COVID-19 בישראל

השר יולי אדלשטיין כינס דיון חירום בעקבות הזינוק בתחלואה

שר הבריאות מתריע: "אם לא יינקטו הצעדים הכי קשים, במארס-אפריל נהיה במצב של איטליה במארס הקודם" | הממשלה תבחן החמרת הסגר

שר הבריאות יולי אדלשטיין. צילום: פלאש 90

צמרת משרד הבריאות כונסה הבוקר (ג') לדיון חירום מיוחד בעקבות זינוק חד בתחלואת קורונה שנרשם אתמול. הדיון נועד לגבש את עמדת המשרד כפי שתוצג מאוחר יותר, בדיון שתקיים הממשלה שאמורה להחליט על החמרת ההגבלות והסגר. שר הבריאות יולי אדלשטיין התריע: "אם לא יינקטו הצעדים הכי קשים, במארס-אפריל נהיה במצב של איטליה במארס הקודם".

בתדרוך מיוחד לתקשורת הבוקר (ג') הודיע שר הבריאות כי יקרא לשרי הממשלה "להחליט על סגר מלא ומהודק נוכח העלייה בתחלואה:  צריך סגר מלא על כול מדינת ישראל ללא עבודה, חוץ מעבודה חיונית, עם מערכת חינוך סגורה ואפס התקהלויות. הממשלה קיבלה את ההחלטה על סגר בחודש תשרי כשהיינו עם 2,900 מאומתים חדשים ליום. היום ספרנו יותר מ-8,000".

עוד אמר השר כי "ההתמהמהות והעיכוב בקבלת ההחלטות בממשלה עולות בחיי אדם. חלק מהחולים עתה הם קשישים שקיבלו את הזריקה הראשונה של החיסון. יש שוב התפרצויות בבתי האבות, איפה שהחיסונים כבר התבצעו".

בתדרוך  מסרה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, כי 65% מאזרחי ישראל נמצאים ביישובים אדומים או כתומים. יותר מ-95% נמצאים באזורים שבהם מקדם ההדבקה מעל 1. המגיפה התפשטה בכל רחבי המדינה. אם לא נבלום עכשיו - המספרים ימשיכו לעלות. נשברה כבר התחזית לגבי מספר החולים הקשים והקריטיים – היא התממשה מהר יותר ובהיקף גדול יותר מכפי שחשבנו. מספר החולים הקשים והקריטיים עולה ונוצר עומס אדיר בבתי החולים".

ראש הממשלה תומך בהטלת סגר מחמיר במיוחד למשך שבעה-עשרה ימים, בכלל זה סגירת כיתות ה'-י' בכל הארץ ובמעבר ללמידה מרחוק. משרד הבריאות יתבע כנראה סגר של שבועיים לפחות שיכלול את כל מערכת החינוך.

בידי משרד הבריאות נתונים לפיהם 42% מכלל התחלואה הנוכחית קשורה במערכת החינוך – 37% תלמידים ו-5% מורים ועובדי הוראה אחרים. זאת, בעוד ש-58% מכלל הנדבקים המאומתים בישראל עתה אינם קשורים למערכת החינוך. לפי נתונים אלה גם 12,514 תלמידים הם חולים, 2,125 גננות ומורים. 68,458 תלמידים נמצאים בבידוד ו-5,482 עובדי הוראה מבודדים, 21 בתי ספר סגורים עתה עקב היחשפות לנגיף שנתגלתה אצלם או בקרב תלמידים ומורים וגם 1,036 גני ילדים סגורים.

עוד בידי משרד הבריאות נתונים לפיהם יותר מ-85% מכלל הנדבקים המאומתים ממערכת החינוך נדבקו מחוץ לבתי הספר. שיעור ניכר מאוד בתחלואה העולה נמצא בחברה החרדית. בחודש האחרון נתגלו בקבוצת אוכלוסיה זאת פי 16 יותר חולים מאשר בחודש הקודם ובתחילת השבוע מתוך יותר מ-1,000 חולים חדשים בירושלים 42% היו משכונות חרדיות.

נושאים קשורים:  שר הבריאות יולי אדלשטיין,  תחלואת קורונה,  סגר,  מערכת החינוך
תגובות