COVID-19 בישראל

נכנסו לתוקף הוראות חדשות לכניסה לישראל ולנוסעים לחו"ל

גם מי שחלו והחלימו או חוסנו ייכנסו לבידוד עם הגעתם לארץ מהמדינות אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ותורכיה

נוסעים חוזרים בנתב"ג. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

החל מאתמול (ב') נכנסו לתוקף הוראות חדשות בדבר כניסה לישראל ויציאה ממנה של אזרחי הארץ ותושביה, לרבות מחוסני קורונה ומחלימים. החידוש בהוראה הוא שמחוסנים ומחלימים ישראלים ששהו באוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ותורכיה פחות מ-12 שעות, במסגרת המתנה לטיסת קונקשן ולא יצאו משדה התעופה במהלך ההמתנה – לא יחויבו בנחיתתם בבידוד.

שבע המדינות הללו מוכרות מכבר בהקשר לחובת בידוד ובדיקות: במשך עשרה ימי הבידוד חייב כל מי שהגיע מהן בשתי בדיקות PCR שליליות שייעשו בעת הכניסה לישראל ובדיקה נוספת ביום התשיעי לבידוד. או לחלופין, יחויב בבידוד ביתי למשך 14 יום בכפוף לבדיקת PCR אחת בעת הכניסה לישראל, שהיא חובה לכלל הנכנסים לישראל.

לא מן הנמנע שרשימת מדינות אלו תורחב בהתאם לתמונת המצב בתחלואה במדינות אחרות בעולם.

כלל הנכנסים לארץ, אזרחים וזרים, לרבות מחלימים ומחוסנים, חייבים בכניסתם מכל יעד שבו שהו בחו״ל מעל 72 שעות, להציג בעת העלייה למטוס במדינת המוצא תוצאות בדיקת PCR שלילית שנעשתה במהלך 72 שעות בטרם המראה לישראל וכן נדרשים לבצע בדיקת PCR בעת הכניסה לישראל.

בהודעת משרד הבריאות נמסר כי הקריטריונים לגבי בידוד ובדיקות שנוגעות  לוועדת חריגים, לצורך קבלת אישור היציאה לשבע המדינות הנ"ל הן, בין השאר: היוצאים לצורך הומניטרי או צורך חיוני חריג. ספורטאים (באישור מנכ"ל משרד התרבות והספורט) וכן שליחים רשמיים של מוסדות לאומיים (באישור משרד העלייה והקליטה). אזרחים ותושבים ישראלים, החוזרים למקום מגוריהם הקבוע במדינות אלו, נדרשים להצהיר על כך בפני וועדת החריגים ולצרף מסמכים תומכים.

גם צוותי האוויר, שליחים ישראלים שאושרו על ידי מנכ"ל משרד החוץ, מנכ"ל משרד הביטחון או מנכ"ל משרד ראש הממשלה, נציגים זרים ואזרחים זרים אינם נדרשים בקבלת אישור יציאה מישראל מטעם ועדת החריגים.

מי שחלו והחלימו או חוסנו עוד בחו"ל ייכנסו לבידוד עם הגעתם לארץ ויוכלו לבקש פטור מבידוד באופן הבא: עליהם לבצע בדיקה סרולוגית בישראל באחת המעבדות המוכרות על ידי משרד הבריאות. יש להישאר בבידוד עד לקבלת התוצאה של הבדיקה הסרולוגית. רק לאחר מכן ניתן להגיש בקשה ליציאה חריגה מהארץ במהלך הבידוד בצירוף תיעוד של תוצאת הבדיקה הסרולוגית ותיעוד בדיקת PCR או אנטיגן חיובית או סרולוגית שנעשו בחו"ל ומעידות על הדבקה, או תעודת התחסנות רשמית. יש להמתין לפחות עשרה ימים בין קבלת תוצאה חיובית לקורונה לבין ביצוע הבדיקה הסרולוגית.

נושאים קשורים:  19-COVID,  בידוד,  חו"ל,  נתב"ג,  חדשות,  בדיקת קורונה
תגובות