מינויים

ד"ר דרור דיקר נבחר לנשיא הפדרציה האירופאית לרפואה פנימית

ד"ר דיקר, מנהל מחלקה פנימית בבית החולים השרון, ייכנס בסוף השבוע לתפקיד נשיא הפדרציה המאגדת יותר מ-50 אלף פנימאים: "כניסתי לתפקיד היא הכרה באיכות הרפואה הפנימית בישראל"

ד"ר דרור דיקר, יו"ר החברה לחקר ולטיפול בהשמנה. "קיים קושי מהותי בניהול שיח רפואי או מקצועי אודות השמנה שיוביל להבניית תשתית טיפולית לאומית לטיפול במחלה"

נשיא חדש לפדרציה האירופאית לרפואה פנימית - ד"ר דרור דיקר, מנהל פנימית ד' בבית החולים השרון במרכז רפואי רבין. ד"ר דיקר ייכנס בסוף שבוע זה לתפקיד נשיא הפדרציה המאגדת 35 מדינות ולמעלה מ-50 אלף רופאים פנימאים.

הכניסה לתפקיד תהיה במהלך הכנס השנתי של הפדרציה, שיתרכז בתחלואת הקורונה ובהשפעות רוחב שלה. מעבר לענייני הקורונה, עוסקת הפדרציה האירופאית בקידום הרפואה הפנימית וההון האנושי במחלקות בעולם של תת התמחויות ותחת איום של עזיבת רופאים פנימאים את המקצוע. כמו כן, בקביעת מדיניות הגוש האירופאי בתחום הכשרת רופאים פנימאים ובדגש על מתמחים ורופאים צעירים.

"הרפואה הפנימית נקלעה השנה לסערת הנגיף העולמי. בכלל בתי החולים בעולם נושאות המחלקות הפנימיות בעול העיקרי של הטיפול בחולי הקורונה", אומר ד"ר דיקר. "כניסתי לתפקיד היא בראש ובראשונה הכרה באיכות הרפואה הפנימית בישראל, למרות התנאים הקשים בהם אנו פועלים.

"בשנה החולפת, על רקע הקורונה, עלה היקף ההיוועצויות ותחלופת המידע במסגרת הפדרציה האירופאית. חלקנו מהניסיון המצטבר במדינות אירופה בטיפול בחולי הקורונה ומהכלים הרפואיים שנוסו והצליחו במדינות שונות. כך למשל, בתקופה האחרונה אנו חולקים עם עמיתינו האירופאים מידע חשוב על הצלחת מבצע החיסונים האפקטיבי בארץ, שמצליח להפחית את התחלואה באופן מובהק ומעבר לכל התחזיות בקרב האוכלוסיה המחוסנת".

פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית, בירך על המינוי: "מדינת ישראל לא משופעת בנציגים בעמדות בכירות בגופים בינלאומיים. כניסת ידידי ד"ר דיקר לתפקיד הרם היא ציון כבוד למדינה וגם הכרה באיכות הרפואה הפנימית בארץ, חרף התנאים הקשים בהם אנו מצויים ביומיום. ד"ר דיקר, שימש לפני בתפקיד יו"ר האיגוד לרפואה פנימית. אני שמח לאחל לו בשם כלל מנהלי המחלקות הפנימיות, המומחים, המתמחים והצוותים כולם - בהצלחה".

נושאים קשורים:  ד"ר דרור דיקר,  מינוי,  פרופ' אבישי אליס,  הפדרציה האירופאית לרפואה פנימית,  חדשות
תגובות