COVID-19 בישראל

החל מהיום: בוטלו כל הגבלות התו הירוק והתו הסגול

המגבלות שימשיכו להיות בתוקף: חובת עטיית מסיכה במרחבים סגורים, חובת בידוד לכל מי שלא התחסן או החלים ובא במגע עם חולה קורונה והגבלות על הכניסה לישראל

ילדים ומבוגרים לא מחוסנים יורשו להיכנס לבתי מלון, מסעדות, אולמות וגני אירועים, איצטדיוני ספורט ועוד. צילום: מרים אליסטר/ פלאש 90

על פי המלצות משרד הבריאות ו"מגן ישראל", שהתקבלו על ידי הממשלה, החל מהיום (ג', 1.6.2021) בוטלו הגבלות התו הירוק והתו הסגול. החלטה זו התקבלה על רקע נתוני התחלואה הנמוכים והמשך מגמת הירידה בכל המדדים הנמשכת על פני השבועות האחרונים. לאור מגמות אלו, פעימות ההקלה למגבלות הקורונה ממשיכות לשלב מתקדם, המקרב את החיים בישראל למצב של שגרה מלאה.

ביטול התו הירוק מאפשר כניסה ללא הגבלות לכלל המקומות ולכל הסקטורים. החל מהיום לא תידרש יותר הצגת תו ירוק או הצגת בדיקת קורונה שלילית בתוקף. הכניסה תתאפשר לכל אחד, לרבות ילדים ומבוגרים שאינם מחוסנים, בכל המקומות שפעלו עד כה תחת התו הירוק, כגון בתי מלון, מסעדות, אולמות וגני אירועים, איצטדיוני ספורט ועוד.

ביטול התו הסגול קובע כי לא יחולו מגבלות על התקהלויות או תפוסות. כלל המקומות יכולים לפעול כבשגרה, ללא הגבלת כמויות קהל, הגשת מזון ותנאים מיוחדים אחרים שנקבעו להפעלת המקום. הקלות אלו יחולו גם על מקומות עבודה ותחבורה ציבורית.

ממשרד הבריאות נמסר כי ביטול התו הירוק והסגול אינו מסמן את סיום מגיפת הקורונה וישנן עדיין הגבלות אשר נדרשות כדי לצמצם את האפשרות להתפרצות מחודשת ולשמור על רמות התחלואה הנמוכות בישראל. המגבלות שימשיכו להיות בתוקף: חובת עטיית מסיכה במרחבים סגורים; חובת בידוד לכל מי שלא התחסן או החלים ובא במגע עם חולה קורונה מאומת; חובת בידוד לחוזרים ממדינות בסיכון גבוה (על פי הרשימה שמתעדכנת מעת לעת באתר משרד הבריאות); חובת בדיקה לכל הנכנסים לישראל, לרבות מחוסנים ומחלימים, שהחל מהיום בדיקה זו הפכה להיות בדיקה בתשלום. כמו גם חובת בדיקת קורונה 72 שעות לכל היותר לפני כניסה לישראל.

חובת הבידוד חלה ל-14 ימים מלאים, עם אפשרות לקיצור לעשרה ימים במידה שהתקבלו שתי תוצאות בדיקות PCR שליליות, השנייה ביום התשיעי לבידוד.

במשרד הבריאות מבקשים לציין כי בעוד שמצב התחלואה בישראל הוא טוב מאוד, בעולם הקורונה עדיין נוכחת בשיעורים גבוהים. מדינות רבות עדיין מתמודדות עם רמות תחלואה גבוהות וכן קיים כל העת סיכון להתפשטות של וריאנטים חדשים שיכולים להיות בעלי עמידות גבוהה יותר לחיסונים.  לכן, לצד הפתיחה הרחבה של המשק והחזרה לשגרת חיים כמעט מלאה בתוך ישראל, קיימת חשיבות עליונה לשמירה הדוקה וקפדנית על ההגבלות שקשורות בכניסה ויציאה מהארץ.

בעת הזו, משרד הבריאות עדיין ממליץ להימנע ככל הניתן מטיסות לחו"ל שאינן חיוניות, ודורש מכל מי שנוסע להקפיד על ההגבלות הנוגעות לכניסה ויציאה מישראל. "שמירה על מדיניות הגבולות היא מפתח מרכזי ביכולת לשמור על ההישגים שהושגו בבלימת המגיפה ובשמירה על אורחות החיים", נמסר במשרד הבריאות.

נושאים קשורים:  מגיפת הקורונה,  משרד הבריאות,  חדשות,  תו ירוק,  עטיית מסיכה,  19-COVID,  בידוד
תגובות