COVID-19 בישראל

יום רביעי ברציפות עם מעל 100 מאומתים. בהר"י דורשים לפעול מיד

לנוכח העלייה במספר מאומתי הקורונה, בהר"י דורשים מהממשלה להפעיל מיד מבצע התחסנות לאומי של בני 15-12, חובת עטיית מסיכות במקומות סגורים ואכיפה בלתי מתפשרת כלפי מפרי בידוד

מ"מ יו"ר הר"י דורש: חיוב מיידי של עטיית מסיכות במקומות סגורים, במוסדות לימוד ובקייטנות. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

"זה היום הרביעי עם מעל 100 מאומתים חדשים ולפני שהמספרים יקפצו ל-1,000 ביום", אומר הבוקר (ה') ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים ב"שיבא" ומ"מ יו"ר הר"י, "על הממשלה החדשה לפעול מיידית: אין 100 ימי חסד. הקורונה מתפשטת במהירות באירופה ומרימה ראש גם אצלנו. חייבים לעצור את זה באסרטיביות וללא היסוס - המסיכות יחד עם ההתחסנות יגנו עלינו ועל סביבתנו".

כפי שזה מסתמן הבוקר, העלייה היומית במספר הנדבקים מאומתי הקורונה בהתפרצות הנוכחית בישראל כבר הגיע ל-105 בממוצע השבוע, כאשר אתמול (ד') אובחן מספר השיא של מאומתים יומיים בפרק הזמן הזה – 138. אם עד סוף השבוע יתברר שמגמה זאת נמשכת – כלומר מעל 100 ביום – יפעיל משרד הבריאות את ההנחיה הגורפת המחייבת מחדש מסיכות בכל החללים הסגורים.

מאז חצות ועד מועד הדיווח היומי הבוקר (ה', 09:20) אובחנו כבר עוד 45 נדבקים חדשים. במקביל עלה מחדש מספר החולים במצב פעיל עכשווי ל-680 אלא שבבתי החולים מאושפזים 52 (אחד יותר לעומת שלשום) כאשר 26 מהם במצב קשה, 18 מונשמים. כמו כן, נוסף הלילה מקרה מוות אחד למניין הנפטרים מהמחלה בישראל - 6,429.

בשלב זה בכירי המומחים במשרד הבריאות עדיין סבורים שניתן לדחות הפעלת צעדים דרסטיים יותר לבלימת ההתפרצות שכן היא מקומית. הראיה: בנימינה עברה הבוקר להיות צבועה ב"אדום" בהתאם לתכנית הרמזור והיא היישוב היחיד בארץ בצבע הזה עם ציון 8 ו-122 חולים במצב פעיל. מודיעין-מכבים-רעות צבועה בצהוב כיוון שבה אובחנו 71 מקרי קורונה. כל שאר המדינה עדיין צבועה ב"ירוק".

לפי שעה דבקים המומחים השונים בהערכה לסבירות נמוכה של תחלואה קשה. בדיונים שנערכו אתמול הוסבר לשרי הממשלה כי החיסון הניתן בארץ ("פייזר") יעיל כנגד וריאנט דלתא ההודי של הנגיף. הוחלט שאיסור כניסת זרים לישראל יימשך עד סוף אוגוסט.

כמו כן דווח שבמהלך החודש האחרון טסו כ-20 אלף ישראלים למדינות שהוגדרו כמצויות בסיכון ולא קיבלו על כך את אישור "ועדת החריגים".

במהלך הדיון אצל ראש הממשלה נפתלי בנט, הועלתה הצעה, שנדחתה על ידי צוות המומחים לפחות בשלב הזה, לאסור יציאת ילדים ומבוגרים לא מחוסנים מהארץ. היועץ המשפטי לממשלה הצביע על קשיים משפטיים הכרוכים באיסור כזה. בין הסבורים שהחלטה כזאת בנקודת הזמן הנוכחית דרמטית מדי היו חברי צוות היועצים פרופ' ערן סגל, פרופ' אלי וקסמן ופרופ' רן בליצר. הנימוק: מצב ההתחסנות בישראל טוב מאד לעומת שאר העולם.

עד כה התחסנו במנה הראשונה 5,517,209 ומהם 5,153,966 גם בשנייה. בימים האחרונים קצב ההתחסנות נמצא בעלייה מוגברת: אתמול, לפי דו"ח משרד הבריאות, קיבלו 10,467 ישראלים את המנה הראשונה – בכ-4,000 יותר מאשר שלשום ופי שניים לעומת יום קודם. במנה השנייה התחסנו אתמול 1,059. ניכרת עלייה זוחלת בשיעור המתחסנים הצעירים (19-10).

ד"ר זאב פלדמן. "המסיכות יחד עם ההתחסנות יגנו עלינו"

אבל בדיון גם דווח כי לערך מחצית מהנדבקים של הימים האחרונים שגם חוסנו מציגים, למרבה ההפתעה, תסמינים. כמו כן דווח על כך שהנוחתים בנתב"ג ועוברים שם בדיקות חובה לא מקבלים את התוצאה מיד אלא רק לאחר יומיים ובפרק הזמן הזה, אם היו ביניהם נשאים של הנגיף, הם עלולים להפיצו בעוד שהיה עליהם למעשה להימצא בבידוד.

