חדשות

10 מיליון שקל יוקצו לבניית פגייה חדשה וממוגנת ב"ברזילי"

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע כי החליט להקצות את הסכום שנדרש להשלמת בניית מחלקת פגים מתקדמת וממוגנת במרכז הרפואי באשקלון

הדמיה של בניין הפגייה ב"ברזילי". צילום: דוברות בית החולים

משרד הבריאות יקצה עשרה מיליון שקל להשלמת בניית פגייה חדשה וממוגנת בבית החולים ברזילי. שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע אמש (ד') כי החליט להקצות את הסכום שנדרש לשם השלמת בניית מחלקת פגים חדשה במרכז הרפואי באשקלון.

נכון להיום שוכנת הפגייה במשכנה הישן, צמוד למערך המיילדות של המרכז הרפואי, במבנה בלתי ממוגן שמחייב פינוי מהיר של הפגים בכל הסלמה בטחונית למרחב אחר מוגן של בית החולים.

שר הבריאות אדלשטיין מסר: "בית החולים ברזילי הוא המוצב הקדמי שלנו בזמן לחימה מול חמאס בעזה, ומקום שנותן את המענה למאות אלפי תושבי האזור. חיוני למגן ולשכלל את הפגייה שתהיה מוכנה גם לזמן חירום עם האמצעים הטובים ביותר".

במרכז הרפואי ברזילי נולדים מדי שנה כ-800 יילודים שנזקקים לטיפול במחלקה לטיפול מיוחד ביילוד ובפג, בניהולו של ד"ר מולי צנגן, וכ-50 יילודים נולדים במשקל נמוך במיוחד: נמוך מ-1500 גרם. על פי התכנית, הפגייה החדשה הממוגנת תשוכן במבנה בן שתי קומות ותכיל חדרי משפחה אישיים, חדרי הסתגלות, חדרי טיפול נמרץ פרטיים, חדרי הנקה ועוד.

פרופ' יניב שרר, מנהל המרכז הרפואי ברזילי, מסר: "הקמת פגייה חדשה וממוגנת היא בשורה חשובה ומשמחת מאוד עבור המרכז הרפואי ועבור תושבי האזור. ברזילי הוא העוגן הרפואי עבור מרחב אשקלון, יישובי עוטף עזה, שדרות, קריית גת והסביבה, ואנו מחויבים להעניק למטופלים שלנו רפואה טובה, איכותית, מתקדמת וכמובן – בטוחה. אני רוצה להודות לשר יולי אדלשטיין ולמנכ׳ל פרופ׳ לוי על המחויבות הבלתי מתפשרת שלהם לרפואה הציבורית ולתושבי האזור, לחטיבת בתי החולים הממשלתיים, ולכל השותפים היקרים שלנו לפרויקט הכל כך משמעותי הזה".

נושאים קשורים:  פגייה,  שר הבריאות יולי אדלשטיין,  בית החולים "ברזילי",  פרופ' יניב שרר,  ד"ר מולי צנגן,  חדשות
תגובות