חדשות

מערכת מותאמת אישית לחולי סוכרת סוג 1 עברה לשלב הבא בוועדת הסל

שמונה תרופות וטכנולוגיות רפואיות עברו את שלב הערעורים בוועדת סל שירותי הבריאות וקודמו לשלב דיוני התיעדוף

משאבת אינסולין. צילום אילוסטרציה

שמונה תרופות וטכנולוגיות רפואיות שקיבלו בשלב הדיונים הראשון של ועדת סל התרופות דירוג נמוך, או לא דורגו כלל, קיבלו לאחר ישיבת הוועדה שעסקה בערעורים שונים לגבי דירוגיה הקודמים, ציון A8/9 ובכך קודמו לשלב דיוני התיעדוף.

אמש (ג') פרסמה הוועדה את עיקרי החלטותיה מדיון זה ובין הטכנולוגיות והתרופות שקודמו: מערכת היברידית-אוטומטית לניטור סוכר רציף והזלפת אינסולין מותאמת אישית במעגל סגור עבור חולי סוכרת סוג 1.

כמו כן עברו לשלב התיעדוף: Ozurdex, תרופה המיועדת לטיפול בפגיעה בראייה על רקע RVO - חסימת וריד ברשתית עבור תת קבוצה של חולים פסאודו פאקים שעברו ניתוח קטרקט ולא הגיבו לטיפול במעכבי VEGF;יRexulti לטיפול בסכיזופרניה לחולים אשר טופלו ב-aripiprazole בעבר או באפיזודה הנוכחית ופיתחו תופעות לוואי וגם כטיפול בחולי סכיזופרניה שבהם נצפתה יעילות קלינית חלקית בטיפול אנטיפסיכוטי קודם, הזקוקים לטיפול בתכשיר אנטי פסיכוטי מסוג D2 partial agonist אולם עדיין הוועדה מבקשת לקבל התייחסות המומחים לגבי הגדרת אוכלוסיית היעד.

כן הוענק דירוג זה ל-Xarelto - טיפול למניעת שבץ, אוטם שריר הלב, מוות קרדיווסקולרי, איסכמיה חריפה בגפיים ותמותה בחולים  עם מחלה של העורקים הכליליים (CAD) או של העורקים הפריפריים (PAD) כחלק מהרחבת מסגרת ההכללה בסל; וכן ל-Keytruda - טיפול בסרטן ושט חוזר מתקדם מקומי או גרורתי מסוג תאי קשקש המבטא PDL1 ברמה של CPS בערך 10 ומעלה, עם חזרת מחלה לאחר לפחות קו טיפול סיסטמי קודם אחד.

Lynparza - לשם טיפול בסרטן ערמונית גרורתי עמיד לסירוס (mCRPC) בחולים עם מוטציות מסוג BRCA או ATM שמחלתם התקדמה לאחר טיפול קודם ב-Enzalutamide או Abiraterone.

Austedo - טיפול בכוריאה על רקע מחלת הנטינגטון כקו טיפול שני אחרי Tetrabenazine ואותה תרופה גם כטיפול בהפרעת תנועה מסוג dyskinesia Tardive כקו טיפול שני אחרי Tetrabenazine.

עבור כמה מהתרופות שקיבלו דירוגים נמוכים יותר בדיון קודם ביקשה הוועדה לקבל בדיקת עלויות לפני שתשוב ותדון במועמדותן.

נושאים קשורים:  סוכרת סוג 1,  ועדת סל התרופות,  חדשות,  תרופות
תגובות