COVID-19 בישראל

מחקר ב"שיבא" מצא רמות נוגדנים גבוהות גם חודשיים אחרי החיסון

פרופ' גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים ב"שיבא": "לרוב מוחלט מקרב העובדים שנבדקו יש רמות נוגדנים גבוהות גם חודשיים לאחר מנת החיסון השנייה והרבה מעל הסף החיובי"

חבר צוות רפואי מקבל את החיסון לקורונה. צילום ארכיון: מרים אליסטר/ פלאש 90

מתוצאות ראשוניות של מחקר שנערך בקרב עובדי בית החולים שיבא שקיבלו את שתי מנות תרכיב החיסון של "פייזר" נגד קורונה, עולה כי כחודשיים מיום מתן המנה השנייה של החיסון, לרוב מוחלט של משתתפי המחקר היו  רמות נוגדנים גבוהות – הרבה מעל הסף החיובי.

במעקב סרולוגי שנעשה בקרב 2,500 עובדי בית החולים שחוסנו נגד קורונה נמצאו רמות נוגדנים גבוהות ברוב הנבדקים גם לאחר חודשיים מיום מתן המנה השנייה של החיסון לקורונה.

פרופ' גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים במרכז הרפואי שיבא, שהובילה את המחקר, מסרה ל"דוקטורס אונלי": "אנו רואים אמנם ירידה צפויה, אך לא מטרידה או מדאיגה, ברמת הנוגדנים, אך מתוך 2,500 עובדי המרכז הרפואי שיבא המשתתפים במחקר, לרוב מוחלט יש עדיין רמות נוגדנים גבוהות גם חודשיים לאחר מתן מנת החיסון השנייה הרבה מעל הסף החיובי".

עוד הוסיפה פרופ' רגב-יוחאי כי לעובדים הבודדים שבבדיקותיהם נצפתה ירידה ברמת הנוגדנים מתחת לסף, מבוצעות בדיקות נוספות שמטרתן לברר האם יש לכך משמעות מבחינת רמת ההגנה מקורונה.

השלב הבא הצפוי במחקר הוא במועד שלושה חודשים מיום מתן המנה השנייה של החיסון. 

נושאים קשורים:  פרופ' גילי רגב-יוחאי,  שיבא,  חיסון לקורונה,  חדשות,  מחקר,  19-COVID
תגובות