חדשות

פרופ' טל חסין זכה בפרס בינלאומי לחדשנות בקרדיולוגיה

פרס Top innovation הוענק לחסין על הצגת תוצאות עדכניות במחקר העוסק ב"מיני מחשב" ראשון מסוגו שהושתל בלב אדם למניעת דום לב

פרופ' טל חסין, מנהל יחידת אי ספיקת לב ב"שערי צדק". צילום: דוברות בית החולים

פרופ' טל חסין, מנהל יחידת אי ספיקת לב בבית החולים שערי צדק בירושלים, מזכיר החוג לאי-ספיקת לב באיגוד הקרדיולוגי בישראל, זכה בפרס Top innovation בכנס בינלאומי לחדשנות בקרדיולוגיה, על הצגת תוצאות עדכניות במחקר העוסק ב"מיני מחשב" ראשון מסוגו שהושתל בלב אדם למניעת אירועים של דום לב.

בעקבות בחירתו של "שערי צדק" להיות בית החולים החלוץ לשימוש בטכנולוגיית ה-V-LAP של חברת וקטוריוס, החל המחקר הראשון בארץ לבחינת הטכנולוגיה המתקדמת. ה-V-LAP הוא חיישן אלחוטי ללא סוללה, המושתל על המחיצה שבין העלייה השמאלית והימנית בלב, למדידת הלחץ בעלייה השמאלית וזיהוי הידרדרות באי ספיקת לב.

הפרוצדורה הראשונה בישראל בוצעה על ידי צוות רב תחומי - פרופ׳ חסין, ד"ר רפי וולף, ד״ר דוד מירקין וד״ר טטיאנה ויצמן רופאים בכירים במרכז הלב המשולב, בשיתוף עם יחידת המחקר של מרכז הלב.

פרופ' חסין הסביר: "נתונים ראשוניים מציגים יעילות ובטיחות להליך. אנו מקווים שזוהי יריית הפתיחה בתחום הטיפול שתסייע רבות למטופלים הסובלים מאי ספיקת לב. אנחנו גאים להיות חלק מהמחקר הקליני והתוצאות מבטיחות. זה נותן לנו הזדמנות להיות במרכז הבמה בפיתוחים טכנולוגיים ביותר בתחום של אי ספיקת לב".

נושאים קשורים:  פרופ' טל חסין,  אי ספיקת לב,  בית החולים שערי צדק,  חדשות
תגובות
21.04.2021, 11:29

השאלה היא האם החיישנים משדרים ישירות למרכז רפואי להתייחסות והאם במרכז כזה יהיה מי שיקרא הממצאים?