לנוכח נתונים אלה קורא הבוקר ד"ר פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה ומ"מ יו"ר הר"י לממשלה החדשה לפעול מיידית. לדבריו, על הממשלה להחליט במהירות על מבצע התחסנות לאומי של כל בני הנוער בגילאי 12-15 וקידום הסברה אינטנסיבית להורים ובני הנוער ובמקביל לפעול להפסקת השיח האלים של ״מתנגדי החיסונים״ נגד צוותי הרפואה ברשתות .

פלדמן דורש חיוב מיידי של עטיית מסיכות במקומות סגורים, במוסדות לימוד ובקייטנות – "זה היום הרביעי עם יותר מ-100 מאומתים חדשים ולפני שהמספרים יקפצו ל-1,000 ביום, כפי שקורה כעת באירופה ואוסטרליה, חייבים לעצור את זה ללא היסוס. אנחנו לא יודעים מי מהאנשים שאנחנו או ילדינו פוגשים הגיע ממדינה אדומה, מתגורר במודיעין או בנימינה. המסיכות יחד עם ההתחסנות יגנו עלינו".

עוד דורש פלדמן לנקוט "אפס סובלנות כלפי מפרי בידוד המאיימים על החופש של כולנו" ולהפעיל "אכיפה מהודקת ובלתי מתפשרת כלפי מפרי הבידוד". לדבריו, יש להקצות מיד משאבים על מנת להגיע כבר בימים הקרובים לכל מפר הנחיות נסיעה למדינה אדומה או מפר בידוד ולהטיל קנסות כבדים – "הם מסכנים את בריאותנו, בריאות ילדינו ואת החופש של כולנו אחרי שנה של סגרים".

מעל 180 מיליון חולי קורונה ברחבי העולם

בעולם נחצה הבוקר עוד רף ומניין החולים והנדבקים בקורונה מאז תחילת המגיפה חצה את ה-180 מיליון - 180,374,238 וגם מניין המתים המצטבר מתקרב לארבעה מיליון - 3,907,694.

הודו מצמצמת את הפער בינה לבין ארה"ב כאשר עד כה אובחנו בה מעל 30 מיליון חולים, לפחות לפי הדיווח הרשמי, בעוד שבארה"ב מעל 34 מיליון, כלומר כעשירים מאוכלוסייתה מאז תחילת המגיפה.

בארה"ב כבר התחסנו לפחות במנה הראשונה מעל 53% מאזרחיה בעוד שבהודו רק 17%.

נושאים קשורים:  ד''ר זאב פלדמן,  הר"י,  חדשות,  תחלואת קורונה,  עטיית מסיכות,  חיסונים,  19-COVID
תגובות
25.06.2021, 10:03

אני מתנגד חיסון בילדים, אין לכם זכות לא אתית לא מוסרית ולהציג עמדה כזו בשם האיגוד, זו דעתכם האישית שמונעת בעיקר מהיסטריה, העובדה שהמחלה אינה פוגעת בילדים בצורה קשה לא נלקחת בחשבון, העובדה שהחיסון לא מונע הדבקה והתובנה לכך לא מחלחלת מלמדת על בורות. כל מה שאני רואה זה קבוצה של אנשים שהאינטרסים האישיים שלהם והצורך שלהם לשמור על עצמם מוכנים לחשוף ילדים לסיכון מיותר ללא הצדקה רפואית או אתית, תתבישו לכם, לפני 10 שנים הפכתם את הרופאים לפקידים מחתמי כרטיס נוכחות אתה רופא מ 8-4, והמציאות שרופא מחתים כרטיס יציאה וממשיך לעבוד, היא פרקטיקה ידועה, גם לכם. אבל אתם יודעים יותר טוב. הסכם השכר נגמר לפני שנה ומה? התקנים שניתנו בקורונה היו זמניים , הפער בן הפריפריה למרכז נשמר, הוועדה לקיצור תורנויות מוסמסה. אז תתעסקו עם מה שהבטחתם להתעסק.

אנונימי/ת
25.06.2021, 10:11

לגמרי נכון.

25.06.2021, 17:04

תודה ד'ר אליאס. מחזק.

אנונימי/ת
25.06.2021, 10:10

הסיבה העיקרית לעליה במספר המאומתים היא….. שחזרו לבדוק.
הם מאומתים. לא חולים.

אנונימי/ת
25.06.2021, 10:43

אנונימי. האם שם משפחתך הוא במקרה סוג של אדמה מדברית?

חובת עטייה...זה בולשיט. אם יש פטורים כמו למשל לחדרי כושר, לחללים סגורים במסעדה, לא עשינו כלום.
הפטורים פוגעים בהיענות כלל הציבור.
הוירוס לא מעניק פטורים.

אנונימי/ת
25.06.2021, 14:03

דחוף- חובת בידוד גם למחוסנים.
וחובת בידוד לחוזרים מחו"ל מחוסנים.

לא ברור למה הפירצה הזו פתוחה?

האם כדי לעודד חיסונים מעודדים התפרצות?!?