COVID-19 בישראל

קופות החולים הונחו לחסן בני 18 ומעלה בחיסוני "מודרנה" בלבד

על פי הנחיית משרד הבריאות לקופות, מי שהתחסן ב"מודרנה" במנה הראשונה יקבל חיסון של אותה החברה במנה השנייה ולא תהיה אפשרות לערבוב בין שני החיסונים | בני 18-12 יחוסנו בתרכיב "פייזר"

תרכיב החיסון נגד נגיף הקורונה של חברת מודרנה. צילום: שאטרסטוק

קופות החולים הונחו אמש (ד') כי החל בעוד שבוע בדיוק יוכלו להזמין חיסוני "מודרנה" ולחסן עימם בני 18 ומעלה. כך דיווח לראשונה אדיר ינקו ב-ynet. בשבוע הבא יתקיים תדרוך של הצוותים הסיעודיים לקראת תחילת חיסוני "מודרנה".

הקופות הונחו בשלב זה לחסן החל מ-1 באוגוסט את מבוטחיהן בני ה-18 ומעלה רק במנות של "מודרנה", למעט אלה שכבר קיבלו מנה ראשונה של חיסון "פייזר". בני 12 עד 18 יוכלו להתחסן בחיסון "פייזר" בלבד.

אתמול ציין שר הבריאות ניצן הורוביץ כי 200 אלף חיסוני "פייזר" יגיעו לישראל בשבוע הבא, אך מדובר על כמות מצומצמת שמיועדת למתחסנים בני 18-12.

על פי הנחיית המשרד לקופות, מי שהתחסן ב"מודרנה" במנה הראשונה יקבל חיסון של אותה החברה במנה השנייה ולא תהיה אפשרות לערבוב בין שני החיסונים. בניגוד לחיסוני "פייזר", בהם המנה השנייה ניתנת לאחר 21 יום, המנה השנייה של חיסוני "מודרנה" ניתנת לאחר 28 יום. מדובר בחיסון בטכנולוגיית mRNA בעל יעילות גבוהה הדומה לזו של "פייזר". על פי מחקר קנדי, יעילות החיסון במניעת הדבקה בזן דלתא, לאחר מנת חיסון אחת, מגיעה ל-72%.

בתחילת מבצע החיסונים חוסנו בתרכיבי "מודרנה" חיילים וקשישים בלבד. בפברואר הגיעו לישראל משלוחי חיסונים גדולים של "מודרנה", אך לא נעשה בהם שימוש באזרחים ישראלים אלא חוסנו בהן עובדים פלסטינים השוהים בארץ כחוק.

נושאים קשורים:  חברת מודרנה,  חיסון לקורונה,  חדשות,  19-COVID
תגובות