חדשות

ירוק וידידותי: בית החולים הדסה עין כרם החל לפעול על ידי גז טבעי

מערכות החימום בבית החולים הוסבו להזנה מגז טבעי ובעתיד תוקם בבית החולים תחנת כוח לייצור חשמל מגז לצריכה עצמית - החיסכון הצפוי נאמד במיליוני שקלים בשנה

תשתיות גז טבעי ב"הדסה עין כרם". צילום: דוברות בית החולים

אחרי למעלה משנה של עבודה אינטנסיבית ופריסת תשתיות נרחבות, בית החולים הדסה עין כרם החל לפעול על ידי גז טבעי כחלק משינוי שעובר המוסד בשנים האחרונות, ובכך הפך להיות המוסד הציבורי הרשמי הגדול ביותר בירושלים שהופעל לראשונה על ידי גז טבעי.

"הגז הטבעי הינו משאב האנרגיה הגדול שנמצא במדינת ישראל היום וזה נכון  לעוד עשרות שנים קדימה", מסביר אורי גולדשטיין, מנהל אגף בינוי ואחזקה של הסתדרות מדיצינית הדסה ומוביל הפרויקט. "הוא זול יותר לשימוש וממעיט את פליטת המזהמים, מה שעושה אותו מאוד ידידותי לסביבה. כאשר מדינת ישראל החלה לפרוס תשתיות ברחבי הארץ על ידי נתג''ז (החברה ממשלתית להקמת תשתיות גז בארץ), החלטנו שאנו רוצים גם לעבור לשימוש בגז טבעי ועברנו את כל התהליכים שנדרשו עד שקיבלנו אישור רשמי לכך.

"בשנה האחרונה אנו עובדים בבית החולים הדסה עין כרם על שני פרויקטים במקביל – הראשון הוא הסבת כל מערכות החימום הקיימות היום בבית החולים כמו דוודי קיטור ותנורי מים חמים המופעלים בטמפרטורה גבוהה בלחץ, להזנה מגז טבעי, והשני הוא הקמת תחנת כוח לייצור חשמל לצריכה עצמית המופעלת על גז טבעי. החיסכון הצפוי משני הפרויקטים הללו יחד נאמד במיליוני שקלים בשנה, נוסף על תועלת סביבתית מדהימה. בזכות המעבר לגז טבעי, הפחתנו משמעותית את פליטת הגזים מזהמי האוויר - צעד נוסף הנעשה כחלק ממאמציה של הדסה להפוך לארגון ירוק וידידותי לסביבה".

ברונו לביא, משנה תפעולי למנכ"ל ואחראי על הפרויקט מטעם ההנהלה: "הדסה היא הצרכן הגדול בירושלים והכי קרוב לתחנת הפחתת הלחץ ה–PRMS של כל מחוז ירושלים. הרצון להתייעלות אנרגטית וחיסכון בעלויות הוא חלק מהחזון של הדסה להפוך למוסד ירוק. המטופלים שלנו והסובבים אותנו יזכו לנשום אוויר נקי יותר והחיסכון הכלכלי יאפשר לבית החולים הרחבה של שירותים שאותם יוכל להעניק למטופלים. בית החולים הדסה יהיה בית החולים הראשון בארץ אשר יפעיל תחנת כוח באמצעות גז טבעי ואנו גאים בכך מאוד".

גלעד שי, מנכ"ל רתם גז טבעי מקבוצת רימון, הוסיף: "רתם גז טבעי, המקימה את רשת חלוקת הגז הטבעי באזור ירושלים ובית שמש, מברכת ושמחה על התחברותו הצפויה של בית החולים הדסה לרשת החלוקה. זהו צעד ראשון וחשוב בדרך לחיבור צרכנים נוספים באזור ירושלים, המביא את בשורת הגז הטבעי לעיר הבירה לטובת הפחתת זיהום האוויר לתושבים באזור ולמען חיסכון כלכלי משמעותי למפעלים ולעסקים בעיר, בתמיכתו ובעידודו של שר האנרגיה ובכירי המשרד".

נושאים קשורים:  איכות הסביבה,  גז טבעי,  חדשות,  חיסכון באנרגיה,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות