חדשות

ב"שערי צדק" בוצעה השתלת מסתם לב חדשני ללא התערבות כירורגית

המטופל הראשון שעבר בהצלחה את ההשתלה בגישה מלעורית סבל מהיצרות קשה של המסתם האאורטלי בנוסף לדלף משמעותי

ד"ר ירון אלמגור, מנהל יחידת הצנתורים ב"שערי צדק" יחד עם צוות היחידה במהלך השתלת המסתם החדש. צילום: דוברות בית החולים

במרכז הלב המשולב במרכז הרפואי שערי צדק בוצעה השבוע (ב') השתלת מסתם חדש בגישה מלעורית (TAVI) שמהווה דרך חדשה לטיפול מיטבי בחולים מורכבים הסובלים מהיצרות קשה של המסתם האאורטלי ללא התערבות כירורגית. את ההשתלה ביצע מנהל יחידת הצנתורים ב"שערי צדק", ד"ר ירון אלמגור יחד עם צוות היחידה.

היצרות אאורטלית עלולה להופיע בליבו של המטופל כאשר המסתם אינו בנוי באופן תקין ולכן נוצרת בו היצרות, דליפה או שניהם. המסתם החדיש פותח על ידי חברת בוסטון סיינטיפיק המיוצגת בישראל על ידי חברת מדטכניקה. ב"שערי צדק" נמסר כי מכון הצנתורים במרכז הלב המשולב נבחר למרכז הראשון בישראל ומהראשונים בעולם שבו מושתל המסתם החדש.

"בין תכונותיו החדשות של המסתם החדש האפשרות לדיוק מיטבי בזמן ההשתלה, אטימה משופרת של טבעת המסתם המצמצמת דליפות לאחר ההשתלה (PVL), סיכון מופחת להפרעות הולכה חשמליות המקטין צורך בקוצב לב קבוע וכן גישה טובה לעורקים הכלילים במידה שיש צורך בצנתור עתידי", הסביר ד"ר ירון אלמגור.

המטופל הראשון שעבר את ההשתלה החדשה סבל מהיצרות קשה של המסתם האאורטלי בנוסף לדלף משמעותי. "המסתם החדש הושתל בצורה מיטבית. התוצאה הסופית במטופל היתה מצוינת. ההיצרות הקשה של המסתם נעלמה כמו כן גם הדלף והמטופל צפוי להשתחרר בימים הקרובים", ציין ד"ר אלמגור.

נושאים קשורים:  ד"ר ירון אלמגור,  השתלת מסתם אאורטלי,  בית החולים שערי צדק,  חדשות,  צנתור
תגובות
אנונימי/ת
02.12.2020, 19:18

שכנעתם אותי, אין לי סימפטומים, אני אדם צעיר ובריא העוסק בספורט ואין לי כל הפרעה מסתמית לפי אקוקריוגרפיה. אבל לאחר קריאת הכתבה והשבחים אני אומר לעצמי, כל כך מצוין המסתם הזה, למה לא לנסות...

אנונימי/ת
02.12.2020, 20:19

חחח. גם כאילו לא משתילים TAVI כמה שנים טובות...