חדשות

הרופאים נדהמו: בגידול שהוסר נמצאו שיניים, שיער ורקמות עובריות

הרופאים ב"שערי צדק" גילו לתדהמתם כי הגידול מסכן החיים שהסירו מראשו של תינוק בן חצי שנה הוא גידול עוברי נדיר

הגידול הנדיר. צילום: דוברות "שערי צדק"

לפני כחודש הבחינו הוריו של פעוט בן חצי שנה מירושלים בשינוי בהיקף ראשו ופנו לרופא בקהילה. בהוראת הרופא הם ביצעו בדיקת אולטרסאונד.

ד"ר לנה צ׳רקוב, נוירורדיולוגית ילדים מבית החולים שערי צדק בירושלים, שביצעה את הבדיקה, הבחינה בגידול במוחו של הפעוט שנמצא במיקום מסכן חיים. בעקבות הממצא נשלחו בדחיפות ההורים והפעוט בתיאום עם מנהל היחידה לנוירוכירוגיה ילדים בבית החולים, ד״ר גוסטבו רייז, לחדר המיון.

תוצאות בדיקת CT דחופה שבוצעה לפעוט לא הותירו ספק – מיקומו של הגידול הפעיל לחץ כבד על על המוח הקטן ועל גזע המוח וסיכן את חייו.

בהליך חירום נותח הילד על ידי ד״ר רייז, יחד עם צוות בכיר של המחלקה לנוירוכירורגיה בבית החולים, ד״ר ג׳ון ויינסטון, ד״ר הנרי שפירו וד״ר נבו מרגלית, מנהל המחלקה ומראשו של הפעוט הוצא הגידול.

מיד עם הסרתו הבחין הצוות הרפואי כי מדובר בממצא נדיר ביותר: גידול עוברי שהכיל שערות, שיניים ורקמות שהתפתחו בראשו של הפעוט.

"מדובר בגידול נדיר ביותר שאנו רואים אחת לעשור. פעלנו מהר כי זיהינו לחץ על גזע המוח ואגירת נוזלים שהיתה יכולה לסכן את חייו", מספר ד"ר רייז, "הגידול הוצא בשלמותו בעזרת טכנולוגיה חדישה. הניתוח עבר בהצלחה ללא נזקים וחיי התינוק ניצלו. כעבור מספר ימים שחררנו אותו לביתו במצב טוב. הבדיקה הפתולוגית הראתה כי מדובר בגידול שפיר והפעוט ממשיך להתפתח כראוי״.

נושאים קשורים:  ד"ר לנה צ׳רקוב,  ד״ר גוסטבו רייז,  גידול עוברי,  חדשות,  בית החולים שערי צדק
תגובות
אנונימי/ת
25.01.2021, 19:13

מה נדיר כל כך?
Dermoid cyst.
אולי המיקום נדיר. הממצא שכיח למדי, בפרט בגניקולוגיה

אנונימי/ת
25.01.2021, 20:52

כנראה לא דרמואיד אלא טרטומה.
תן קצת קרדיט לרופא שאומר שהוא רואה כזה גידול פעם בעשור...

אנונימי/ת
25.01.2021, 19:34

"נדהמו" על כזה ממצא היא כותרת שמתאימה לוואלה ניוז. מאחר וקהל היעד של דוקטורס אונלי הוא רופאים, הייתי מצפה לקצת פחות צהוב, וקצת יותר קרדיט לקוראים...

אנונימי/ת
25.01.2021, 21:11

הרמה של הירחון הזה מדרדרת
מתחילה להידמות לצהובון לרופאים

אנונימי/ת
25.01.2021, 22:58

דרמואיד הוא סוג של טרטומה כנראה אולי במוח הוא נדיר באזור הגבה הוא נפוץ