תיאור מקרה

חשיבותה של אנמנזה בקרב מטופלים חיוביים לקורונה

תיאור מקרה מ-American Journal of Case reports של נערה בת 17 המשתמשת בקביעות במריחואנה והתגלתה בבית החולים כחיובית לקורונה

נערה בחדר מיון. אילוסטרציה

היארעות של פנאומו-מדיאסטינום ופנאומו-פריקרדיום דווחה בקרב מעשני מריחואנה קבועים. כמו כן, ישנם דיווחים רבים על חולים עם דלקת ריאות  עקב זיהום בנגיף הקורונה (SARS-CoV-2).

בתיאור מקרה שדווח לאחרונה בכתב העת American Journal of Case Reports דיווחו החוקרים  על נערה עם היסטוריה של שימוש במריחואנה, שהתייצגה עם פנאומו-מדיאסטינום ופנאומו-פריקרדיום ונמצאה חיובית לזיהום ב-SARS-CoV-2 בבדיקה מהירה (Abbott ID NOW) עם אשפוזה בבית החולים.

הנערה, בת 17, הגיעה למרכז לרפואה דחופה ודיווחה על שלושה ימים של כאבי בטן, בחילות והקאות ועל יום אחד של שלשולים. ברקע של המטופלת שימוש יומיומי במריחואנה ומגורים עם סבתה שבהתבסס על תסמינים היתה ככל הנראה חיובית ל-COVID-19.

בבדיקות המעבדה לא נצפו ממצאים חריגים, מלבד פיוריה בבדיקת השתן שעוררה חשד לזיהום בדרכי השתן, ותוצאה חיובית במשטף לגילוי קורונה.

בשל כאבי הבטן, בוצעה סריקת CT של הבטן והאגן, שעוררה חשד להימצאות פנאומו-מדיאסטינום ופנאומו-פריקרדיום, חשד שאושש בסריקת CT של בית החזה. תוצאות מבחן בליעת הבריום שבוצע לא היו ראויות לציון.

המטופלת אושפזה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים לצורך ההשגחה וטיפול תומך.

לסיכום, מקרה זה מראה את חשיבות בדיקת נוכחות זיהום בנגיף הקורונה בחולים בכל הגילאים המגיעים בצורה חריפה לבית החולים, ואת החשיבות של קבלת היסטוריה סוציאלית ורפואית מקיפה ומלאה על מנת שלא להחמיץ תסמינים וסימנים שנגרמים מסיבות אחרות.

נושאים קשורים:  תיאור מקרה,  חדשות,  קנאביס,  מריחואנה,  קורונה,  פנאומו-מדיאסטינום,  פנאומו-פריקרדיום,  19-COVID
תגובות