואולי גם הבאים אחריו. כתבתי לפני כחודש. אולי יותר, לידידי באגוד הפנימי להתעורר ולפעול. אני חוזר וקורא לכם להתעורר