חדשות

לקראת החורף: חשש מחוסר היענות הציבור להתחסן גם כנגד שפעת

לקראת החורף הזמינו קופות החולים 2.6 מיליון חיסוני שפעת אך גורמי רפואה מודאגים מכך שיהיה קשה יותר עתה לשכנע את הציבור להתחסן ומתחלואה משולבת קורונה-שפעת

אחות מחזיקה חיסוני שפעת. צילום: פלאש 90

קופות החולים החלו להיערך לקראת עונת השפעת הקרובה ותחילת מבצע החיסונים השנתי שצפוי מספטמבר. בשלב זה ידוע שארבע הקופות הזמינו כמות חיסונים קטנה יותר בכדי 50% מזו שהוזמנה אשתקד לאחר שבסיום עונת החיסונים הזאת נותרו ללא שימוש כ-900 אלף מנות חיסון.

אחת הדאגות שהביעו גורמי הרפואה לקראת מבצע חיסוני השפעת: חשש שיהיה קשה עתה לשכנע את הציבור להתחסן לשפעת גם משום שבמקביל צפויות אוכלוסיות שונות להיקרא לקבלת את מנת ה"בוסטר" – מנת החיסון השלישית לקורונה. כך דיווחה הבוקר (ד) מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום".

לפי הדיווח, לקראת החורף הזמינו קופות החולים 2.6 מיליון חיסוני שפעת. אשתקד נרכשו 4.1 מיליון חיסונים ואמנם זו גם היתה שנת שיא בביקוש לחיסונים - חוסנו 3.2 מיליון ישראלים, אולם לכ־900 אלף מנות חיסון לא היה ביקוש והן הושמדו.

כמה מאנשי המקצוע במשרד הבריאות הביעו דאגה שטרם מונה "פרויקטור" לנושא השפעת, כאשר קיים עדיין חשש שתהיה תחלואה משולבת של שפעת וקורונה. משרד הבריאות הבהיר כי בקרוב יופץ חוזר המפרט את ההיערכות לקראת חורף 2022-2021.

נושאים קשורים:  שפעת,  חיסון לקורונה,  קופות החולם,  חדשות,  חיסון נגד שפעת
תגובות