חדשות

מנכ"ל "לאומית" קורא לשיתופי פעולה מורחבים בין כל קופות החולים

בראיון ל"כלכליסט" מציע חיים פרננדס להעביר כספים מתקציב הביטחון למערכת הבריאות, להפסיק לבזבז תקציב בתקופה הקרובה על עדכון שכר הרופאים ולחזק את רפואת הקהילה

חיים פרננדס, מנכ"ל קופת החולים לאומית. "תחרות פרועה של הקופות על מבוטחים הנובעת משיקולי אגו"

“יש מקום לשיתופי פעולה כאלה ואחרים בין כל ארבע קופות החולים וזה מתחייב ברכש, בשימוש במעבדות, בלוגיסטיקה, אפילו הפעלת סניף משותף שייתן שירותים למבוטחים של שתי קופות, לפחות במקומות שבהם יש מעט מבוטחים לכל אחת מהן". כך מציע מנכ"ל קופת החולים לאומית חיים פרננדס בראיון עם אדריאן פילוט המתפרסם הבוקר (ה') ב"כלכליסט".

את התחרות שמתנהלת בין ארבע קופות החולים כינה פרננדס "תחרות פרועה על מבוטחים הנובעת משיקולי אגו". לדבריו, יש להעביר כספים עודפים מתקציב הביטחון למערכת הבריאות ובמיוחד לקהילה, ואסור שיבוזבז תקציב בתקופה הקרובה על עדכון שכר הרופאים. "אסור שהכסף ילך לעדכון שכר הרופאים. זה לא עוזר לקדם את הבריאות", ציין. "הסכם הרופאים מ־2011 היה נדיב מאוד ויצר גירעון במערכת, בעיקר בקופות ופגע בשירותים. האינדיקציה לכך: התארכות בעשרות אחוזים של התורים לרפואה מייעצת. היום בפריפריה יש כ־1.5% אשפוזי בית ו־99% בבתי החולים. היעד חייב להיות 15%־20% בבית ורק 80% במחלקות. חייבים לתת תמריצים לכך, לבתי החולים ולא לקופות”.

עוד אמר מנכ"ל "לאומית" כי "הממשלה, באוזלת יד מדהימה, לא עוצרת את הבזבוז של מיליארד שקל בשלוש שנים האחרונות ובכלל זה בתקופת מגיפת הקורונה, אולי בשל חוסר משילות וחוסר יכולת. משרד הבריאות יודע שהיה שימוש לא ראוי בתקציב. ההוצאה לבריאות", הוסיף, "גדלה מדי שנה ב־5%. היא תגדל גם בשנים הבאות בגלל הזדקנות האוכלוסיה, העלייה בתוחלת החיים והעלייה במחירי שירותי הבריאות.

"בישראל, 64% ממערכת הבריאות היא ציבורית בעוד שהממוצע במדינות ה-OECD עומד על 74%. על הממשלה הבאה להגיד: חייב להיות גידול בחלק הציבורי. בריאות היא מוצר ציבורי וחייבת להיות נגישה לכולם, שכל אחד ישתמש כמה שצריך וישלם לפי יכולתו" .

נושאים קשורים:  חיים פרננדס,  קופות החולים,  תקציב מערכת הבריאות,  חדשות,  קופת חולים לאומית
תגובות