COVID-19 בישראל

במשרד הבריאות שוקלים להרחיב את מעגל מחוסני הבוסטר מגיל 40

מומחי רפואה סבורים כי ככל שיהיו יותר מתחסנים במנה השלישית, תחלואת הקורונה תתייצב | בבתי החולים מאושפזים עתה 694 חולי קורונה, מתוכם 400 במצב קשה

אחות מכינה חיסון לקורונה. צילום: דוד כהן/ פלאש 90

נתונים ראשוניים מאוד, לאחר עשרה ימים של חיסון במנות הבוסטר, מספקים אינדיקציות על יעילותם הגבוהה במניעת הידבקות. מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ' גבי ברבש, התייחס לכך בחדשות ערוץ 12 והדגיש כי אלה הם "נתונים ראשונים ונראה שיש סיבה לאופטימיות זהירה".

לקראת סוף השבוע, כאשר יהיו נתונים נוספים יותר, תתכנס ועדת החיסונים של משרד הבריאות כדי לנתח אותם. "אם הנתונים כפי שהם נראים כרגע, נראה שימליצו על הרחבת מעגל המחוסנים גם לבני 40 ומעלה", אמר פרופ' ברבש. "אם אכן יומלץ להרחיב את מעגל המתחסנים במנה נוספת והיא אכן יעילה במניעת הדבקה – ייתכן שזה הצעד שיוביל לירידה במספר החולים הקשים.

גם פרופ' גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעת זיהומים ב"שיבא", שעורכת בדיקות סרולוגיות לבני 60 ומעלה שהתחסנו במנה השלישית, מסרה שהנוגדנים בגופם מזנקים לאחר קבלת המנה הנוספת ורמת ההגנה מפני הידבקות גדלה משמעותית. "ככל שנראה יותר מתחסנים בחיסון השלישי - והקצב מאוד יפה - נראה את ההתייצבות בתחלואה הקשה ולא נגיע לסיכון לקריסה של מערכת הבריאות, אף על פי שעדיין יהיו עומסים בבתי החולים" אמרה.

בתוך כך, פרופ' גב-יוחאי התלוננה אתמול (ג') במשטרה נגד מתנגדי חיסוני הקורונה ששלחו אליה במייל הודעות נאצה ואף איומים על חייה. מ"שיבא" נמסר: "המרכז הרפואי שיבא מוקיע את השיח המסית, האלים והמסוכן כנגד גורמי המקצוע אשר עושים עבודתם במקצועיות ומסירות".

נתוני התחלואה העדכניים לבוקר זה (ד, 08:40) בהתאם לדו"ח משרד הבריאות: אתמול אובחנו 5,755 מאומתים חדשים לעומת 6,343 ביום הקודם ומאז חצות ועד מועד הדיווח הבוקר עוד 1,013 מה שמביא את מספר הישראלים שחלו מתחילת המגיפה ל-914,403.

כמו כן, 61 רשויות מוגדרות אדומות, עשר מהן נוספו מאז אתמול. ברשימת האדומות, בין היתר: קריית מלאכי, קריית גת, מיתר, חדרה, חולון, רמלה, יבנה, קריית אתא, חריש, פורדיס, נשר ובאר יעקב.

במצב פעיל עכשווי נמצאים הבוקר 38,942 ומהם 694 מאושפזים בבתי החולים. 400 הם במצב קשה – לראשונה מאז סוף מארס. 87 מהם מוגדרים במצב קריטי ובהם 62 מונשמים. אתמול נפטרו 11 עד חצות ועד מועד הדיווח הבוקר עוד ארבעה ובסך הכל מתחילת המגיפה 6,580.

אתמול בוצעו 142,207 בדיקות ושיעור החיוביים לנגיף 4.59%. בשיא הגל השלישי שיעור זה עמד על כ-9%. מקדם ההדבקה: 1.35.

במנה השלישית כבר חוסנו 654,051. במנה הראשונה - 5,822,097 ובשנייה 5,403,357. 64% מהמאושפזים המוגדרים במצב קשה התחסנו לגמרי נגד הנגיף. 32% לא התחסנו, 2% קיבלו מנה אחת ו-2% מהמאושפזים החלימו והתחסנו אבל עדיין נמצאים בבתי החולים השונים.

203 ישראלים שחזרו בעשרה הימים האחרונים מחו"ל אומתו אתמול עם נגיף הקורונה. 39 שבו מטורקיה (אדומה), 30 מיוון, 20 מארה"ב, 12 מבולגריה, 11 מאיטליה ועשרה מצרפת.

נושאים קשורים:  מנה שלישית,  חיסון לקורונה,  משרד הבריאות,  בתי חולים,  קורונה,  פרופ' גילי רגב-יוחאי,  פרופ' גבי ברבש,  חדשות,  19-COVID
תגובות
12.08.2021, 14:37

בדיוק הפוך! ההודעות מאתמול והיום בטלביזיה וברדיו ש-98 מתוך 100 עובדים בבית החולים שיבא פיתחו לאחר החיסון השלישי רמה גבוהה של נוגדנים שדומה לרמתם אחרי החיסון השני מעידה שאנשים אלו היו מחוסנים באופן מיטבי כבר אחרי החיסון השני והחיסון השלישי היה מיותר לחלוטין. גם הספרות המיקצועית (למשל נייצ'ר שבוע שעבר) מעידה על כך שתאי הזיכרון לאחר שני חיסונים של פייזר ומודרנה הם פעילים לאורך זמן. חיסון של אנשים בריאים בני 40 הוא בזבוז נוראי של משאבים. רק מבוגרים מאד ומדוכאי חיסון ראויים לחיסון שלישי. לפי הניו יורק טיימס מהיום, רשות התרופות האמריקאית עומדת לאשר חיסון שלישי למדוכאי חיסון בלבד

רוצים לחסן בני 40+ חיסון שלישי לפני שיש מידע כלשהו על יעילות החיסון במניעת הדבקות בגילאי 60+? בנתיים כל מה שאנחנו יודעים זה שחיסון שלישי מעלה רמת נוגדנים במדוכאי חיסון שקיבלו מנה זו. אין שום נתונים לגבי יעלות הקלינית של חיסון שלישי. לציין שלפני פחות מחודש FDA ו CDC הוצאיו סיכום משותף שמתנגד לחיסון שלישי גורף. זה לא הפריע למשרד הבריאות להמליץ ולראש הממשלה לאשר (אגף, למה הוא בכלל מתעסק באישור טיפול רפואי בו הוא לא מבין כלום) טיפול שטרם ניתן לאוכלוסיה מסוג זה. למעשה מדובר בניסוי רפואי גדול ביותר של פייזר וללא שום טופס הסכמה.
נוסף, מסקרן אותי מי הם אותם 25 (87-62) חולים קריטיים שאינם מונשמים. איזה ביטוי קריטי של COVID יש להם? אני כבר לא מדבר על 313 חולים קשים שאינם קריטיים או מונשמים. מי הם? למה הם מוגדרים כקשים? כמה מהם מוגדרים רק על סמך ריווי חמצן 93% או פחות?