COVID-19 עולמי

דיון ה-FDA בבקשת האישור לחיסון של "פייזר" ישודר לייב

למען שקיפות מלאה החליט באופן חריג ה-FDA כי הדיון למתן האישור לחיסון יהיה פומבי וניתן יהיה לעקוב אחריו ואף להקליט אותו, החל מ-16:00 שעון ישראל

דיון מומחי ה-FDA. צילום: youtube

מבצע החיסונים הארצי לקורונה נדחה בשבוע ויחל בישראל ב-27 בדצמבר ולא ב-20 בחודש כפי שהסתמן בעת הערכת מצב שקיים משרד הבריאות עם ראשי קופות החולים, כאשר דן עימם בהיערכות למבצע. היעד שקבע משרד הבריאות הוא לאפשר לחסן ביום אחד כ-60 אלף איש.

היום, ב-09:00 בבוקר שעון מזרח ארה"ב (16:00 בישראל) יקיים צוות היועצים של ה-FDA את הדיון בבקשת חברת פייזר להעניק את האישור לשימוש בתרכיב החיסון שלה שפותח יחד עם חברת הביוטכנולוגיה הגרמנית ביונטק. הדיון אמור להסתיים ב-18:00בערב שעון מזרח ארה"ב .

למעקב אחרי הדיון – ליחצו כאן. לקראת הדיון הופץ על ידי ה-FDA מסמך רקע בן 53 עמודים

על הצוות בדיון זה נמנים יועצים מומחי רפואה בתחום החיסונים והמוצרים הביולוגיים. בתום הדיון תתקיים הצבעה אם להמליץ או שלא להמליץ על תרכיב החיסון. לשם שקיפות מלאה החליט באופן חריג ה-FDA שהדיון יהיה פומבי וניתן לכן דרך הקישורים לעקוב אחריו ואפילו להקליטו.

אמש מסר שר הבריאות בממשל ארה"ב, ד"ר אלכס אזאר, כי יידרשו לאחר הדיון היום עוד כארבעה ימים כדי להעניק את חותמת האישור לשימוש בתרכיבי החיסון. ב-17 בדצמבר אמור להתקיים דיון דומה בבקשת "מודרנה".

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  אישור ה-FDA,  חברת "פייזר",  19-COVID,  חדשות,  קורונה
תגובות
אנונימי/ת
10.12.2020, 20:43

ישראל נוהגת באותה חזירות שנוהגות המדינות העשירות והפריבילגיות. התנפלות על כל מלאי החיסונים של החברות , בלי חשבון , קניית כמות שאולי 30% ממנה תנוצל והיתר יזרק. מליארדי אנשים שאיתרע מזלם להיוולד בארצות עניות , בארצות " עולם שלישי" כאילו נמחקים מסדר העניינים העולמי . אותו דבר קרה כשהתחילו לצאת התרופות היעילות הראשונות לHIV וזה מה שקורה עכשיו עם החיסונים ( שטרם אושרו) לקורונה. היה יותר הוגן שכל המדינות שיכלו לתת כתף של מימון לפרוייקט היקר היו באות ומציעות לאירגון הגריאות העולמי לקחת על עצמו את חלוקת החיסון בין מדינות העולם. אז אולי כמה פריבילגים ידחו את נסיעתם לדובאי , או למרוקו , אך העולם יהיה יפה יותר.