COVID-19 בישראל

יולדת חולת קורונה ללא מחלות רקע נפטרה ב"הלל יפה"

מצבה של יולדת נוספת, גם היא ללא מחלות רקע, שנותחה בניתוח קיסרי בשבוע שעבר ב"סורוקה", הוחרף והצוות הרפואי נאלץ לחברה לאקמו - שתי היולדות לא התחסנו נגד הנגיף

טיפול נמרץ נשימתי. אילוסטרציה

יולדת חולת קורונה, שהיתה מאושפזת כחודש בבית החולים הלל יפה בחדרה במצב קשה, נפטרה הלילה לאחר שחלה החמרה פתאומית נוספת במצבה. התינוקת חולצה לפני מספר שבועות במצב טוב. היולדת לא היתה מחוסנת לקורונה.

האישה אושפזה לפני כחודש במחלקה הייעודית לנשים בהריון החולות בקורונה. לאחר מספר ימים מצבה הידרדר ולאחר דיון מעמיק הוחלט ליילדה בניתוח קיסרי. התינוקת חולצה במצב טוב והועברה להמשך טיפול בפגיה.

לאחר הניתוח, מצבה הנשימתי של היולדת המשיך להידרדר. היא הונשמה והורדמה, הועברה ליחידה לטיפול נמרץ כללי ומצבה הוגדר קשה מאוד אך יציב.

היום (ג') לפנות בוקר, באופן פתאומי, החל מצבה של האישה להידרדר משמעותית. למרות מאמצים כבירים של הצוות הרב מקצועי שטיפל בה לאורך כל הדרך, היא נפטרה.

ד"ר בוריס איסקוביץ', מנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי ב"הלל יפה", מסר: "מדובר באישה בשנות ה-20 לחייה שזו היתה הלידה הראשונה שלה. מחלת הקורונה ממנה סבלה היתה קשה, ולכן, למרות שלא היתה עם מחלות רקע כלשהן, הטיפול בה היה מורכב מאוד. נלחמנו על חייה בכל יום. ליבי עם המשפחה".

על פי נתוני משרד הבריאות מיום א', 41 נשים בהריון ויולדות מאושפזות בבתי החולים - 92% מהן לא התחסנו. שתיים קיבלו מנת חיסון אחת ואילו אישה אחת בלבד קיבלה את שתי המנות החיסון אך עבר שבוע מאז ועד שנדבקה בנגיף.

בתוך כך הודיע אמש בית החולים סורוקה בבאר שבע כי בעקבות החמרה במצבה הריאתי של יולדת חולת קורונה שנותחה בניתוח קיסרי בשבוע שעבר, נאלץ הצוות הרפואי לחברה לאקמו. גם יולדת זו לא התחסנה לנגיף.

בשל מצבה הנשימתי הקשה של האישה ההרה שאושפזה בטיפול נמרץ קורונה, החליט הצוות ב"סורוקה" כבר בשבוע שעבר לנתחה על מנת לא לסכן אותה ואת עוברה. מיד לאחר הלידה, התינוק הועבר לטיפול בפגיה ומצבה הנשימתי של האם המשיך להיות קשה. כאמור, עקב החרפה במצבה החליט הצוות לחברה לאקמו.

ד"ר אורי גלנטה, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ קורונה ב"סורוקה" ומנהל שירות האקמו לכשל נשימתי חריף, מסר: ״לצערי, מדובר באישה צעירה, יולדת ללא מחלות רקע שהתקבלה לבית החולים במצב קשה. מספר ימים לאחר שהחלה לחוש ברע, אושפזה ביחידה לטיפול נמרץ קורונה. כבר בשבוע שעבר אבחנו שמצבה הריאתי הולך ומידרדר וצוות רב מקצועי החליט לנתחה בניתוח קיסרי. למרות זאת, מצבה הריאתי המשיך להידרדר משמעותית ולכן נאלצנו לחברה לאקמו״.

ביחידה לטיפול נמרץ קורונה ב"סורוקה" מאושפזים כעת 13 מטופלים, מתוכם שבעה מחוברים למכונת האקמו.

נושאים קשורים:  ד"ר אורי גלנטה,  בית החולים סורוקה,  טיפול נמרץ,  אקמו,  יולדות,  19-COVID,  בית החולים הלל יפה,  ד"ר בוריס איסקוביץ',  חדשות
תגובות