חדשות

יו"ר החברה לטיפול בהשמנה: "כבר נחלנו בעבר אכזבות מתרופות"

ה-FDA אישר את השימוש בהורמון סמגלוטייד בזריקת Wegovy לטיפול בהשמנה ובחברה לטיפול בהשמנה מבהירים: מינון ההורמון בזריקה שונה מזה שב"אוזמפיק" שאינה מותווית לטיפול בהשמנה

השמנת יתר, עודף משקל. אילוסטרציה

"כבר נחלנו בעבר אכזבות מתרופות לטיפול בהשמנה, שבשעתו נשאו בשורה אבל בהמשך הורדו מהמדפים בשל שימוש לא נכון שגרר תופעות לוואי", אומר הבוקר ד"ר דרור דיקר, יו"ר החברה הישראלית לחקר וטיפול בהשמנה, בעקבות האישור שניתן על ידי ה-FDA לשימוש בזריקת Wegovy המכילה את ההורמון האנלוגי סמגלוטייד 2.4 מ"ג לטיפול בהשמנה.

הרופאים בארץ מדווחים על גל צונאמי של עניין מהציבור בעקבות הפרסומים הרבים על אישור ה-FDA להורמון האנלוגי - GLP-1 סמגלוטייד 2.4 מ"ג לטיפול בהשמנה. על רקע הבלבול הרב בנושא, מבקשת החברה הישראלית לחקר וטיפול בהשמנה להבהיר: "מינון ההורמון האנלוגי סמגלוטייד, שאושר כטיפול בהשמנה לאחר מחקרים מעמיקים, הוא 2.4 מ"ג. מינון זה שונה מההורמון הקיים בתרופה אוזמפיק, אשר מכילה 1 מ״ג.  למרות אישור ה-FDA, התרופה עדיין לא נמצאת בארץ".

עוד מבהירים בחברה הישראלית לחקר ולטיפול בהשמנה כי "אוזמפיק", הנמכרת בישראל תחת ההתוויה של טיפול בסוכרת בלבד, לא נחקרה לטיפול בהשמנה, ולפיכך אינה מותוות לטיפול בהשמנה.

"לצערנו", מסר ד"ר דיקר, "ל-25% מהאוכלוסיה הבוגרת בישראל אין אף תרופה הרשומה לטיפול בהשמנה הכלולה בסל הבריאות.
בישראל יש שלוש תרופות המאושרות לטיפול בהשמנה, ולפיכך יש לעשות כל מאמץ לנהל את הטיפול באנשים החיים עם השמנה בראייה כוללנית של שינוי תכולת המזון, התאמת הפעילות הגופנית, ושילוב טיפול תרופתי מאושר".

נושאים קשורים:  ד"ר דרור דיקר,  Wegovy,  טיפול בהשמנה,  סמגלוטייד,  אוזמפיק,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
05.10.2021, 01:23

אוזמפיק לא פחות מסנסציה, גם על 1 מג רואים ירידה מדהימה